تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 12:01
کد خبر : 104360

بررسی فرصت‌ها و موانع توسعه یونیکورن‌ها در ایران

بررسی فرصت‌ها و موانع توسعه یونیکورن‌ها در ایران

در یک نشست تخصصی، الزامات ایجاد یونیکورن‌های توانمند مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه استارت اپی ارائه شد.

به گزارش تیتر داغ؛ در این نشست که با هدف تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های ایرانی و هموارتر شدن مسیر تبدیل آن‌ها به یونیکورن با رویکرد افزایش همکاری‌ با کشورهای پیشرو منطقه برگزار شد، الزامات ایجاد یونیکورن‌های توانمند مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه استارتاپی ارائه شد.

در این نشست، ضمن تأکید بر نقش کلیدی سه عامل «نیروی انسانی»، «سرمایه گذاری» و «حکمرانی» (رگولاتوری) در توسعه یونیکورن ها به اهمیت «دستیابی به بازارهای بین المللی» در تسهیل و تسریع مسیر رشد استارتاپ ها اشاره شد.

عدم امکان جذب سرمایه‌ کلان در مراحل پایانی رشد استارتاپ‌ها و عدم دسترسی به بازارهای بین‌المللی نیز به عنوان برخی چالش‌های اصلی در مسیر تبدیل شدن استارتاپ‌ها به یونیکورن عنوان شد.

در همین راستا معاونت سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حال تدوین گزارش سیاستی جامعی است که نتایج آن به زودی در اختیار مسئولان مربوطه و صاحب‌نظران این حوزه قرار خواهد گرفت.

منبع: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.