تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 6:01
کد خبر : 24412

بورل: نشست ۱+۴ با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در دستور کار نیست

بورل: نشست ۱+۴ با ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در دستور کار نیست

به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرای خارجه انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه این هفته با ایران در سازمان ملل متحد دیداری نخواهند داشت.

به گزارش تیتر داغ:  وزرای خارجه انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه این هفته با ایران در سازمان ملل متحد نشستی نخواهند داشت.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد: «برخی سال‌ها این اتفاق می‌افتد و برخی سال‌ها خیر. این در دستور کار نیست». وی ضمن اعلام دیدار روز سه شنبه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران افزود: «اما نکته مهم این نشست وزیران نیست، بلکه اراده همه طرف‌ها برای از سرگیری مذاکرات در وین است».

قدرت‌های جهانی شش دور مذاکرات غیر مستقیم بین آمریکا و ایران را در وین برگزار کردند تا تلاش کنند هر دو طرف به توافق هسته‌ای که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد را متعهد شوند.

مذاکرات وین در ماه ژوئن و پس از انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران و روی کار آمدن وی در ماه اوت به تعویق افتاد. بورل گفت روز سه شنبه از امیرعبداللهیان می‌خواهد تا مذاکرات را در اسرع وقت از سر بگیرد.

بورل گفت: «پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران، رئیس جمهور جدید خواستار تاخیر در مذاکرات شد تا به طور کامل آن را بررسی و همه چیز را در مورد این پرونده بسیار حساس را بررسی کند. تابستان در حال گذر است و ما انتظار داریم که مذاکرات به زودی در وین از سر گرفته شود».

پیشتر، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه گفته بود وزرای خارجه کشور‌های ۱+۴ نشستی با ایران در حاشیه مجمع سالیانه سازمان ملل خواهند داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.