تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1400 - 14:08
کد خبر : 18926

درخواست پاپ فرانسیس برای ممنوعیت سلاح‌های هسته‌ای

درخواست پاپ فرانسیس برای ممنوعیت سلاح‌های هسته‌ای

رهبر کاتولیک‌های جهان خواهان خلع سلاح و ممنوعیت مالکیت سلاح‌های هسته‌ای شد.

به گزارش تیتر داغ؛ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانی به مناسب عید پاک خواهان خلع سلاح و ممنوعیت مالکیت سلاح‌های هسته‌ای شد.

پاپ فرانسیس در پیام خود به مناسبت عید پاک گفت: هنوز جنگ‌های بسیار و خشونت‌های فراوانی وجود دارد. امید است خداوند که صلح ماست، به ما کمک کند تا بر این چارچوب جنگی غلبه کنیم.

پاپ فرانسیس همچنین از کشور‌ها خواست تا توزیع واکسن کرونا را، خصوصا برای مناطق فقیر جهان تسریع کنند.

این دومین سال متوالی است که به علت همه گیری کرونا سخنرانی پاپ فرانسیس بجای برگزاری در برابر جمعیتی در کلیسا و یا در میدانی در خارج، در جمعی کوچک برگزار می‌شود.

پاپ فرانسیس گفت: همه گیری همچنان در حال گسترش است؛ در حالی که بحران اقتصادی و اجتماعی همچنان سخت، به خصوص برای اقشار فقیر باقی می‌ماند. این مایه رسوایی است که درگیری‌ها به پایان نرسیده و زرادخانه‌های نظامی تقویت شده اند.

پاپ فرانسیس همچنین با تقدیر از کادر درمان، با نوجوانانی که قادر نیستند به دلیل همه گیری کرونا در مدارس حضور یابند، ابراز همدردی کرد.

پاپ فرانسیس که سابقا برای بیش از یکصد هزار نفر در میدان سنت پیتر سخنرانی می‌کرد، به خاطر کرونا امسال در کلیسایی برای کمتر از ۲۰۰ نفر سخنرانی کرد؛ در حالی که سخنان او از طریق رسانه‌ها برای ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان پخش شد.

همچنین میدان سنت پیتر که سالیان گذشته شاهد حضور جمعیت در زمان سخنرانی پاپ در عید پاک بود، امسال خالی بود و جز چند نفر از افسران اجرایی پلیس حضور نداشتند؛ به طوری که قوانین سختگیرانه قرنطینه سراسری سه روزه در ایتالیا به اجرا در امده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.