تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402 - 14:15
کد خبر : 101733

مظاهری، در مراسم معارفه و نخستین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت توسعه فن افزار توسن، بیان کرد:

توسن تکنو از سال ۱۳۹۲ تاکنون همواره سودآور بوده است

توسن تکنو از سال ۱۳۹۲ تاکنون همواره سودآور بوده است
تیتر داغ: پروژه نانیو، بزرگ‌ترین پروژه پایانه پرداخت هوشمند کشور، سال گذشته توسط توسن تکنو، در همه نانوایی‌های سطح کشور اجرایی شد.

مدیرعامل شرکت توسعه فن افزار توسن گفت: در کسب‌وکار مانی تک که پلتفرم دیجیتال بانکی است، ماهانه ۸۰۰ میلیارد تومان وجه نقد در اختیار مردم قرار می‌ گیرد.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت خبری تحلیلی تیتر داغ، مراسم معارفه و نخستین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت توسعه فن افزار توسن، صبح امروز شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲، با حضور محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسعه فن افزار توسن، ولی‌الله فاطمی بنیان ‌گذار و سهامدار عمده شرکت توسعه فن افزار توسن، اصغر اکبر زاده معاون مالی پشتیبانی شرکت توسعه فن افزار توسن، احمد پویانفر مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریا و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات شرکت فرابورس ایران برگزار گردید

محمد مظاهری، مدیرعامل شرکت توسعه فن افزار توسن

محمد مظاهری، در ابتدای این نشست خبری به معرفی شرکت پرداخت و گفت: فن افزا، زیرمجموعه شرکت تک ‌وست است که بزرگ‌ترین شرکت از لحاظ گردش مالی در این گروه است.

وی با اشاره به اینکه نام تجاری این شرکت توسن تکنو و نماد آن برای ورود به بازار سرمایه فن افزار است، گفت: این مجموعه سال ۱۳۸۹ تأسیس شد؛ اما فعالیت و زمینه کسب‌ وکار آن از یک دهه قبل آغاز شده بود؛ ضمن آنکه فن افزار، یک مجموعه‌ دانش‌ بنیان تولیدی است.

مدیرعامل شرکت توسعه فن افزار توسن، با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ بانک و شرکت‌های پرداخت مشتری توسن تکنو هستند، گفت: توسن تکنو از سال ۱۳۹۲ تاکنون همواره سودآور بوده و آخرین افزایش سرمایه آن نیز با سرمایه ثبتی ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

مظاهری، از برنامه شرکت برای افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و تشریح کرد: امسال ۶ محصول جدید تولید کردیم؛ درحال حاضر سه محصول به بازار عرضه شده و سه محصول دیگر نیز تا آذرماه امسال وارد بازار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ترکیب سهامداران عمده توسن شامل؛  ۷۰ درصد متعلق به سرمایه‌گذاری فناوری تک وستا،  ۱۰ درصد تدبیرگران فناوری فردای ایرانیان، ۱۰ درصد پیشینه پی کیانا و ۱۰ درصد نیز شخص محمد مظاهری است.

مدیرعامل شرکت توسعه فن افزار توسن، با اشاره به اینکه توسن تکنو به دلیل ترکیب فعالیتی، شرکت منحصربه‌فردی بوده و با ساختار مدرن فعال است و ۵ کسب‌وکار دارد، به تشریح این کسب‌وکارها پرداخت.

مظاهری، پیرامون پنج کسب‌وکار «فن افزار» گفت: کسب‌وکار پایه این شرکت در بخش پرداخت‌هاست و بزرگ‌ترین تولیدکننده کارت‌خوان در کشور است.

وی با بیان اینکه کسب‌وکار دوم، بیزینس پوینت است که ارائه خدمات پس از فروش را شامل می‌شود، افزود: کسب‌وکار سوم نیز فناورانه بوده که حدود سه سال است سرمایه‌گذاری آن آغاز شده و در زمینه هوش مصنوعی است.

مدیرعامل شرکت توسعه فن افزار توسن، با اشاره به اینکه بیزینس چهارم با نام تجاری شاپ فعال است که بحث تجارت دیجیتال و صندوق‌های فروشگاهی دیجیتال را شامل می‌شود، افزود: کسب‌وکار پنجم این مجموعه نیز مانی تک است که یک نئوبانک اصناف است. شروع این بخش با سرویس‌های خودپرداز بوده که به ۲۰ میلیون ایرانی سرویس می‌دهد که درآمد ۹ ماهه‌ این بخش ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. خدمات مانی تک در مکان‌هایی ارائه می‌شود که بانک‌ها امکان حضور ندارند.

مظاهری، با اشاره به اینکه این مجموعه تا امروز ۴ میلیون کارت‌خوان به بازار کشور ارائه کرده است، گفت: روند کارت‌خوان‌ها در دنیا در حال تغییر است و کارت‌خوان‌هایی در حال ورود به بازار دنیاست که فقط کار پرداخت انجام نمی‌دهند. تأمین این کارت‌خوان‌ها در ایران گران بود و ما با انتقال دانش و فناوری در حال تلاش برای کاهش قیمت این آن‌ها هستیم تا نزدیک به قیمت کارت‌خوان‌های سنتی شود.

وی با تأکید بر اینکه، توسن تکنو، لیدر بازار اندروید ایران است، گفت: نزدیک به ۳۰۰ هزار کارت‌خوان اندروید به بازار ارائه شده و امسال هم حداقل ۵۰ درصد از محصولات ما در حوزه پرداخت در سیستم اندروید خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه فن افزار توسن، با اعلام اینکه پروژه نانیو بزرگ‌ترین پروژه پایانه پرداخت هوشمند کشور سال گذشته توسط این مجموعه در همه نانوایی‌های سطح کشور اجرایی شد، افزود: برخی از شاخص‌های کلیدی حوزه پرداخت این مجموعه شامل ۳۰ درصد سهم بازار و ۴۰۰ هزار ظرفیت تولید پایانه‌های پرداخت الکترونیک است.

مظاهری، در ادامه گفت: در کسب‌وکار مانی تک که پلتفرم دیجیتال بانکی است، ماهانه ۸۰۰ میلیارد تومان وجه نقد در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فن افزار توسن، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه در بخش مانی تک، این مجموعه در ۱۰ هزار نقطه کشور حاضر است و ۲۰ میلیون ایرانی از خدمات استفاده آن می‌کنند، گفت: بانک‌های بزرگ دولتی و خصوصی و اغلب شرکت‌های پرداخت در فهرست مشتری‌های این مجموعه هستند.

اصغر اکبر زاده، معاون مالی پشتیبانی شرکت توسعه فن افزار توسن

اصغر اکبر زاده، در ادامه این نشست خبری، پیرامون صورت‌های مالی این مجموعه گفت: سال مالی این شرکت ۳۰، آذرماه است؛ این شرکت همواره رشد درآمد عملیاتی را در ۵ سال گذشته داشته و پیش‌بینی فروش در سال مالی ۱۴۰۲، یک هزار و ۷۷۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: صورت سود و زیان شرکت نیز نشان می‌دهد که شرکت در سال مالی ۱۴۰۱، ۲۲۰ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است. ۱۹۴ تومان و ۲ ریال نیز سود برای سال مالی جاری پیش‌بینی شده است.

معاون مالی پشتیبانی شرکت توسعه فن افزار توسن، با اشاره به اینکه در پیش‌بینی سال مالی جاری، سهم حقوق صاحبان سهام از کل ترازنامه به ۵۵ درصد خواهد رسید، اظهار داشت: این اتفاق نشان می‌دهد فن افزا شرکتی با ریسک مالی پایین است و حقوق صاحبان سهام بخش مهمی از ریسک‌های صورت‌های مالی شرکت را حمایت می‌کند.

احمد پویانفر، مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریا

احمد پویانفر، در ادامه این نشست خبری، به‌عنوان ارزش‌ گذار فن افزار توسن، پیرامون شاخص‌های مورد ارزیابی در ارزش ‌گذاری این مجموعه توضیح داد و گفت: ارزش منصفانه سهام خرد این مجموعه در تیرماه ۱۴۰۲، مبلغ ۱۷۳۶ میلیارد تومان تخمین زده شد.

وی ادامه داد: برای تخمین ارزش فن افزار از روش نسبی p/e و p/s و دو روش درآمدی ddm و fcff استفاده شده است. ضرایب نسبی نیز از متوسط شرکت‌های منتخب صنعت رایانه بورس‌های ایران استخراج شده است.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریا، با اشاره به اینکه تخمین‌های انجام‌شده در رویکردهای نسبی بر اساس عملکرد یک سال منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ بوده است، ادامه داد: ارزش تخمینی بدون اعمال کسر نقدشوندگی و با اعمال کسر کنترل ۲۵ درصدی صرفا برای روش جریان نقد آزاد برآورد شده است.

پویانفر، در خصوص ارزش‌ گذاری فن افزار توسن گفت: از دیدگاه ارزش‌گذاری روند رشد درآمد و بهای تمام‌شده مهم است که بهای تمام‌شده ۳۳ درصد، نرخ فروش ۳۱ درصد و سود عملیاتی ۲۴ درصد افزایش داشته که نشان می‌دهد به تناسب بهای تمام‌شده نرخ فروش و سود هم رشد کرده است.

وی ادامه داد: این روند نشان می‌دهد شرکت توان مدیریت کسب‌وکار را در صنعت خود دارد.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ارزش پرداز آریا، با اشاره به جمع‌بندی برآورد روش‌های مختلف ارزش‌گذاری فن افزار گفت: در نهایت با توجه به جمع‌بندی ارزش‌گذاری، میانگین ساده ارزش تخمینی ۲۵۴۲ و میانگین ارزش تخمینی برابر با ۱۷۳۶ میلیارد تومان برآورد شد. به این ترتیب ارزش هر ورقه سهام شرکت در جلسه معارفه فن افزار برابر با ۱۱۵۷ تومان برآورد می‌شود.

ولی‌الله فاطمی، بنیان ‌گذار و سهامدار عمده شرکت توسعه فن افزار توسن

ولی‌الله فاطمی، در پایان این نشست خبری گفت: این مجموعه که با نماد فن‌افزا وارد فرابورس می‌شود از متمایز ترین شرکت‌های گروه است که کسب‌وکارهای بسیار متنوعی دارد. این عرضه هم مثل عرضه‌های گذشته قطعا با حمایت این مجموعه همراه خواهد بود.

بنیان گذار شرکت توسعه فن افزار توسن، در پایان این نشست خبری گفت: بر اساس برنامه ‌ریزی‌ها پیش از این اعلام کرده بودیم که دو سال یک‌بار یکی از شرکت‌های زیرمجموعه را وارد فرابورس خواهیم کرد و امروز نوبت فن افزار است.

گفتنی است، در این نشست خبری، از برنامه افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت توسعه فن افزار توسن خبر داده شد.

خبرنگار رسانه: فاطمه داداشی

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.