تاریخ انتشار : دوشنبه 14 شهریور 1401 - 6:15
کد خبر : 35971

دوئل ایران و آمریکا در غیاب مدعی/ تدابیر ویژه کادر فنی کشتی ایران

دوئل ایران و آمریکا در غیاب مدعی/ تدابیر ویژه کادر فنی کشتی ایران

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با توجه به غیاب روس‌ها در رقابتهای جهانی امسال، تیم آمریکا را به اصلی ترین رقیب خود برای کسب جام قهرمانی می‌داند.

به گزارش تیتر داغ؛ رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان طی روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریور در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار شود و این در حالیست که تیم روسیه به عنوان قهرمان سال گذشته این مسابقات، غایب بزرگ رقابتهای امسال خوانده می‌شود. البته در غیب روس‌ها بسیاری از مدعیان کشتی جهان به خصوص تیم آمریکا نگاه ویژه ای به جهانی صربستان دارند و برخی از قهرمانان ناکام و غایب سال گذشته به دنبال جبران هستند.

در این میان حساب تیم‌های کشتی آزاد ایران و آمریکا از دیگر مدعیان جداست و حالا دو ضلع مثلث قدرت کشتی جهان در غیاب روسیه، نبرد سخت و حساسی برای تصاحب جام قهرمانی پیش رو دارند. نبردی که حتی اتحادیه جهانی کشتی هم به آن اذعان دارد و برخی از کشتی‌های مدعیان این دو کشور را از بهترین و جذابترین مسابقات امسال می‌خواند.

این موضوع در اظهارات اخیر اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز کاملاً مشهود است و پژمان درستکار و همکارانش، طرح و برنامه ویژه ای برای تقابل با آزادکاران آمریکایی در جهانی ۲۰۲۲ صربستان در دستور کار دارند.

به عنوان مثال پژمان درستکار به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در تازه تریت اظهاراتش در خصوص رقابت سخت شاگردانش با رقبای آمریکایی گفت: «مبارزاتی که در جهانی پیش رو داریم به عنوان تک مسابقات سرنوشت‌ساز برای ما تلقی می‌شود که می‌تواند در سرنوشت قهرمانی تأثیر گذار باشد. به عنوان مثال جدال سنتی و جذاب حسن یزدانی و دیوید تیلور و یا کامران قاسمپور جی دن کاکس و حتی مبارزه محمد نخودی با جردن باروز به واقع بسیار سخت و مهم است. البته ما تمام تمرکز خودمان را روی این مبارزات نخواهیم گذاشت و برای تمامی کشتی‌ها برنامه ویژه و آنالیز داشته و داریم.»

دوئل ایران و آمریکا در غیاب مدعی/ تدابیر ویژه کادر فنی کشتی ایران

به گفته کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان، آمریکا تیم یکدست و آماده‌ای دارد که با توجه به جدول مسابقات، اکثر آزادکاران این تیم در دیدار فینال به کشتی‌گیران ما برخورد خواهند کرد و همین موضوع از هم اکنون بر حساسیت و اهمیت مرحله نهایی رقابتهای جهانی افزوده است.

از سوی دیگر با توجه به برنامه‌های آماده سازی آزادکاران ملی پوش کشورمان می‌توان دریافت که کادر فنی در کنار تمرینات فنی و تکنیکی، اصرار و حساسیت فراوانی روی بحث بدنسازی و بالابردن توان جسمانی بچه‌ها دارد و این مساله به وضوح در نتایج و عملکرد اردونشینان تیم ملی پیداست. بطوریکه درستکار و همکارانش برای بحث بدنسازی و تمرینات آمادگی جسمانی از یک پزشک متخصص تغذیه، فیزیوتراپ و بدنسازی که ساکن کاناداست استفاده کرده اند که فقط برای مسابقات جهانی به جمع کادر فنی ملحق شده است. طبق اظهارات مربیان تیم ملی او یکی از بهترین‌های دنیاست و حتی خیلی از تیم‌های مطرح فوتبال جهان نیز به دنبال همکاری با او هستند. به همین دلیل می‌توان امیدوار بود که این پزشک متخصص می‌تواند در جریان مسابقات جهانی به ویژه بعد از مراسم وزن کشی و بازگشت بچه‌ها برای حضور بر روی تشک نقش بسیار مهم و مثبتی را ایفا کند.

آخرین اردوی آزادکاران برای حضور در رقابت‌های جهانی از روز ۹ شهریور آغاز شده و تا زمان اعزام ادامه دارد که طبق اعلام کادر فنی قرار است تیم ملی روز ۲۱ شهریور عازم بلگراد شود. بدین ترتیب ملی پوشان سه روز قبل از مسابقات در این شهر هستند و از لحاظ خوبی به خوبی با محیط هماهنگ می‌شوند.

 ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابتهای جهانی ۲۰۲۲ صربستان به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک

۶۱ کیلوگرم: رضا اطری

۶۵ کیلوگرم: رحمان عموزاد خلیلی

۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی

۷۴ کیلوگرم: یونس امامی

۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی

۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم‌پور

۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.