تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 اردیبهشت 1401 - 12:21
کد خبر : 31498

دوج کوین چیست؟ آیا ایلان ماسک حمایت کامل دوج کوین را دارد؟

دوج کوین چیست؟ آیا ایلان ماسک حمایت کامل دوج کوین را دارد؟

دوج کوین که در چند سال اخیر جزو ارزهای ارزان قیمت محسوب می‌شد، در سال ۲۰۲۱ به صورت صعودی رشد کرد که دلیل اصلی این رشد ناگهانی، حمایت ایلان ماسک از این ارز دیجیتال بود. حال دوج کوین به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی تبدیل شده که روز به روز با برنامه‌ریزی افراد بزرگ رشد

دوج کوین که در چند سال اخیر جزو ارزهای ارزان قیمت محسوب می‌شد، در سال ۲۰۲۱ به صورت صعودی رشد کرد که دلیل اصلی این رشد ناگهانی، حمایت ایلان ماسک از این ارز دیجیتال بود. حال دوج کوین به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی تبدیل شده که روز به روز با برنامه‌ریزی افراد بزرگ رشد و توسعه می‌یابد؛ اما اینکه آینده دوج کوین چگونه خواهد بود، بستگی به شرایط بازار ارزهای دیجیتال و ثبات علاقه مردم به این ارز دارد.

کیف پول من به عنوان صرافی معتبر، روزانه حجم زیادی از معاملات دوج کوین را ثبت می‌کند و با برخورداری از رابط کاربری ساده، خرید و فروش دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال را برای کاربران خود راحت‌تر می‌کند. برای اینکه با دوج کوین آشنا شوید، بد نیست مختصری درباره این ارز دیجیتال اطلاعات کسب کنید تا بتوانید با دانش اولیه درباره دوج کوین، به خرید و فروش آن بپردازید.

آشنایی با ارز دیجیتال دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین که به اختصار با نام دوج (DOGE) شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۳ برای شوخی و طنز ساخته شد. در واقع خالقان دوج کوین بدون اهمیت‌دهی به پذیرش این ارز توسط مردم، آن را وارد بستر بلاک چین کردند. این رمزارز لوگویی بامزه از تصویر سگ شیبانو دارد که از سال ۲۰۱۳ تا به امروز برای نوشتن متن‌های خنده‌دار و میم‌های معروف استفاده می‌شود. به همین علت بیشتر افراد این ارز دیجیتال بامزه را در دسته میم کوین یا همان سکه‌های طنزگونه جای دادند تا برای اهداف تصاویر و متن‌های خنده‌دار از این رمزارز بهره ببرند.

دوج کوین از کد ارز دیجیتالی به نام لاکی کوین ساخته شده است؛ به همین دلیل می‌توان گفت که دوج کوین فورک شده لاکی کوین به حساب می‌آید؛ اما خود لاکی کوین از لایت کوین و لایت کوین نیز انشعابی از بیت کوین محسوب می‌شود. تفاوت اصلی بیت کوین و دوج کوین در نبود محدودیت برای عرضه و استخراج دوج کوین است؛ در حالیکه بیت کوین تنها به مقدار ۲۱ میلیون واحد قابلیت عرضه و استخراج دارد.

حال که تا به اینجا آشنایی نسبی با دوج کوین پیدا کردید، لازم می‌دانیم مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن را برای شما بازگو کنیم تا قبل از خرید و فروش دوج کوین از اهمیت این رمزارز اطلاعات اولیه را کسب کنید.

دلایل محبوبیت دوج کوین در بازار ارزهای دیجیتال

یکی از دلایل علاقه‌مندی بیشتر افراد در چند سال گذشته به ارز دوج کوین، نام و لوگوی بامزه آن است. در واقع کارشناسان بر این معتقدند که لوگوی بامزه دوج کوین (سگ شیبانو) محرکی برای جذب مردم به سمت این پروژه است. از دلایل دیگر محبوبیت دوج کوین، عرضه همزمان آن با روند نزولی بیت کوین بود و درست زمانی که بیت کوین نصف ارزش خود را از دست داد، دوج کوین با ورود به دنیای ارزهای دیجیتال با رشد ۴۵۰ درصدی روبه‌رو شد و افراد زیادی متقاضی خرید این ارز بامزه شدند.

کارهای مربوط به امور خیریه و حمایت‌های مالی کاربران دوج کوین با جمع‌آوری کمک‌های مالی برای افراد نیازمند، موجب محبوبیت هر چه بیشتر این ارز دیجیتال در رسانه‌های بزرگ شد و مردم این اقدامات کاربران دوج کوین را تحسین کردند؛ از طرفی دیگر این رمز ارز از چندین سال پیش تا الان، یکی از ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های پرداختی به حساب می‌آید که همین عامل محبوبیت دوج کوین را بین طبقه متوسط و نیازمند جامعه دوچندان کرده است.

حمایت ایلان ماسک از دوج کوین؛ مهم‌ترین عامل رشد صعودی دوج کوین

آخرین عامل تاثیرگذار در محبوبیت و رشد صعودی دوج کوین، به توییت ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین فرد جهان) در سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد؛ البته قبل از ایلان ماسک سلبریتی‌های معروفی همچون: کارول باسکین، جین سیمونز، مارک کوبان، کای گرین و اسنوپ داگ، حمایت خود را از این ارز بامزه دیجیتالی اعلام کرده بودند. تمام این عوامل دست به دست هم دادند و دوج کوین را در مسیر رشد صعودی قرار دادند تا امروزه دوج کوین را به عنوان یکی از برترین و معروف‌ترین ارزهای دیجیتالی در جهان بشناسیم.

حمایت مجدد ایلان ماسک از دوج کوین

با کند شدن روند معاملات بیت کوین و اتریوم، مبلغ کارمزد این معاملات به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد؛ اما دوج کوین در این مسیر شایستگی خود را ثابت کرد؛ به گونه‌ای که طبق نظریات ایلان ماسک، این ارز دیجیتال معاملات لایه پایه را به حداکثر ممکن افزایش داده است که با بهره‌گیری از مبادلات لایه دوم، هزینه معاملات منفی می‌شود. طبق نظریه ایلان ماسک و برداشت ما، هزینه معاملات بیت کوین و اتریوم برای طولانی مدت، ضعف مهم این دو ارز محبوب و معروف به شمار می‌آید؛ در حالی که دوج کوین این ضعف را ندارد و فقط ۱۰ درصد از کل کارمزد معاملات بیت کوین را در بیشتر مواقع به خود اختصاص می‌دهد.

کیف پول من؛ برترین صرافی خرید و فروش دوج کوین

با وجود اینکه دوج کوین در این چند سال اخیر بسیار محبوب شده و کارمزد بسیار کمی در معاملات خود دارد، باز هم برای کاربران ایرانی مشکلاتی در خرید و فروش این ارز محبوب جهانی به چشم می‌خورد. از جمله مشکلات معاملات دوج کوین، تحریم‌های اعمالی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال توسط کاربران داخل ایران است که همین قضیه موجب مسدود شدن حساب کاربری ایرانیان می‌شود؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای شروع معاملات دوج کوین، از صرافی داخلی معتبر استفاده کنید.

البته بیشتر صرافی‌های داخلی مشکلاتی از قبیل: حجم کم معاملات، ارزهای دیجیتال محدود در فهرست ارزهای دیجیتالی قابل معامله و نبود ابزارهای لازم برای ترید کردن را دارند. از این رو توصیه می‌کنیم به دنبال صرافی امن و مطمئنی بروید که این مشکلات و چالش‌ها را نداشته باشد.

کیف پول من با برخورداری از قابلیت خرید و فروش ریالی دوج کوین، حجم بالای معاملات با بیش از یک میلیون کاربر فعال و ۱۲۰۰ ارز دیجیتال قابل معامله، امکان خرید و فروش دوج کوین را برای کاربران ایرانی آسان می‌کند تا با خیالی آسوده به خرید و فروش ارز محبوب و بامزه دوج کوین بپردازند. با ثبت نام در سایت اصلی صرافی کیف پول من، می‌توانید معاملات مربوط به دوج کوین را با کمترین کارمزد ممکن بین صرافی‌های ایرانی، شروع کنید و از آموزش‌های سایت Kifpool.me در زمینه خرید و فروش دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.