تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400 - 7:33
کد خبر : 24377

بایدن در تلاش برای رفع اختلافات با فرانسه

بایدن در تلاش برای رفع اختلافات با فرانسه

مقامات آمریکایی ادعا کردند که جو بایدن برای رفع اختلافات با فرانسه، در حال تلاش برای برقراری تماسی تلفنی با امانوئل مکرون است.

به گزارش تیتر داغ:  مقامات آمریکایی اعلام کردند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش می‌کند تا تماسی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برقرار کند تا هرچه سریعتر به بخش عظیمی از انحرافات عمومی و اختلافات بین دو متحد خود پایان دهد.

این دو رئیس جمهور از هفته گذشته با اعلام جو بایدن مبنی بر اینکه آمریکا در حال تشکیل یک ائتلاف دفاعی جدید با استرالیا و انگلیس با تمرکز بر هند و اقیانوس آرام است، با یکدیگر صحبت نکرده اند.

مقامات آمریکایی روز یکشنبه اذعان کردند که از شدت واکنش فرانسه که شامل فراخواندن ناگهانی سفیر این کشور از واشنگتن در هفته گذشته بود، شگفت زده شده اند.

این مقامات به طور خاص این اختلافات را به سیاست داخلی فرانسه نسبت دادند، زیرا مکرون به دنبال پیروزی مجدد در انتخابات است و در ادامه ادعا کردند که با این وجود آن‌ها فوراً برای جلوگیری از التهاب بیشتر با متحد نزدیک خود (فرانسه) تلاش می‌کنند.

از طرفی دیگر نیز بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، پس از توافق مشترک زیردریایی‌های هسته‌ای بین آمریکا، انگلیس و استرالیا که خشم فرانسه را به دنبال داشت، خواستار بهبود روابط با فرانسه شد.

به عنوان بخشی از این توافق، آمریکا فن آوری زیردریایی هسته‌ای را با استرالیا به اشتراک می‌گذارد که باعث شد استرالیایی‌ها قرارداد خرید زیردریایی ۶۶ میلیارد دلاری با فرانسه را لغو کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.