تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1400 - 6:25
کد خبر : 25372

برهم صالح: باید به روند قانون اساسی و اراده مردم احترام گذاشت

برهم صالح: باید به روند قانون اساسی و اراده مردم احترام گذاشت

رئیس جمهور عراق در واکنش به تظاهرات مردمی در اعتراض به نتایج انتخابات در این کشور تاکی کرد باید به اراده مردم و قانون اساسی احترام گذاشت.

به گزارش تیتر داغ:  برهم صالح، رئیس جمهور عراق در مصاحبه با کانال تلویزیونی العربیه در واکنش به تظاهرات مردمی به نتایج انتخابات اعلام کرد باید به اراده مردم و روند قانون اساسی احترام گذاشت.

برهم صالح گفت: احترام به خواست مردم و روندقانون اساسی در کشور یک وظیفه ملی است. اعتراض به نتایج انتخابات باید از راه‌های قانونی، مسالمت آمیز و بدون به خطر انداختن امنیت عمومی صورت گیرد.

رئیس جمهور عراق اضافه کرد: در حال حاضر عراق نیاز فوری به وحدت ملی برای پیشبرد منافع عالی کشور و رسیدگی سریع به  درخواست‌های مردم دارد.

روز گذشته مردم چندین شهر عراق از جمله بغداد، بصره و موصل در اعتراض به نتایج نهایی انتخابات به میدان ها و خیابان‌های اصلی شهر رفته و اعلام کردند این نتایج تقلبی بوده و آن را نمی‌پذیرند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند تعداد رای‌های اعلام شده از سوی کمیساریای انتخابات با تعداد رای‌های شمارش شده در دستگاه‌ها انطباق ندارد و خواسته آنان واضح است و تا نتیجه نگرفتن دست از اعتراض برنخواهند داشت.

مردم عراق در این تظاهرات شعارهایی علیه مداخلات بیگانه‌ها در انتخابات و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سر دادند و خواستار مقابله با این رژیم شدند.

کمیسیون انتخابات عراق شامگاه شنبه اعلام کرد نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق در دسترس همه افراد در وبگاه خبری این کمیسیون قرار دارد. این کمیسیون میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را ۴۳ درصد اعلام کرد. همچنین بر اساس بیانیه این کمیسیون بیش از ۹/۶ میلیون نفر در انتخابات پارلمانی ۱۰ اکتبر در عراق رای خود را به صندوق ریختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.