تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 6:44
کد خبر : 33456

تسلط روسیه بر «سیویرودونتسک» دستاوردی عظیم است

تسلط روسیه بر «سیویرودونتسک» دستاوردی عظیم است

بخش اطلاعات وزارت دفاع انگلیس در ارزیابی اخیر خود اعلام کرد که روسیه با تسلط بر «سیویرودونتسک» در شرق اوکراین موفقیتی بزرگ به دست آورده اما همچنان چالش های دیگری در پیش رو دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس در آخرین ارزیابی های صورت گرفته درباره درگیری ها در اوکراین اعلام کرد که سیطره کامل ارتش روسیه بر شهر راهبردی «سیویرودونتسک» در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین، دستاوردی چشمگیر برای مسکو محسوب می شود.

این وزارت خانه در پیامی که در توییتر منتشر کرد، نوشت: بیشتر نیروهای اوکراینی به احتمال زیاد از آخرین مواضع دفاعی خود در شهر سیویرودونتسک عقب نشینی کرده اند.

در ادامه این پیام آمده است: در آوریل سال ۲۰۲۲، روسیه کارزار خود با هدف اشغال اکثریت خاک اوکراین مورد بازبینی قرار داد و بر منطقه دونباس تمرکز کرد. در چارچوب هدف محدود شده مذکور، تسلط بر این شهر برای روسیه دستاوردی چشمگیر به شمار می آید.

این پیام درباره اهمیت شهر سیویرودونتسک می افزاید: این شهر یک مرکز عمده صنعتی است و موقعیت آن بر رودخانه «سیورسکی دونتس» راهبردی است.

وزارت دفاع انگلیس در ادامه می افزاید: با این حال، این شهر یکی از چندین هدف چالش برانگیز است که روسیه باید بر آن فائق آید تا بتواند بر سراسر منطقه دونباس تسلط یابد که شامل پیشروی به سمت مرکز «کراماتورسک» و تضمین امنیت خطوط تدارکاتی به شهر «دونتسک» است.

پیشتر رسانه ها گزارش دادند که نیروهای روسی روز گذشته موفق شدند کنترل کامل شهر راهبردی سیویرودونتسک در شرق اوکراین را به دست بگیرند.

هر دو طرف درگیر این مسئله را تایید کرده اند.

«اولکساندر استریوک» شهردار سیویرودونتسک در تلویزیون ملی اوکراین اعلام کرد: شهر اکنون تحت اشغال کامل روسیه است. آنها در تلاشند تا نظم مد نظر خود را در آنجا پیاده نمایند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور کنترل کامل سیویرودونتسک و شهرک «بوریوسک» در نزدیکی آن را به دست گرفته اند.

اوکراین عقب نشینی خود از شهر را «خروج تاکتیکی» برای ادامه نبرد از زمین های مرتفع تر در «لیسیچانسک» در ساحل مقابل رودخانه «سیورسکی دونتس» عنوان کرد. نیروهای جمهوری خلق دونتسک گفته اند که نیروهای مسکو اکنون در حال حمله به لیسیچانسک دومین شهر راهبردی در شرق اوکراین هستند.

سقوط شهر سیویرودونتسک و افتادن آن به دست نیروهای روسی بزرگترین پیروزی روسیه از زمان تصرف شهر بندری «ماریوپل» در ماه گذشته بوده است. این مسئله موجب تاثیری عظیم در میدان جنگ در شرق اوکراین می شود چرا که پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود که نتیجه نبرد در این شهر سرنوشت منطقه دونباس (شامل مناطق دونتسک و لوهانسک که روسیه استقلال آنها را به رسمیت شناخته) را رقم خواهد زد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.