تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 10:00
کد خبر : 100341

دلیل به تعویق افتادن نشست تل‌آویو و کشورهای عربی از زبان «کوهن»

دلیل به تعویق افتادن نشست تل‌آویو و کشورهای عربی از زبان «کوهن»

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، دلیل به تعویق افتادن نشست وزرای خارجه برخی کشورهای عربی و تل آویو در مراکش را گسترش شهرک سازی ها در کرانه باختری عنوان کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اذعان کرد که دلیل به تعویق افتادن نشست میان برخی کشورهای عربی و تل آویو در مراکش که به نشست النقب ۲ معروف است، تصمیم این رژیم مبنی بر گسترش شهرک سازی ها در کرانه باختری بوده است.

وی در ادامه مدعی شد که این نشست می‌تواند گام رو به جلو در مسیر عادی سازی روابط با کشورهای عربی باشد.

کوهن اضافه کرد: آمریکا نقش محوری حمایتی در برگزاری این نشست ایفا می‌کند.

چند روز قبل «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مراکش در نخستین واکنش رسمی در خصوص به تعویق افتادن نشست النقب ۲ که قرار بود میان مسئولان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی برگزار شود، تاکید کرد که ممکن است این نشست به بعد از تابستان موکول شود.

وی در ادامه افزود: ما در مراکش همچنان خواهان برگزاری این نشست در سایه اهمیت وجود یک روند سیاسی برای دستیابی به نتایج مورد نظر هستیم. وزیر خارجه مراکش تاریخ مشخصی را برای برگزاری نشست النقب ۲ معیین نکرد.

قرار بود نشست مذکور میان وزرای خارجه رژیم صهیونیستی، امارات، بحرین، مراکش، مصر و آمریکا در مارس گذشته برگزار شود اما چهار مرتبه به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین و خشم شرکت کنندگان نسبت به سیاست‌های کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به تعویق افتاده است.

اولین نشست النقب ماه مارس ۲۰۲۲ به دعوت «یائیر لاپید» وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی و با حضور وزرای خارجه آمریکا، امارات، مغرب، بحرین و مصر در نقب برگزار شد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.