تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 4:55
کد خبر : 95397

حزب حاکم استونی در انتخابات پارلمانی پیروز شد

حزب حاکم استونی در انتخابات پارلمانی پیروز شد

حزب اصلاحات استونی که در حال حاضرر حزب حاکم در این کشور و حامی کمک به اوکراین است، در انتخابات سراسری پیروز شد.

به گزارش تیتر داغ؛ در جریان برگزاری انتخابات سراسری در استونی، حزب اصلاحات این کشور به رهبری کایا کالاس، نخست وزیر استونی که از حامیان سرسخت کمک نظامی به اوکراین به شمار می‌رود در انتخابات پارلمانی به موفقیت رسید.

کمیته ملی انتخابات استونی اعلام کرد که حزب راست میانه اصلاحات مربوط به «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی، در انتخابات پارلمانی این کشور با بیش از ۳۱ درصد آرا پیش افتاده است.

روز یکشنبه، رأی دهندگان استونی در انتخابات عمومی آرای خود را به صندوق انداختند و ده نامزد مستقل و نه حزب سیاسی (در مجموع ۹۶۸ نامزد) در رأی گیری شرکت کردند.

کمیته انتخابات استونی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طبق آخرین داده‌ها، حزب اصلاحات ۳۱.۵ درصد از آرا را در انتخابات پارلمانی استونی به دست آورده است که کسب ۳۷ کرسی در پارلمان از سوی این حزب قطعی است.»

همچنین حزب محافظه کار خلق استونی (EKRE) با ۱۶ درصد در رتبه دوم قرار دارد که به این معنی است که ۱۷ کرسی از پارلمان ۱۰۱ کرسی استونی را به دست آورده است.

کمیته انتخابات گفت: «در رتبه سوم حزب مرکز است که ۱۴.۸ درصد آرا را به دست آورده است و ۱۶ کرسی در پارلمان خواهد داشت.»

بیش از ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات عمومی روز یکشنبه استونی بودند. بر اساس داده‌های اولیه کمیته انتخابات، مشارکت مردمی ۶۳.۷ درصد بوده است. این کمیته تصریح کرد که انتخابات یکشنبه اولین باری بود که اکثریت رأی دهندگان استونی (۳۱۳۵۱۴) رأی خود را به صورت آنلاین به صندوق انداختند. بیش از ۳۰۱۰۰۰ نفر شخصاً رأی خود را به صندوق انداختند.

استونی که از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو به شمار می‌رود سال گذشته از جمله اولین کشورهای غربی برای افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین در جنگ بود.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.