تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 تیر 1401 - 5:15
کد خبر : 34465

تشریح برنامه آزادکاران جوان برای حضور در رقابتهای جهانی

تشریح برنامه آزادکاران جوان برای حضور در رقابتهای جهانی

تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان که چندی پیش جام قهرمانی آسیا را مقتدرانه بالای سر بردند، خود را برای تکرار همین عنوان در مسابقات جهانی مهیا می‌کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا اواسط تیرماه در حالی به میزبانی شهر منامه بحرین برگزار شد که تیم کشورمان مقتدرانه با کسب ۸ مدال طلا و یک نقره به عنوان قهرمانی رسید.

آرمین حبیب زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن ۷۰ کیلوگرم، عرفان الهی در وزن ۷۴ کیلوگرم، سبحان یاری در وزن ۷۹ کیلوگرم، عارف رنجبر در وزن ۸۶ کیلوگرم، مبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، سالار حبیبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم مردان طلایی تیم ایران بودند و رضا مؤمنی هم در وزن ۵۷ کیلوگرم تنها مدال نقره کشورمان را کسب کرد.

بدین ترتیب آزادکاران جوان کشورمان با کسب ۲۲۸ امتیاز با فاصله‌ای زیاد از تیم هند با ۱۸۵ امتیاز و قزاقستان با ۱۴۸ امتیاز، عنوان قهرمانی قاره کهن دست یافت.

اما این پایان کار تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان در سالجاری نیست و این تیم باید بزودی در رقابتهای جهانی به میدان برود. به همین دلیل کادر فنی این تیم بلافاصله بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، اردوی آماده سازی را استارت زدند تا این تیم با تمام توان برای فتح پیکارهای جهانی راهی بلغارستان شود.

در همین راستا «داود رخش خورشید» مربی تیم کشتی آزاد جوانان در حاشیه اردوی آماده سازی این تیم اظهار داشت: مهمترین دستاورد ما پس از قهرمانی در آسیا، ارتقای روحیه و انگیزه بچه‌ها برای تکرار این عنوان در رقابتهای جهانی است که این هدف بزرگ به هیچ عنوان دور از دسترس آزادکاران جوان نخواهد بود.

وی با تشریح برنامه‌های کادر فنی برای آماده سازی آزادکاران جوان تا جهانی بلغارستان گفت: ششمین اردوی ما برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان از روز ۲۵ تیر ماه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی آغاز شده که این تمرینات تا روز ۵ مرداد ادامه خواهد داشت. البته آزادکاران پس از پایان اردو، ۵ روز مرخصی و استراحت خواهند داشت تا خودشان را برای آخرین اردو آماده کنند. اردوی پایانی هم که تا زمان اعزام به رقابتهای جهانی ادامه خواهد داشت از روز ۱۰ تا ۲۳ مرداد برگزار خواهد شد.

به گفته مربی تیم کشتی آزاد جوانان، اردوی کنونی یکی از سخت‌ترین اردوهای این تیم محسوب می‌شود که بچه‌ها باید تمرینات پرفشاری را پشت سر بگذارند. البته در اردوی پایانی تمرینات ریکاوری و مرور فن در دستور کار قرار گرفته تا تیم با آمادگی کامل راهی مسابقات جهانی شود.

رقابت‌های کشتی جوانان قهرمانی جهان روزهای ۲۴ تا ۳۰ مردادماه سال جاری در شهر صوفیه کشور بلغارستان برگزار می‌شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.