تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 تیر 1401 - 5:41
کد خبر : 33970

تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه در نشست گروه ۲۰ مطرح می‌شود

تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه در نشست گروه ۲۰ مطرح می‌شود

در ادامه تلاش ها برای کاهش درآمدهای نفتی مسکو، آمریکا می‌گوید بحث تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، در نشست سران گروه ۲۰ هم مطرح می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ «دانیل کریتنبرینک»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوس آرام در گفت‌وگویی با خبرنگاران اعلام کرد «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در نشست گروه۲۰ (G۲۰)، موضوع تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه را مطرح خواهد کرد.

این مقام آمریکایی افزود: رهبران گروه ۷، همزمان با بحث جلوگیری از دست‌یابی مسکو به درآمدها (ناشی از فروش نفت)، تعیین سقف قیمت نفت روسیه را به عنوان راه‌حلی عینی و عملی برای حفظ عرضه انرژی به بازارهای جهانی را بررسی کردند.

نشست سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت (G۷) روز شنبه ششم تیر به مدت سه روز در آلمان برگزار شد.

در بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت نیز تأکید شد اگر روسیه نپذیرد که قیمتهای نفت خود را کاهش دهد، محدودیتهای جدیدی بر انتقال و صادرات نفت این کشور اعمال خواهد شد.

در این بیانیه، سران این گروه همچنین متعهد شدند با ممنوعیت و تحریم واردات نفت و زغال‌سنگ روسیه، وابستگی کشورهایشان به تولیدات انرژی مسکو را کاهش دهند.

به گفته کریتنبرینک، وزیر خارجه آمریکا، موضوع امنیت انرژی در بازارهای جهانی را هم در نشستهای رسمی گروه ۲۰ مطرح خواهد کرد و هم در دیدارهای دوجانبه.

نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ قرار است روز پنج‌شنبه و جمعه به مدت ۲ روز در اندونزی برگزار شود. ماه نوامبر نیز سران این گروه در اندونزی نشستی خواهند داشت.

بر پایه طرح تعیین سقف قیمت، در صورتی اجازه صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه به مناطق مختلف جهان داده می‌شود که با زیر یا نزدیک به سقف قیمت تعیین‌شده خریداری‌شده باشند.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.