تاریخ انتشار : جمعه 16 خرداد 1399 - 19:08
کد خبر : 9580

برگزاری هرگونه تجمع در برابر سفارت آمریکا غیرقانونی است

برگزاری هرگونه تجمع در برابر سفارت آمریکا غیرقانونی است

پلیس فرانسه طی بیانیه‌ای برگزاری هرگونه تجمع اعتراض‌آمیز در برابر سفارت آمریکا در پاریس در روز شنبه را غیرقانونی خواند.

به گزارش تیتر داغ ؛ پلیس فرانسه برگزاری هرگونه  تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در پاریس در روز شنبه را ممنوع اعلام کرد. قرار بود این تظاهرات در امتداد اعتراضات سراسری در جهان و در محکومیت مرگ جورج فلوید در مینیاپولیس برگزار شود.

اداره پلیس پاریس روز جمعه ادعا کرد که به دلیل خطرات ناشی از تجمعات بزرگ در پی همه‌گیری ویروس کرونا، تصمیم به ممنوعیت تظاهرات گرفته است.

روز چهارشنبه در تظاهراتی که علیه پلیس در پایتخت فرانسه برگزار شد، هزاران نفر شرکت کردند. این تظاهرات هم از سوی پلیس فرانسه غیرقانونی اعلام شده بود.

تظاهرات روز چهارشنبه در محکومیت قتل جورج فلوید و همچنین به یاد «آداما تراوره» فرانسوی سیاه‌پوست ۲۴ ساله برگزار شد. سیاه‌پوستان فرانسوی معتقد‌اند که وی در اثر خشونت پلیس در سال ۲۰۱۶ جان باخته است، در مقابل پلیس فرانسه بارها مدعی شده که وی بر اثر عارضه‌ای که از قبل داشته، جان خود را از دست داده است.

اعتراضات گسترده در آمریکا در پی قتل ناجوانمردانه جورج فلوید ۴۶ ساله از تاریخ ۲۵ ماه می (پنچم خردا) آغاز شد و خیلی زود به سایر ایالت های آمریکا سرایت کرد. توقف نژادپرستی نهادینه شده در آمریکا بزرگترین خواسته معترضان آمریکایی است.

منبع: جوان

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.