تاریخ انتشار : دوشنبه 25 بهمن 1400 - 9:18
کد خبر : 28743

ترندهای سئو در سال ۲۰۲۲ چیست؟

ترندهای سئو در سال ۲۰۲۲ چیست؟

اگر به‌صورت دیجیتال فعالیت می‌کنید، حتماً برای شما هم این سؤال به وجود آمده است که چطور با سئو سایت کسب و کارمان را متحول کنیم؟ جالب است بدانید که هر ساله، ترندهای سئو تغییر پیدا می‌کنند. برخی ترندها همیشگی هستند و جزء اصول به حساب می‌آیند. در عین حال برخی دیگر مدام در تغییر

اگر به‌صورت دیجیتال فعالیت می‌کنید، حتماً برای شما هم این سؤال به وجود آمده است که چطور با سئو سایت کسب و کارمان را متحول کنیم؟ جالب است بدانید که هر ساله، ترندهای سئو تغییر پیدا می‌کنند. برخی ترندها همیشگی هستند و جزء اصول به حساب می‌آیند. در عین حال برخی دیگر مدام در تغییر هستند. به همین خاطر است که بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند تا خدمات سئو را از شرکت‌های معتبری همانند منتوریکس دریافت کنند. در عین حال بد نیست تا در روزهای ابتدایی هر سال، ترندهای سئو همان سال را بررسی نمایید. در این مقاله قصد داریم تا ترندهای سئو سال ۲۰۲۲ را بررسی کنیم.

هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا می‌کند

بر اساس اخباری که از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، در سال ۲۰۲۲، هوش مصنوعی گوگل، یعنی rankBrain، نقش بسیار مهمی در رتبه‌بندی سئو ایفا خواهد کرد. به این ترتیب یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار روی SERP در سال ۲۰۲۲، هوش مصنوعی گوگل خواهد بود. متأسفانه شرکت گوگل هیچ اطلاعاتی را مبنی بر نحوه عملکرد هوش مصنوعی خود ارائه نکرده است؛ اما بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که محور اصلی هوش مصنوعی گوگل بر پایه تجربه کاربر است. این یعنی هر چه محتوای شما برای کاربر جذاب‌تر باشد و هوش گوگل این موضوع را درک کند، سئو وبسایت شما بهتر می‌شود. به همین خاطر بسیار از خدمات سئو بر اساس تولید محتوا پیش می‌روند.

محبوبیت بیشتر محتوای طولانی

تا چند سال پیش، محتوا معمولاً از ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه تولید می‌شدند. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا نیز بر این باور بودند که این میزان هم برای خواننده کافی خواهد بود و هم رتبه سایت را ارتقاء می‌دهد. در سال جاری ترند تغییر کرده است. بد نیست بدانید که بیشتر ترافیک از آن محتواهایی می‌شود که بیش از ۳هزار کلمه طول داشته باشد! این موضوع نشان می‌دهد که معمولاً کاربر در یک محتوای طولانی به‌دنبال پاسخ جستجوی خود می‌گردد. به همین خاطر هم باید حتماً از تیتر ۲ و ۳ استفاده کنید تا محتوای شما ساختار بهتری داشته باشد. به این ترتیب مخاطب می‌تواند در میان انبوهی از محتوا، به‌راحتی پاسخ سؤال خود را پیدا کند. پس اگر به‌دنبال این هستید که چطور با سئو سایت کسب و کارمان را متحول کنیم؟ بهتر است که محتوای طولانی‌تر تولید کنید.

سئو

اهمیت وبسایت مناسب کاربران موبایل

Mobile – Friendlness یکی از ترندهای جدید در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. وقتی که به آمار و ارقام نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که بسیاری از کاربران اینترنت را کاربران موبایل تشکیل می‌دهند. همین موضوع به سادگی برای گوگل به یک معیار تبدیل می‌شود. همان طور که اشاره کردیم، گوگل همواره به‌دنبال تجربه عالی کاربر است. پس وقتی که اکثر کاربران را کاربران موبایل تشکیل می‌دهند، پس کسانی که صفحات Mobile Friendly دارند، رتبه بهتری می‌گیرند. بهتر است از وبسایت‌های شخص ثالثی کمک بگیرید که تجربه کاربر را در پلتفرم موبایل به شما نشان می‌دهد. شاید تعجب کنید اگر بدانید که پیشبینی می‌شود ا سال ۲۰۲۵، یعنی ۳ سال دیگر، ۷۵ درصد از کاربران اینترنت را کاربران موبایل تشکیل خواهند داد. پس از همین حالا وبسایت خود را برای این دسته از کاربران آماده کنید.

اهمیت اصول EAT

اصول EAT شامل سه عبارت expertise، authoritativeness و trustworthiness می‌شود. این بدان معنا است که یک محتوا باید تخصصی، یکتا و معتبر باشد. وقتی که این سه فاکتور شامل محتوای شما شود، گوگل به آن محتوا رتبه خوبی می‌دهد. با توجه به هوش مصنوعی گوگل، خیلی مهم است که محتوای شما این سه فاکتور را داشته باشد. پس حتماً تلاش کنید تا محتوای یکتا، تخصصی و معتبر ارائه دهید. این باعث بهبود رتبه گوگل شما می‌شود. بسیاری از مؤسساتی که خدمات سئو ارائه می‌دهند نیز بر این موضوع تأکید دارند.

سئو

اهمیت ویدئو

جالب است بدانید که این روزها اهمیت تولید محتوای ویدئویی از گذشته به‌مراتب بیشتر شده است. به همین خاطر هم آن را در لیست ترندهای سال ۲۰۲۲ قرار داده‌اند. بهتر است در کنار تولید محتوای متنی، محتوای ویدئویی نیز تولید کنید. اگر سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید، متوجه می‌شوید که اپلیکیشن‌هایی همانند تیک تاک یا اینستاگرام یا حتی یوتیوب، طرفداران بسیاری دارند. پس چرا از این موقعیت به نفع خود استفاده نکنید؟ به محتوای ویدئویی فکر کنید تا محتوایی جذاب‌تر برای مخاطب تولید کنید.

در نهایت می‌توان گفت که شناخت ترندهای ۲۰۲۲ ممکن است بارها و بارها تغییر کنند. به همین خاطر بهتر است خدمات سئو وبسایت خود را به آژانس‌های متخصص دیجیتال مارکتینگ همانند منتوریکس بسپارید. به این ترتیب می‌توانید از بابت رتبه سایت خود آسوده‌خاطر باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.