تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 12:14
کد خبر : 104378

والیبال دختران آسیا - تایلند

تیم والیبال بانوان ایران در مسیر سراشیبی/ بازگشت به عقب با سقوط!

تیم والیبال بانوان ایران در مسیر سراشیبی/ بازگشت به عقب با سقوط!

تیم ملی والیبال بانوان ایران در سال‌های اخیر نشان داد در مسابقات قهرمانی آسیا پیشرفت قابل توجهی نداشته و در این دوره از مسابقات هم در مسیر سقوط قرار گرفته است.

به گزارش تیتر داغ؛ مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا با حضور ۱۴ تیم به میزبانی تایلند در شرایطی در حال برگزاری است که دختران والیبال ایران نتایج ناامیدکننده‌ای کسب کردند. آن‌ها در مرحله مقدماتی این مسابقات با تیم‌های ژاپن و هند همگروه بودند که مقابل ژاپن شکست خوردند. در بازی با هند این تصور به وجود آمد که دختران ایران می‌توانند با برتری مقابل حریف از گروه خود صعود کنند اما شکست ناباورانه مقابل هند تمامی معاملات را بهم زد. در نهایت تیم ملی والیبال زنان بدون برد و بدون کسب امتیاز از صعود به جمع ۸ تیم برتر بازماند.

شاگردان رشیدی که از صعود بازمانده بودند برای کسب عناوین نهم تا دوازدهم باید به میدان بروند. آن‌ها در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل فیلیپین به میدان رفتند و توانستند با نتیجه ۳ بر ۲ به اولین پیروزی خود در این مسابقات دست پیدا کنند. دومین بازی دختران والیبال مقابل تیم هنگ‌کنگ بودند که در آن بازی هم موفق به کسب پیروزی شدند.

شاگردان رشیدی که با باخت مقابل هند، در شوک این مسابقات به سر می‌بردند در سومین بازی خود مقابل مغولستان به میدان رفتند و این بازی هم با پیروزی پشت سر گذاشتند و حالا برای کسب عنوان نهم یا دهم امروز باید به مصاف تیم چین تایپه بروند.

حضور تیم ملی والیبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا به سال ۲۰۰۷ برمی‌گردد و دختران والیبالیست ایران ۱۶ سال است که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. آنها در اولین سال ورودشان به این مسابقات در جایگاه دوازدهم قرار گرفتند، در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ تیم بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا در جایگاه هشتم قرار گرفتند و یک روند ثابت داشتند.

در سال ۲۰۱۷ بانوان یک پله سقوط کردند و در جایگاه نهم قرار گرفته بودند تا اینکه در سال ۲۰۱۹ رشد محسوسی داشتند و توانستند هفتمی آسیا را کسب کنند، اما این روند ادامه نداشت و در سال ۲۰۲۳ شاگردان رشیدی نه تنها در جمع ۸ تیم برتر قرار نگرفتند بلکه باید برای عنوان نهمی یا دهمی تلاش کنند که نسبت به سه سال گذشته یک یا دو پله سقوط کرده‌اند.

عناوینی که تیم ملی والیبال بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا از سال ۲۰۰۷ تاکنون کسب کردند نشان می‌دهد این تیم با روند نزولی و صعودی را در تمامی این سال‌ها توأمان با هم داشته و نتوانسته در روند رشد قرار بگیرد. بدون شک فدراسیون والیبال باید زودتر از این زمان به فکر تیم ملی والیبال بانوان باشد و برای قرار گرفتن این تیم در ریل پیشرفت کاری از پیش ببرد، وگرنه در سال‌های آتی قطعاً نتایج بدتر از این خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.