تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 - 13:19
کد خبر : 109764

درگیری پارلمان و رییس‌جمهور بلغارستان بر سر کمک نظامی به اوکراین

درگیری پارلمان و رییس‌جمهور بلغارستان بر سر کمک نظامی به اوکراین

رییس‌جمهور بلغارستان مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر اهدای ۱۰۰ خودروی زرهی به اوکراین را وتو کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ رومن رادف، رییس‌جمهور بلغارستان طرح مجلس ملی این کشور مبنی بر ارسال ۱۰۰ خودروی زرهی به اوکراین را وتو کرد؛ مجلس ملی بلغارستان ۲۲ نوامبر این طرح را تصویب کرده بود.

در طرح مجلس بلغارستان آمده است که «طرف بلغارستان باید وسایل نقلیه حمل و نقل زرهی را به همراه تسلیحات همراه آنها و همچنین قطعات یدکی برای نگهداری آنها که دیگر مورد نیاز وزارت کشور جمهوری بلغارستان نیست در اختیار طرف اوکراینی قرار دهد.»

رادف در بیانیه ای که در وب سایت ریاست جمهوری منتشر شد در پاسخ به این طرح مجلس اعلام کرد: به عنوان رئیس دولت و فرمانده عالی نیروهای مسلح جمهوری بلغارستان، موظفم به پیامدهای منفی احتمالی این تصمیم توجه کنم.

رییس‌جمهور بلغارستان خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه «وظایف دوران جنگ که به وزارت کشور محول شده است در نظر گرفته نشده» افزود: با توجه به دلایل همراه با این طرح، وزارت کشور نباید این کمک اهدایی بلغارستان را انجام دهد. من معتقدم که این شرایط به اندازه کافی از طرف اعضای پارلمان بررسی نشده است.

وی همچنین گفت: خودروهایی که قرار است به اوکراین اهدا شود، می توانند برای حفاظت از مرز بلغارستان و برای کمک به مردم این کشور در هنگام بلایا و حوادث، از جمله در مناطق صعب العبور، استفاده شوند.

طبق ساختار سیاسی و قوانین بلغارستان، هم‌اکنون برای بی‌اثرکردن وتوی رییس‌جمهور باید بیش از نیمی از نمایندگان مجلس ملی این کشور علیه آن رأی بدهند.

منبع:شین‌هوا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.