تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 5:42
کد خبر : 93558

برنامه‌ریزی برای اجرای متون اصیل ایرانی در پردیس تئاتر تهران

برنامه‌ریزی برای اجرای متون اصیل ایرانی در پردیس تئاتر تهران

امین اشرفی مدیر پردیس تئاتر تهران ضمن ارائه برنامه‌های این مجموعه درباره ویژگی‌های نمایش «شاهزاده خانم بدترکیب» که به تازگی اجرای خود را آغاز کرده است، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تیتر داغ؛ امین اشرفی مدیر خانه نمایش و پردیس تئاتر تهران درباره دور جدید فعالیت‌های این مجموعه توضیح داد: در دور جدید فعالیت‌ها با رویکردی تخصصی‌تر در تلاش برای رونق بخشی به فعالیت‌های نمایشی هستیم. همچنین در نظر داریم با ارائه آثار فاخر گامی در راستای ارتقای این هنر در سطح جامعه برداشته شود.

وی افزود: بر همین اساس نمایش «شاهزاده خانم بدترکیب» که اثری ویژه کودکان است منطبق با سیاست‌های جدید مجموعه روی صحنه رفته که اجرای آن تا نیمه اسفند در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران ادامه خواهد داشت.

اشرفی درباره ویژگی‌های نمایش عنوان کرد: «شاهزاده خانم بدترکیب» نوشته اوراند هریس اثری ارزشمند در زمینه تئاتر کودک است که حسین فدایی حسین نویسنده و مترجم نام آشنای تئاتر کودک و نوجوان به خوبی از عهده برگردان اثر برآمده است به طوری که علاوه بر روانی و سادگی، زیبایی متن نیز حفظ شده و برای گروه سنی هدف به خوبی قابل فهم است.

این مدیر هنری در ادامه ضمن اشاره به طراحی و کارگردانی مریم کاظمی از وی به عنوان یکی از کارگردانان توانا در زمینه تئاتر کودک یاد کرد و گفت: نگاه تخصصی وی نسبت به نمایش کودک در مقایسه با بعضی از آثار تولید شده در این عرصه که با نگاهی سطحی و بیشتر با هدف انتفاع مالی تهیه می‌شود قابل تقدیر است. نمایش «شاهزاده خانم بدترکیب» هرچند یک اثر خارجی است ولی در برگیرنده نکات تربیتی خوبی است که به صورت ساده و روان و در قالب نمایش به کودکان منتقل می‌شود.

وی ضمن ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های آتی مجموعه یادآور شد: در برنامه‌های آتی تصمیم بر این است از متون اصیل و قوی ایرانی که حاوی نکات بارز اخلاقی و درس‌های زندگی است بیشتر استفاده شود.

در این نمایش سینا ییلاق بیگی به عنوان طراح صحنه و نسیم امیرخسرو، فربد تجویدی، فاطمه خدابنده‌لو، مهدی رمضان زاده، مهراد زمانی، نازنین صفا، نرگس صفامنش، پریسا فلاح زاده، مریم کاظمی، میترا کریم خانی، عرفان میدانلو و شیما میرمهدی به عنوان بازیگر این نمایش حضور دارند.

پردیس تئاتر تهران واقع در بزرگراه امام علی (ع)، شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی، پس از میدان مالک اشتر، خیابان بقایی واقع شده است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.