تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 5:37
کد خبر : 23617

برچسب یخچال‌های خارجی بر روی کالای ایرانی/پلمب ۳ فروشگاه متخلف

برچسب یخچال‌های خارجی بر روی کالای ایرانی/پلمب ۳ فروشگاه متخلف

رئیس گشت مشترک تعزیرات حکومتی تهران از پلمب ۳ فروشگاه متخلف در بازار فروش لوازم خانگی امین حضور خبر داد.

ناصر مدیحی طامه رئیس گشت مشترک تعزیرات حکومتی تهران اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر عرضه یخچال‌های ساخت کشورمان به عنوان کالای خارجی، پرونده‌ای در این باره تشکیل و موضوع تحت بررسی واحد‌های گشت تعزیرات تهران قرار گرفت.

وی افزود: طی تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که تعدادی از فروشگاه‌ها با برچسب زنی بر روی یخچال‌های ایرانی و معرفی این اقلام به عنوان کالای با کیفیت خارجی به شهروندان اقدام به کلاهبرداری از مشتریان خود می‌کنند.

مدیحی تصریح کرد: در این باره با رصد میدانی در بازار امین حضور، ۳ فروشگاهی که در این زمینه اقدام به تخلفات گسترده کرده بودند، شناسایی و پلمب شدند.

وی افزود: تعدادی از فروشگاه‌های مورد نظر نیز تحت بررسی هستند که در صورت اثبات شرکت در انجام تخلفات صنفی قطعا پلمب و افراد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس گشت مشترک تعزیرات تهران گفت: شهروندان به این بهانه که در مرز‌های کشور کالا‌های خانگی با قیمت ارزان به دستشان می‌رسد با سفر به این نقاط اقدام به تهیه این اقلام می‌کنند، اما در واقع به دلیل وضعیت کنونی بازار ارز و افزایش نرخ دلار بسیاری از کولبران از انجام فعالیتشان دست نگه داشته و به کولبری مشغول نیستند.

وی افزود: از طرف مقابل افراد سودجو از موقعیت سوءاستفاده کرده و برچسب یخچال‌های تولید داخل را که کیفیت و ظاهرشان شباهت بسیاری با کالا‌های مشابه خارجی دارند تعویض کرده و از این راه اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

مدیحی با بیان اینکه کلاهبرداران با ترفند و بیان این جمله که کالای با کیفیت عرضه می کنند، ادامه داد: شهروندان به جای تهیه کالا‌های خود از مرز‌های کشور که معتقدن از نظر قیمتی برایشان به صرفه‌تر است، از اجناس با کیفیت ایرانی استفاده کنند چرا که هیچ تضمینی بر اصالت این کالا‌ها و اینکه اقلام چگونه از مرز عبور کردند، وجود ندارد. ضمن اینکه این اقلام دارای گارانتی نیستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.