تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 19:23
کد خبر : 29090

جراحی بینی توسط دکتر کامران بابایی فوق تخصص جراحی پلاستیک در اصفهان

جراحی بینی توسط دکتر کامران بابایی فوق تخصص جراحی پلاستیک در اصفهان

 جراحی بینی یکی از موارد جراحی زیبایی است که در بیشتر کشورهای جهان انجام می‌شود. این جراحی در ایران دارای طرفداران بسیاری است و جراحی بینی در اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست. پزشکان متخصص فراوانی در اصفهان وجود دارند که جراحی‌های زیبایی بینی  مانند جراحی بینی گوشتی در اصفهان و … را به

 جراحی بینی یکی از موارد جراحی زیبایی است که در بیشتر کشورهای جهان انجام می‌شود. این جراحی در ایران دارای طرفداران بسیاری است و جراحی بینی در اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست. پزشکان متخصص فراوانی در اصفهان وجود دارند که جراحی‌های زیبایی بینی  مانند جراحی بینی گوشتی در اصفهان و … را به صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌دهند. برخی از جراحی‌های زیبایی در سنین خاصی انجام می‌شوند. اما معمولا جراحی بینی را می‌توان بین سنین ۱۸ تا ۴۰ سالگی انجام داد.

به طور کلی، جراحی‌های زیبایی مانند جراحی بینی به مواردی مانند فرهنگ، هنجارهای زیبایی شناسی جامعه و شرایط روحی و روانی افراد بستگی دارد و می‌تواند در سنین مختلف انجام گیرد. گاهی اوقات برخی مراجعه کنندگان می‌پرسند آیا سن آنها برای جراحی بینی مناسب است و برای انجام این عمل پیر نیستند؟ برای پاسخ به این پرسش، نگاهی به شرایط لازم برای جراحی بینی و سن مناسب برای انجام آن می‌پردازیم.

سن ایده‌آل برای جراحی بینی

جراحی بینی به نام رینوپلاستی نیز شناخته می‌شود. گرچه سن بخصوصی برای رینوپلاستی وجود ندارد، اما به طور معمول هجده الی چهل سال را بازه‌ی زمانی ایده‌آل برای جراحی بینی در نظر می‌گیرند. در این بازه فرد از نظر جسمی به رشد کامل رسیده است و روند بهبودی سریع‌تر انجام می‌شود. در سنین زیر هجده سال به دلیل اینکه احتمال رشد اعضای صورت مانند بینی وجود دارد، نمی‌توان جراحی بینی را به طور تضمینی انجام داد و حتی ممکن است بینی پس از رشد مجدد کج شود. مورد دیگر، کشسان یا الاستیک بودن پوست در این بازه سنی است. الاستیک بودن پوست، بهبود و ریکاوری را سرعت بخشیده و مانع به جا ماندن زخم می‌شود. همچنین از بروز عارضه‌های پوستی پس از عمل جلوگیری می‌کند.

گفته شد که بازه سنی هجده تا چهل سال برای جراحی بینی ایده‌آل است. اگر سن متقاضی بیشتر یا کمتر از این بازه بود، جراحی بنا به تشخیص پزشک انجام می‌شود. درواقع، این جراح است که تشخیص می‌دهد چه کسی می‌تواند رینوپلاستی را انجام دهد.

جراحی بینی توسط دکتر کامران بابایی فوق تخصص جراحی پلاستیک در اصفهان

انجام جراحی در سنین پایین

مسئله‌ی اصلی در جراحی بینی در جوانی، پایین بودن سن افراد نیست. بلکه، اطمینان از رشد کامل بینی و اعضای صورت است. جراحی بینی در صورتی بهترین نتیجه را خواهد داشت که بینی به طور کامل رشد کرده باشد و در فرم نهایی خود باشد. معمولا پزشکان تمایلی ندارند جراحی را بر روی بینی‌هایی انجام دهند که رشد کامل نداشته‌ اند. زیرا نتیجه‌ای غیر طبیعی به دنبال خواهد داشت.

رشد بینی معمولا در زنان سریع‌تر از مردان است؛ به همین دلیل جراحی بینی می‌تواند در زنان نسبت به مردان زودتر انجام شود. برای مثال در برخی دختران، رینوپلاستی در سنین ۱۵ و یا ۱۶ سالگی انجام می‌شود. توصیه می شود رینوپلاستی در پسران، کم‌تر از ۱۷ سالگی انجام نشود. هرچند، به طور کلی شرایط فیزیولوژیکی افراد تاثیر بسیاری بر سن ایده‌آل آنان برای رینوپلاستی می‌گذارد.

شکل گیری فرم بینی تنها عاملی نیست که در سنین پایین برای جراحی بینی در نظر گرفته می‌شود. بلوغ فرد از نظر فکری نیز عامل مهمی است. اینکه افراد بتوانند با تغییرات صورت خود کنار بیایند و حالت جدید آن را بپذیرند به همین دلیل است که جراحی بینی طبیعی در اصفهان به افراد پیشنهاد می شود تا بعدا فرد پشیمان نشود.

معمولا افراد در سنین پایین، جراحی بینی را به دلیل افزایش اعتماد به نفس در زمینه‌ی ظاهر خود انجام می‌دهند. در حالی که با افزایش سن، معمولا دلیل جراحی به ایجاد هماهنگی بین اجزای صورت تغییر می‌یابد.

چه کسی برای رینوپلاستی پیر است؟

بیشتر افرادی که جراحی بینی را در سنین بالای چهل سال انجام می‌دهند، معمولا چندین سال به انجام این کار فکر کرده اند. اگر شما نیز بالای چهل سال دارید و قصد دارید جراحی زیبایی بینی انجام دهید، نیازی به نگرانی نیست. هنوز دیر نشده است. در نظر گرفتن چهل سالگی، یک محدودیت الزامی و یا قانون نیست. بلکه به عنوان انتهای بازه سنی ایده‌آل برای جراحی در نظر گرفته می‌شود.

پس از چهل سالگی، جراحی ممکن است عوارض و خطرات خاص خود را داشته باشد. نکته‌ی مورد توجه این است که دوران نقاهت و بهبودی برای افراد مُسن معمولا طولانی‌تر از افراد جوان است. با انجام جراحی در سنین بالا، زخم‌ها دیرتر بهبود می‌یابند، ورم صورت دیرتر از بین می‌رود و پوست حالت ارتجاعی و کیفیت خود را از دست می‌دهد. این موارد بر کیفیت بهبودی تاثیر منفی می‌گذارند و جراحی نتیجه‌‌ی مطلوبی به دنبال نخواهد داشت. اگر جراحی بینی را در سنین بالا انجام می‌دهید، به دنبال پزشکی خبره باشید که در زمینه کار با پوست افراد سالخورده تخصص داشته باشد.

با بالا رفتن سن، خطرات مربوط به بیهوشی به هنگام جراحی افزایش می‌یابد. شرایط فیزیولوژیکی، داروهای مورد استفاده فرد و بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند ریسک مشکلات مربوط به بیهوشی را افزایش دهند. این عامل ممکن است برخی افراد را از انجام جراحی‌های غیر ضروری منصرف کند. اما برای برخی دیگر، صرفا عاملی است برای اینکه با احتیاط بیشتری عمل کنند.

جراحی بینی توسط دکتر کامران بابایی فوق تخصص جراحی پلاستیک در اصفهان

کاندیدای مناسب برای جراحی بینی

برای تشخیص اینکه آیا بینی شما نیاز به جراحی دارد و چه نوع جراحی باید بر روی آن انجام گیرد، ابتدا باید با جراح متخصص در این زمینه صحبت کنید. در مورد دلایل انجام عمل با جراح صحبت کنید و در مورد مدل مناسب بینی برای جراحی بر صورت خود گفت و گو کنید.

مهم نیست هدف از انجام رینوپلاستی چیست و در چه سنی انجام می‌شود. آنچه در این زمینه اهمیت دارد، وضعیت سلامت شما ست. در صورتی که دارای هر یک از مشکلاتی مانند: دیابت، بیماری‌های قلبی، مشکلات ریوی و بیماری انعقاد خون باشید، نمی‌توانید جراحی بینی انجام دهید.

رینوپلاستی در کودکان

کودکان نباید تحت عمل جراحی بینی قرار بگیرند زیرا بدن و اعضای صورت آنان در حال رشد است. زمانی که رشد به اتمام رسیده باشد (پس از بلوغ و نوجوانی) جراحی بینی می‌تواند بدون مشکل ایجاد شود.

 

سخن پایانی

گرچه تعریف زیبایی برای افراد در فرهنگ‌ها و بازه‌های زمانی مختلف یکسان نیست، اما همه در تلاش اند تا در معیارهای زیبایی زمانی که در آن قرار دارند، بگنجند. امروزه، انجام جراحی‌های زیبایی دسترسی به این هدف را آسان‌تر کرده. به طور میانگین ۱۴ درصد از مراجعه کنندگان برای جراحی بینی، نوجوانان هستند که باید با تمام جوانب جراحی آشنا باشند و در این زمینه توضیحات کافی به آنان داده شود.

از نتیجه جراحی خود انتظارات واقع بینانه داشته باشید. حتما در جلسات مشاوره پیش از جراحی شرکت کنید و به توصیه‌های پزشک قبل و بعد از جراحی به خوبی عمل کنید. لازم به ذکر است که شما میتوانید جراحی بینی را به صورت همزمان با جراحی پلک در اصفهان انجام دهید و برخی از پزشکان این کار را انجا می دهند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. مشا میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر کامران بابایی به آدرس   www.dr-babaei.com اشتراک بگذارید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.