تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 4:48
کد خبر : 34976

برنامه هسته ای ایران بسیار سریع پیش می رود

برنامه هسته ای ایران بسیار سریع پیش می رود

مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز در سخنانی اعلام کرد: برنامه هسته ای ایران بسیار سریع پیش می رود.

به گزارش تیتر داغ؛ رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: برنامه هسته ای ایران بسیار سریع پیش می رود.

وی بدون اشاره به زرادخانه های رژیم صهیونیستی در منطقه که فاقد هرگونه نظارت از سوی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی نیز است، در این خصوص اضافه کرد: آژانس می تواند به دستیابی به خاورمیانه (غرب آسیا) عاری از سلاح های هسته ای کمک کند!

مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی که برای شرکت در دهمین کنفرانس بازنگری «ان پی تی» در نیویورک به سر می برد، امروز در این باره ادعا داد: برنامه ایران به لحاظ جاه طلبی و ظرفیت در حال تحول است! همه فعالیت های هسته ای ایران باید تحت بازرسی آژانس باشد.

وی سپس اضافه کرد که برنامه هسته ای ایران در سال ۲۰۲۲ بسیار متفاوت از برنامه تهران در سال ۲۰۱۵ (سال دستیابی به برجام) است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیشتر در گفتگویی با اعلام اینکه دستور راه‌اندازی و تزریق گاز به صدها سانتریفیوژ جدید صادر شده است، گفت: این سانتریفیوژها از انواع ماشین‌های پیشرفته هستند و قبلاً هم این موضوع به اطلاع آژانس رسیده است.

وی افزود: این کار در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران و رسیدن به غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو انجام شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ما این ماشین‌ها را نصب کرده بودیم که از جمله آنها ۵۰۰ ماشین IR۶ است که شروع عملیات بهره برداری پروسه ۱۰ الی ۱۵ روزه است که امروز به آنها گاز تزریق می‌شود.در گذشته هم اقدامات متعددی صورت گرفته، به خصوص در ارتباط با رسیدن به یک هزار ماشین IR۶ که با این اقدام کاری که مجلس از ما خواسته بود برای راه‌اندازی یک هزار ماشین IR۶ و تزریق و بهره برداری از آن را به مرحله پایانی می‌رسانیم.

مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.