تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 تیر 1400 - 4:49
کد خبر : 21989

جلالی: در بحث فنی زور پرسپولیس به استقلال می‌چربد/ برای شاگردان مجیدی قهرمانی در جام حذفی مهم است

جلالی: در بحث فنی زور پرسپولیس به استقلال می‌چربد/ برای شاگردان مجیدی قهرمانی در جام حذفی مهم است

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص دربی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در جام حذفی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ مجید جلالی کارشناس فوتبال کشورمان در مورد دربی جام حذفی میان تیم‌های استقلال و پرسپولیس که پنجشنبه شب برگزار می‌شود گفت: هر ۲ تیم در مدار پیشرفت قرار گرفته اند. پرسپولیس در مسیر تکامل است و استقلال هم در هفته‌های اخیر از لحاظ سبک بازی و نتیجه گیری پیشرفت کرده است. پرسپولیس از لحاظ تکنیکی نسبت به حریف خود برتری دارد. زوج‌های این تیم با یکدیگر هماهنگ هستند. استقلال هم برای موفقیت پر اشتیاق است. اگر دیدار روز پنجشنبه به دور از حواشی دنبال شود، می‌توان پیش بینی کرد که دیدار جذابی را از هر ۲ تیم شاهد باشیم.

او در مورد مهدی قایدی، ستاره احتمالی آبی پوشان در دربی اظهار کرد: تیمی که محوریت خود را از یک یا ۲ بازیکن بردارد، نیاز به زمان خواهد داشت. پرسپولیس این کار را به خوبی انجام داده و در مسیر خوبی قرار گرفته است. استقلال با تغییر و تحولات زیادی (چه در حوزه سرمربیگری و چه در حوزه مدیریتی) مواجه شده است. طبیعی است که یک تیم، مهاجم زهردار و تمام کننده‌ای داشته باشد. قایدی با توپ به راحتی بازی می‌کند و نقشش را در زمین به نحو احسنت انجام می‌دهد. او همواره جزو بازیکنان تاثیر گذار استقلال بوده است. استقلال وابسته به قایدی است.

‌نمی‌توانیم بگوییم چه کسی برنده دربی می‌شود

جلالی در مورد شرایط استقلال و اینکه آیا آبی پوشان می‌توانند مانند سال گذشته رقیب سنتی خود در جام حذفی را از میان بردارند یا خیر گفت: اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم، شرایط پرسپولیس بهتر از استقلال است. بازیکنان استقلال در هفته‌های اخیر هماهنگ‌تر از قبل شده‌اند و می‌دانند که باید به چه صورتی بازی را ببرند. آبی پوشان در بسیار از خطوط خود را اصلاح کردند. دیدار خوبی خواهد شد، اما نمی‌توانیم بگوییم چه کسی برنده دربی می‌شود. بازی‌های این ۲ تیم، همیشه از یک بار فنی بالا برخوردار بوده است.

او در مورد تجربه بالای یحیی گل محمدی نسبت به فرهاد مجیدی گفت: قطعا تجربه یحیی از فرهاد بیشتر است. به طور کلی اگر بخواهیم مربیگری را تعریف کنیم، حاصل ۳ فرآیند است، اولین موضوع بحث کاریزمای آن مربی است که می‌تواند خیلی کمک حالش باشد، دو فاکتور دیگر علم مربیگری و تجربه است که باید حتما یک مربی خوب این ۳ ویژگی را داشته باشد. اگر این ۳ موضوعی را که گفتم کنار هم بگذاریم، گل محمدی ار لحاظ تجربه بهتر از فرهاد مجیدی است زیرا سال‌های بیشتری در لیگ برتر سرمربیگری کرده است. گل محمدی تیمش را بهتر می‌شناسد و در چند فصل اخیر بازیکنان خوبی به خدمت گرفته است. در سوی مقابل مجیدی تازه وارد عرصه سرمربیگری شده و در استقلال تنش و حواشی زیاد هستند. همه این‌ها می‌تواند در سطح پیشرفت یک تیم تاثیر گذار باشد.

جلالی در مورد انگیزه ۲ تیم برای این دیدار تصریح کرد: برای استقلال این جام مهم‌تر است. آن‌ها در لیگ برتر امیدی به قهرمانی ندارند و تمام تلاششان را خواهند کرد که بتوانند جام حذفی را فتح کنند. این احتمال وجود دارد که درجه از خود گذشتگی آبی پوشان در دیدار پنجشنبه شب بیشتر باشد. باید ببینیم چه اتفاقاتی در ۴۸ ساعت قبل از بازی رخ خواهد داد.

او ادامه داد: جام حذفی، تک بازی است. اگر تیمی در این دیدار شکست بخورد دیگر توان جبران ندارد، اما اگر فاتح این جام شود یک افتخار به ویترین باشگاه اضافه کرده است. درجه محتاط بودن تیم‌ها در جام حدفی، بالاتر خواهد بود و درصد رسیدن به گل پایین‌تر است. در جام حذفی، تیم‌ها سعی می‌کنند که گل نخورند. دیدار‌های جام حذفی، ممکن از لحاظ کیفی پایین باشد.

قایدی تاثیر گذارترین بازیکن استقلال است

جلالی در مورد ثاثیر گذار‌ترین بازیکنان استقلال و پرسپولیس در دیدار روز پنجشنبه گفت: در استقلال مهدی قایدی تاثیر گذارترین است و بازیکن تعیین کننده‌ای خواهد بود. در پرسپولیس هم وحید امیری، مهدی ترابی، مغانلو و نوراللهی می‌توانند مهره‌های تاثیرگذاری برای سرخپوشان باشند.

او در مورد پیش بینی خود از نتیجه دربی پایتخت گفت: نمی‌شود دربی را پیش بینی کرد، اما در بحث فنی زور پرسپولیس به استقلال می‌چربد.

او درخصوص شرایط مدیریتی فوتبال کشورمان گفت: وقتی یک نفر می‌خواهد مدیر شود، باید در حوزه خودش تبحر و مهارت داشته باشد. کسی که می‌خواهد در کشوری مثل ایران مدیر فوتبال شود، باید حتما از جامعه ورزش، مورد پذیرش قرار بگیرد و هم باید علوم مدیریت را کامل بداند. تجربه هم می‌تواند به کمکش بیاید. فوتبال نمی‌تواند از طریق خودش، کسب در آمد کند. کسی که می‌خواهد مدیر شود، کار سختی با این اوضاع فوتبالمان، در پیش خواهد داشت. باید انسان کارآمدی بیاید و در همه زمینه تجربه داشته باشد.

جلالی در مورد انتظارات خود از وزیر ورزش آینده کشور گفت: آن چیزی که انتظار داریم، این است که ورزش را مانند اولیت‌های دیگر خود بداند. ورزش موضوعی فرهنگی است. ورزش خودش یک قدرت نرم در دنیا به حساب می‌آید. باید جایگاه اصلی ورزش برگردد. حوزه فوتبال و ورزش کار تخصصی است و با جامعه سر و کار دارد. نمی‌توانیم آدم‌هایی که هیچ تجربه‌ ورزشی ندارند را به ورزش بیاوریم.

تیم ملی فوتبال نیاز به زمان دارد

جلالی در مورد اینکه آیا تیم ملی فوتبال کشورمان می‌تواند به جام جهانی صعود کند یا خیر گفت: کسی که به عنوان سرمربی انتخاب می‌شود، نیاز دارد که مورد حمایت و مقبولیت بازیکنان قرار بگیرد. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، این مربی تا زمانی که می‌برد کارش پیش می‌رود و با اولین باخت دچار بحران می‌شود. نمی‌شود یک تیم فقط ببرد. نوسان و فراز و نشیب در هر تیمی وجود دارد. وقتی اتحاد تیمی وجود نداشته باشد، با یک باخت همه می‌گویند که چرا اسکوچیچ را انتخاب کردید.

او ادامه داد: نمی‌توان پیش بینی کرد که حتما به جام جهانی می‌رویم. نیاز به زمان کافی داریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.