تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 - 0:34
کد خبر : 27206

برای اطلاع از موضع ایران در مذاکرات وین به زمان نیاز داریم

برای اطلاع از موضع ایران در مذاکرات وین به زمان نیاز داریم

وزارت خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعا‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد این کشور برای درک موضع ایران در مذاکرات به ۲ روز زمان نیاز دارد.

به گزارش تیتر داغ:ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور برای بررسی موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای در وین به ۲ روز زمان نیاز دارد.

ند پرایس در کنفرانسی مطبوعاتی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مدعی شد: «سرعت گرفتن برنامه هسته‌ای ایران ما را به یک بحران احتمالی نزدیک می‌کند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «برای درک موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای به دو روز زمان نیاز داریم.»

ند پرایس مدعی شد: «تشدید برنامه هسته‌ای ایران، آزمایشی برای امکان بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای خواهد بود. همچنان معتقدیم که بازگشت متقابل به تعهدات در توافق هسته‌ای ممکن است.»

دور هفتم مذاکرات هسته‌ای برای بازگشت طرفین به تعهدات خود در توافق هسته‌ای، پنجشنبه گذشته پس از چند ماه توقف در وین آغاز و جمعه همان هفته به منظور مشورت هیئت‌های مذاکره‌کننده با مقامات عالی‌رتبه در کشور خود متوقف شد.

دیروز پنجشنبه این مذاکرات مجدداً از سرگرفته شد و ساعاتی پیش یک دور از جلسات آن پایان یافت. «علی باقری» معاون وزیر خارجه و رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران در وین پس از جلسه روز گذشته گفت: «احساسم این بود که طرف مقابل اراده جدی‌تر برای ورود به گفت‌وگو‌های مؤثر و نتیجه‌بخش را پیدا کرده است.»

 

 

آمریکا که سال ۲۰۱۸ توافق هسته‌ای را نقض و به صورت یک‌جانبه از آن خارج شد، اکنون علی‌رغم اعلام آمادگی برای بازگشت به تعهدات خود تا این لحظه هیچ اقدام مؤثری را انجام نداده است؛ به گونه‌ای که همچنان تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی برقرار است و سیاست‌های نابخردانه دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور سابق در دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن نیز تداوم دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.