تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 7:08
کد خبر : 100047

دبیر ستاد آب معاونت علمی مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی برای قرارگیری در میان سه قدرت علمی جهان در حوزه آب

برنامه‌ریزی برای قرارگیری در میان سه قدرت علمی جهان در حوزه آب

ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علم در نظر دارد تا با برنامه ریزی برای قرارگیری کشور در میان سه قدرت علمی جهان در حوزه علوم و فناوری آب برنامه ریزی هدفمند کند.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد همت، دبیر ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی در رابطه با رتبه ایران در حوزه علوم و فناوری های آب گفت: در سال ۲۰۲۱ رتبه ششم جهان و در سال ۲۰۲۲ رتبه چهارم جهان برای کشور ایران در حوزه علوم و فناوری آب توسط سایت رنکینگ معتبر سایماگو تایید شده است.

وی افزود: اکنون باید برای “فتح قله” و حضور در میان “سه کشور برتر” این حوزه برنامه ریزی کنیم و اطمینان داریم در صورت برنامه ریزی صحیح در دو سال آینده به رتبه سوم و حتی دوم صعود خواهیم کرد.

همت خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به رنکینگ اعلامی سایماگو، فقط سه کشور چین، آمریکا و هند بالاتر از ایران قرار گرفته اند و تمامی کشورهای اروپائی در این زمینه علمی در رتبه های پایین تری نسبت به ایران قرار دارند.

دبیر ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی با بیان ضرورت برنامه ریزی برای این حوزه و شتاب بخشیدن به این روند گفت: در ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی به دنبال حمایت جدی از فعالان، اساتید و دانشجویان این عرصه هستیم و به زودی در این رابطه و نحوه حمایت از محققان، آیین نامه ای را تدوین و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به کسب رتبه های خوب در حوزه علوم فناوری آب، تکلیف این ستاد تخصصی برای حمایت و جهت دهی فعالیت های علمی و فناورانه مضاعف خواهد شد و ما نهایت تلاش خود را در جهت استمرار توفیقات و کسب افتخارات جدید به کار خواهیم برد.

منبع: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.