تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 12:34
کد خبر : 103704

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛

حوزه دارو از مواد اولیه تا محصول نهایی تحت کنترل است

حوزه دارو از مواد اولیه تا محصول نهایی تحت کنترل است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: حوزه دارو از مرحله تولید مواد اولیه تا محصول نهایی و عرضه، تحت کنترل است.

به گزارش تیتر داغ؛ سیدحیدر محمدی، روز چهارشنبه اول شهریور ۱۴۰۲، در بیستمین همایش انجمن علمی داروسازان ایران، گفت: امروز نقش داروسازان بارز بود و در ایام کرونا، بارزتر شد و اگر داروسازان نبودند، نمی‌توانستیم در تولید ۶ پلتفرم واکسن موفق باشیم.

وی افزود: جان خیلی از هموطنان با همت داروسازان نجات یافت و افتخار می‌کنیم در بحران‌های مشابه پاندمی کرونا، مدعی صادرات واکسن در پلتفرم‌های مختلف خواهیم بود.

محمدی ادامه داد: امروز بخش زیادی از مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود و این یک افتخار است.

وی افزود: در بحث سلول درمانی و ژن تراپی، خیلی جلو نرفته ایم و عقب هستیم و خیلی خوب است که داروسازان ما به توسعه این محصولات کمک کنند.

محمدی گفت: حوزه دارو از مواد اولیه تا محصول نهایی، یک شبکه کاملاً تحت کنترل است و با سامانه‌هایی که راه اندازی شده است، توانسته ایم در حوزه نظارت بر داروسازی، خوب عمل کنیم.

وی افزود: مراکز درمانی کشور نیازمند خدمات داروسازان بالینی است که می‌تواند از خطاهای دارویی بکاهد. هرچند تعداد داروسازان بالینی، کافی نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: همچنین با توجه به ابلاغ تعرفه خدمات دارویی، امیدوارم بتوانیم در برنامه هفتم این موضوع را تصویب کنیم.

وی افزود: نامهربانی‌های زیادی نسبت به صنعت داروسازی صورت می‌گیرد و داروسازان ما باید با یکدیگر متحد باشند و در وهله اول به سلامت مردم اهمیت بدهند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.