تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 دی 1400 - 20:27
کد خبر : 28119

با چه وسیله ای باید قهوه مورد علاقه خود را درست کنم؟

با چه وسیله ای باید قهوه مورد علاقه خود را درست کنم؟

  شاید شما هم به شروع روز با یک کافی و قهوه عادت کرده باشید. در دنیای امروزی بسیاری از افراد در طول روز به صورت مکرر قهوه مصرف می کنند. استفاده از چه نوع قهوه ای بستگی به سبک سلیقه نوشیدنی افراد دارد. بعضی از افراد نوشیدنی های تلخ را ترجیح می دهند؛ بعضی

 

شاید شما هم به شروع روز با یک کافی و قهوه عادت کرده باشید. در دنیای امروزی بسیاری از افراد در طول روز به صورت مکرر قهوه مصرف می کنند. استفاده از چه نوع قهوه ای بستگی به سبک سلیقه نوشیدنی افراد دارد. بعضی از افراد نوشیدنی های تلخ را ترجیح می دهند؛ بعضی دیگر دوست دارند که قهوه نسبتا شیرین بخورند.

درست کردن قهوه مانند هر نوشیدنی یا خوراکی دیگری نیاز به یک سری ابزار دارد که در قهوه این ابزار متفاوت است. یعنی بعضی نوشیدنی ها فقط نیاز به یک قهوه جوش دارند اما بعضی دیگر برای درست کردن قهوه به تجهیزات کامل تری نیاز دارند.

اگر در شرف شروع کار یا تاسیس کافی شاپ هستید یا می خواهید وسایل مورد نیاز نوشیدنی که به آن علاقه دارید را تهیه کنید، با ما همراه باشید تا درباره انواع وسایل تهیه قهوه اطلاعات بیشتری داشته باشید.

قهوه ساز

با چه وسیله ای باید قهوه مورد علاقه خود را درست کنم؟2

قهوه ساز یک دستگاه برقی روی صفحه است که قهوه داغ را به طور خودکار دم می کند. این شامل یک صفحه داغ ، یک قهوه جوش معمولا شیشه ای، سبد فیلتر و مخزن آب است.

قهوه ساز دستگاهی بسیار ساده، کم تکنولوژی و در عین حال کارآمد است. یک المنت حرارتی روی صفحه داغ در پایین سازنده حلقه زده است. در این عنصر گرمایش یک لوله آلومینیومی توخالی پیچیده شده است. هنگامی که آب به مخزن اضافه می شود، یک سوراخ کوچک در پایین ظرف، یک شلنگ پلاستیکی را تغذیه می کند که به یک انتهای لوله آلومینیومی منتهی می شود. هنگامی که دیگ قهوه روشن می شود، المنت گرمایشی خیلی سریع داغ می شود. سنسورها عنصر را روشن و خاموش می کنند تا آن را در دمای ۱۹۵-۲۰۵ درجه فارنهایت (۹۰-۹۶ سانتیگراد) نگه دارند. آب نشسته در لوله آلومینیومی به جوش می‌آید و تلاطم حباب‌هایی را ایجاد می‌کند که از انتهای مخالف لوله بالا می‌آیند و به سمت شیلنگ خروجی حرکت می‌کنند (فضا را برای ورود آب بیشتر به عنصر گرمایش ایجاد می‌کند). سوار شدن آب داغ بر روی این حباب های بالارونده، جریانی رو به بالا ایجاد می کند که جریان کوچکی از آب جوش را به بالای قهوه ساز می برد. در اینجا شلنگ خروجی به صفحه قطره‌ای ختم می‌شود. صفحه قطره ای آب جوش را به طور یکنواخت توزیع می کند تا به تفاله های قهوه زیر در سبد فیلتر بریزد. از این روقهوه ساز قطره ای قفسه را با قهوه تازه دم شده پر می کند.

اکثر قهوه جوش ها دارای یک تایمر هستند که به آنها اجازه می دهد به طور خودکار روشن شوند. برخی از افراد ترجیح می دهند قهوه ساز خود را در شب آماده کنند و تایمر را تنظیم کنند تا بتوانند صبح با قهوه تازه تهیه شده بیدار شوند. اگرچه این کار راحت است، اما خبره‌ها نه تنها با آسیاب کردن دانه‌های قهوه چند ساعت قبل مخالفت می‌کنند، بلکه به این نکته نیز اشاره می‌کنند که پس از دم کردن قهوه، باید آن را از صفحه داغ خارج کرد. قرار گرفتن مداوم در معرض گرما طعم های تندتری از جمله تلخی قهوه را به ارمغان می آورد.

برخی از قهوه سازها از فیلترهای فولادی و برخی دیگر از فیلترهای کاغذی استفاده می کنند. فیلترهای فولادی به روغن‌های بیشتری اجازه عبور می‌دهند و قهوه‌ای را می‌سازند که تلح تر و بدنه بیشتری دارد و فیلترهای کاغذی قهوه تمیزتر و سبک تری ایجاد می کنند.

اگر قصد خرید قهوه ساز را دارید اما نمی دانید که باید از چه برندی تهیه کنید که مناسب شما باشد، می توانید صفر تا صد خرید را به فروشگاه اینترنتی ام ان زد بسپارید. فقط کافیست که با پشتیبان های ام ان زد در تماس باشید تا با توجه به بودجه شما، بهترین قهوه ساز را به شما معرفی کنند. ام ان زد سابقه درخشانی در فروش تجهیزات مورد نیاز قهوه و کافی شاپ دارد.

قهوه جوش

با چه وسیله ای باید قهوه مورد علاقه خود را درست کنم؟3

قهوه جوش همان قهوه ساز است. شما می توانید با استفاده از قهوه ساز، نوشیدنی مورد علاقه خود را تهیه و سرو کنید. تنها تفاوتی که یک قهوه جوش با قهوه ساز دارد، قهوه جوش شامل همان وسایل موجود دز قهوه ساز است اما از شکل برقی آن خارج شده است. یعنی شما برای استفاده از قهوه ساز نیاز به برق دارید اما در قهوه جوش اینطور نیست. کدام یک بهتر و به صرفه تر است؟
برای پاسخ به این سوال باید به دنبال متخصص باشید. شما می توانید تمام راهنمایی هایی که درباره تجهیزات قهوه نیاز دارید را از تیم پشتیبانی و مشاوره ام ان زد دریافت کنید. در صورت نیاز به خرید وسایل نیز، ام ان زد بهترین است. ضمن داشتن کالاهای اصل و باکیفیت قیمت های مناسب و مقروت به‌صرفه‌ای در نظر گرفته است.

موکاپات

با چه وسیله ای باید قهوه مورد علاقه خود را درست کنم؟4

موکاپات دستگاهی است که در دهه ۱۹۳۰ برای آنتونیو بیالتی در ایتالیا طراحی شد. با وجود گذشت سال ها، طراحی دستگاه تغییری نکرده است و دم کردن قهوه در موکاپات در بسیاری از خانه ها و نه تنها ایتالیایی رایج است.

البته ایتالیایی ها همچنان معتقدند که بهترین قهوه جهان را دارند و ترکیبات اسپرسو کلاسیک ایتالیایی ، تیره و نه چندان مطبوع، کرم محصول هستند. و آنها چنین قهوه هایی را در موکاپات های خود ترجیح می دهند. با این حال، می‌دانیم که قهوه چیزهای بیشتری نسبت به ترکیب‌های ایتالیایی دارد و موکا پات می‌تواند به خوبی با دیگر قهوه‌های تازه کار کند.

ماده اولیه ای که موکا پات از آن ساخته می شود آلومینیوم یا فولاد است. این عناصر در معرض نوسانات دما بوده و با قهوه و آب در تماس هستند. بنابراین، با یک موکاپات ساخته شده از آلیاژهای ارزان قیمت بی کیفیت، ما بیش از این که قهوه طعم فلزی ناخوشایندی به خود بگیرد، خطر می کنیم. همچنین برای سلامتی ما خطرناک است، زیرا چنین قهوه ای مملو از ترکیباتی است که ما آن را وارد بدن خود می کنیم.

ریسک شماره دو که باید هنگام خرید موکاپات به آن توجه کنید، شیر فشار است. یک دریچه مخصوص در قسمت زیرین یک موکا پات که در آن آب می ریزید تعبیه شده است. این یک عملکرد بسیار مهم را انجام می دهد: اگر به دلایلی آب از صافی و قهوه به قسمت بالایی دستگاه نرسد، فشار در مخزن پایین به سرعت شروع به افزایش می کند. مثلاً وقتی قهوه خیلی ریز آسیاب شود و قدرت مشعل خیلی زیاد باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد. دریچه باید زمانی باز شود که فشار بیش از حد بالا باشد و اجازه دهد بخار بدون آسیب رساندن به چیزی یا کسی خارج شود.

و این درست نیست که هر چه اندازه موکاپات بزرگتر باشد، بهتر است… نه، شما باید بسته به نیاز و امکانات خود موکاپات بهینه را پیدا کنید. موکاپات وسیله ای است که هر بار باید از حجم کامل و اختصاصی آن استفاده کرد. بنابراین، اگر تصمیم به خرید یک موکاپات مثلا ۱۰ فنجانی دارید (معمولاً ۱ فنجان حدود ۲۵-۳۵ میلی لیتر است، یعنی یک فنجان اسپرسو) زیرا یک بار در ماه دوستان شما قهوه می خورند و هر روز صبح شما قهوه خود را به تنهایی می نوشید … خوب، احتمالاً کمی بیش از حد است. به خصوص اینکه قهوه موکا پات به دلیل طعم بسیار شدید و اثر محرک آن شناخته شده است.

برای درست کردن قهوه در موکاپات ، قبل از شروع، کتری خود را با آب آشامیدنی پر کنید و آن را به جوش آورید. استفاده از آب داغ در موکاپات از دادن طعم فلزی به قهوه جلوگیری می کند که اغلب نتیجه جوشاندن آب خنک در قابلمه موکا و “پختن” قهوه است.

اولین مرحله برای تهیه قهوه در موکاپات وزن کردن و آسیاب کردن دانه های قهوه است. برای یک موکاپات چهار فنجانی، به ۱۵ تا ۱۷ گرم قهوه نیاز دارید که به همان ظرافتی که برای دستگاه اسپرسوساز نیاز دارید آسیاب شده باشد. قهوه خود را وزن کرده و آسیاب کنید، سپس آن را برای لحظه ای کنار بگذارید. هنگامی که کتری شما به جوش آمد، آب جوش را در کف موکاپات بریزید، مطمئن شوید که پات را دقیقاً زیر شیر پر کنید.

فیلتر فلزی را در قسمت پایین موکاپات قرار دهید. باید بالای قسمت پایینی موکاپات بنشیند. قهوه آسیاب شده خود را به آرامی داخل فیلتر بریزید و با انگشت خود آن را به طور یکنواخت پخش کنید تا قسمت بالای قهوه آسیاب شده صاف باشد.

هنگامی که قهوه را در سراسر فیلتر پخش کردید، قسمت بالایی موکاپات را پیچ کنید. آب موجود در موکاپات، آب قسمت پایینی را کاملاً داغ کرده است، بنابراین ممکن است بخواهید از دستکش فر استفاده کنید یا از حوله ظرفشویی برای گرفتن ایمن تر استفاده کنید.

بعد از اینکه موکاپات را جمع کردید، آن را با درب بسته روی اجاق بگذارید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. همانطور که آب داغ در قسمت پایین قابلمه شروع به جوشیدن می کند، فشار آن را از طریق قهوه و به قسمت بالایی موکاپات وارد می کند.

قهوه باید به تدریج شروع به جاری شدن در قسمت بالایی کند. اگر خیلی سریع از بین برود و از دهانه موکاپات بیرون بریزد، حرارت خیلی زیاد است. اگر به سختی از بین می رود، باید حرارت را زیاد کنید. یکی دو لحظه زمان دهید تا قهوه خنک شود و سپس آن را در لیوان قهوه مورد علاقه خود بریزید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

شما به همین راحتی می توانید برای تهیه قهوه خود از موکاپات استفاده کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری درباره موکاپات دارید، ام ان زد در این مورد نیز می تواند شما را راهنمایی کند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.