تاریخ انتشار : دوشنبه 15 فروردین 1401 - 6:03
کد خبر : 29964

درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره ادعای اوکراین

درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره ادعای اوکراین

وزارت خارجه روسیه از درخواست برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور بررسی ادعاهای اوکراین درباره کشتار غیرنظامیان در منطقه «بوچا» خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ حمله روسیه به اوکراین وارد چهلمین روز خود شد. این در حالیست که در ابتدای چهلمین روز حمله روسیه به این کشور، همچنان خرابی‌های ناشی از انفجار و جنگ، دامن مردم این کشور را گرفته است.

مهمترین اخبار امروز جنگ اوکراین را در زیر می‌خوانید:

 

 

۰۹:۴۸ قطع همکاری سازمان فضایی روسیه با حامیان اوکراین

دیمیتری راگوزین مدیر سازمان فضایی روسیه در تلگرام اعلام کرد راسکاموس با کشورهایی که تسلیحات و پشتیبانی سیاسی از اوکراین فراهم می‌کنند، همکاری نخواهد کرد.

او در این باره نوشت: راسکاموس پروژه‌های مشترک با کشورهای غربی را بیشتر به دلایل اخلاقی تعلیق کرده است. ما با کشورهایی که اسلحه و مربی جنگی به اوکراین می‌فرستند و همچنین از گروه نازی‌ها در کیف حمایت سیاسی می‌کنند، هیچ گونه همکاری نمی‌کنیم.

مدیر راسکاموس پیش از این تاکید کرده بود نمی‌تواند وانمود کند همه چیز در صنعت فضایی آرام است. از سوی دیگر دولت آمریکا مهمات جنگی برای اوکراین فراهم می کرده است.

 

 درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره ادعای اوکراین

 

۰۹:۲۳ وزیر دفاع آلمان: اتحادیه اروپا واردات گاز از روسیه را متوقف کند

«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان می‌گوید اتحادیه اروپا باید واردات گاز از روسیه را ممنوع کند. این اظهارنظر در حالی است که در دولت ائتلافی برلین درباره تحریم بخش انرژی روسیه اتفاق نظر وجود ندارد.

 

۰۸:۵۰ آنتانوف: آمریکا در برابر بمباران «بوچا» از سوی اوکراین سکوت کرد

در حالی که غرب نیروهای روسیه را به انجام جنایت جنگی در شهر «بوچا» اوکراین متهم می‌کنند؛ آناتولی آنتانوف سفیر روسیه در واشنگتن، در مصاحبه با «نیوزویک» تاکید کرد مادامی که شهر تحت کنترل ارتش روسیه بود، حتی یک غیرنظامی نیز مجروح نشد. آمریکا عامدانه این حقیقت را انکار می‌کند که بعد از عقب نشینی نیروهای روس، ارتش اوکراین شهر بوچا را هدف حملات توپخانه ای قرار داد تا به این ترتیب، مسکو را مقصر جلوه دهد.

آنگونه که ادعا می‌شود بعد از خروج ارتش روسیه از بوچا، اجساد پراکنده غیرنظامیان و همچنین گورهای دسته جمعی در این شهر کشف شده است.

 

۰۸:۳۱ سازمان ملل: شمار قربانیان و مجروحین جنگ اوکراین بیش از ۳۴۵۵ نفر است

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد شمار تلفات غیرنظامی جنگ اوکراین را از زمان آغاز آن در ۲۴ فوریه، حدوداً رقم سه هزار و ۴۵۵ نفر اعلام کرد که از این تعداد، بیش از هزار و ۴۰۰ مورد فوتی و بیش از دو هزار نفر مجروح تلقی می‌شوند. تصور می‌شود که آمار واقعی به مراتب بیشتر از این است. شمار تلفات انسانی در مناطق دونتسک و لوهانسک واقع در شرق اوکراین بیش از سایر مناطق است.

 

۰۴:۴۰ انفجار در بندر اودسا

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی از وقوع انفجارهایی در بندر اودسا در جنوب اوکراین خبر داد.

 

۰۳:۳۵ درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره ادعای اوکراین

وزارت خارجه روسیه از درخواست برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور بررسی ادعاهای اوکراین درباره کشتار غیرنظامیان در منطقه «بوچا» خبر داد.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه هم پیش از این در بیانیه‌ای تأکید کرده بود: ادعای کشتار غیرنظامیان در شهر «بوچا» از سوی نظامیان ما نمایش جدیدی از سوی اوکراین است.

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای ادعاهای کی‌یف در خصوص قتل عام در شهر «بوچا» (حومه شمال غربی کی‌یف) واقع در اوکراین را تکذیب کرد و تمامی گزارش‌های منتشره در این خصوص توسط اوکراین را تحریک آمیز خواند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: تصاویر غیرنظامیان کشته شده در بوچا ساختگی و نمایش جدیدی است که توسط کی‌یف سازماندهی شده است.

 

۰۲:۳۵ آلمان: به حمایت نظامی از اوکراین ادامه خواهیم داد

صدراعظم آلمان در سخنانی گفت که این کشور به حمایت نظامی از اوکراین ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، «اولاف شولتز» گفت: ما به تجهیز اوکراین به منظور دفاع از خود در مقابل حمله روسیه ادامه خواهیم داد.

صدراعظم آلمان در عین حال انجام تحقیقات کامل درباره حوادث روستای بوچا در اوکراین را خواستار شد و گفت: خواستار این هستم که به سازمان‌های بین‌المللی همچون کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای ورود به این منطقه اجازه داده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.