تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398 - 10:59
کد خبر : 4371

در صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران هم مشکل داریم

در صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران هم مشکل داریم

به گزارش تیتر داغ؛ خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که کره جنوبی در حال مذاکره با آمریکا در ارتباط با ازسرگیری صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران است. این گزارش افزود: تراکنشهای مالی بین تهران و سئول برای انتقال کالاهای بشردوستانه از جمله کالاهای درمانی به ایران به طور موثری به دلیل سختتر شدن تحریمهای آمریکا علیه بانک

به گزارش تیتر داغ؛ خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که کره جنوبی در حال مذاکره با آمریکا در ارتباط با ازسرگیری صادرات کالاهای بشردوستانه به ایران است.

این گزارش افزود: تراکنشهای مالی بین تهران و سئول برای انتقال کالاهای بشردوستانه از جمله کالاهای درمانی به ایران به طور موثری به دلیل سختتر شدن تحریمهای آمریکا علیه بانک مرکزی ایران در ماه سپتامبر ناممکن شده است.

یک روزنامه محلی کره جنوبی روز شنبه گزارش داد که تهران از سفیر سئول در تهران خواسته است که کره جنوبی دوباره تجارت کالاهای بشردوستانه به ایران را آغاز کند.

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفت: «طرف ایرانی موقعیت خود را برای ما توضیح داد و برای آغاز دوباره تجارت کالاهای بشردوستانه ابراز امیدواری کرده و درباره این مساله با ما رایزنی کرده است. ما در حال مذاکره با ایران و آمریکا هستیم آنقدر که بتوانیم انتقال کالاهای‌بشردوستانه مثل خدمات درمانی را دوباره با استفاده از معافیت سیستم تراکشنهای مالی صادر کنیم.»

یونهاپ در ادامه نوشت: ایران تحریم‌های شدید آمریکا را غیرانسانی و ظالمانه خوانده است و خواستار معافیت کالاهای بشردوستانه از تحریمهای یکجانبه آمریکا شده است.

به گفته منابع آشنا به موضوع در کره جنوبی، مقاماتی از وزارت خارجه، وزارت دارایی و وزارت صنایع در کره جنوبی هفته گذشته به آمریکا سفر کرده و مذاکراتی را با مقامات آمریکایی در این زمینه برگزار کرده‌اند.

یونهاپ در ادامه افزود: بانک مرکزی ایران در «ووری بانک» و «بانک صنایع» کره جنوبی حسابهایی بر پایه وون دارد که نه تنها برای پرداخت پول نفت است بلکه برای تراکنشهای مالی دیگر کالاهای بشردوستانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ماه ژوئن نیز مقامات کره‌ای دیدارهایی با طرف آمریکایی برای همکاری در زمینه ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران برگزار کرده بودند.

ناتوانی کره جنوبی در ارسال کالاهای‌بشردوستانه از جمله دارو به ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات آمریکایی با ژستهای بشردوستانه و حقوق بشری مدعی هستند کالاهای‌بشردوستانه از تحریمهای این کشور علیه تهران معاف هستند.

از ماه آوریل سال جاری، آمریکا تصمیم گرفت معافیتهای تحریمی که به چند کشور از جمله کره جنوبی و ژاپن اعطا کرده بود را لغو کند. از آن زمان به بعد شرکتهای کره‌ای برای صادرات کالاهای درمانی و دیگر کالاهای بشردوستانه به ایران با سیستم مالی دوجانبه بر پایه وون (واحد پول کره) به مشکلات زیادی برخورد کرده‌اند.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.