تاریخ انتشار : شنبه 25 تیر 1401 - 12:28
کد خبر : 34352

دوره آموزش کار با سازه ماکارونی

دوره آموزش کار با سازه ماکارونی

امروزه آموزش سازه ماکارونی یکی از کلاس ها و آموزش هایی است که بسیاری از افراد یا آموزشگاه ها در حال برگزاری آن می باشند. در این مطلب می خواهیم بیشتر با سازه ماکارونی آشنا شویم و یاد بگیریم، با تونومیک همراه باشید: سازه ماکارونی همانطور که از اسم  آن معلوم است سازه های ماکارونی

امروزه آموزش سازه ماکارونی یکی از کلاس ها و آموزش هایی است که بسیاری از افراد یا آموزشگاه ها در حال برگزاری آن می باشند. در این مطلب می خواهیم بیشتر با سازه ماکارونی آشنا شویم و یاد بگیریم، با تونومیک همراه باشید:

سازه ماکارونی

همانطور که از اسم  آن معلوم است سازه های ماکارونی به سازه هایی گفته می شود که فقط از ماکارونی و چسب ساخته  می شوند. سازه های ماکارونی دارای ابعاد های کوچکتر از سازه های واقعی می باشند و همیشه این سازه ها را با مقیاس های مشخص می سازند. سازه های های ماکارونی معمولا با الهام گرفتن از سازه های ساختمانی در ابعاد واقعی ساخته می شوند. سازه های ساختمانی را با مقیاس های مناسب کوچک می کنند و سازه های ماکارونی ساخته می شوند. سازه های ماکارونی در مسابقات بر دو اساس بررسی می شوند که عبارتند از:

  • ظاهر سازه
  • استحکام سازه

در نتیجه در جشنواره سازه ای برتر انتخاب می شود که علاوه بر زیبایی دارای استحکام بالاتری باشد و هر سازه ای که بتواند بار بیشتری را تحمل کند در بین سازه ها ی موفق قرار می گیرد. زمانی که اسم سازه ماکارونی می آید بسیاری از افراد فکر می کنند این سازه ها یک کاردستی های بسیار ساده می باشند که با استفاده از ماکارونی و چسب ساخته می شوند. اما باید بدانید که آموزش سازه ماکارونی بسیار تخصصی می باشد و این آموزش ها مبتنی بر دروس تخصصی رشته های عمران و معماری است.

 

هدف استفاده از ماکارونی

همانطور که میدانید در ساخت سازه های عمرانی از مصالحی که دارای مقاومت بسیار بالا هستند استفاده می شود و برای همه این سوال به وجود آمده است که چرا برای ساخت همچین سازه هایی در مقیاس کوچکتر از ماکارونی استفاده می شود. ماکارونی دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد که بسیاری از افراد از آن برای ساخت سازه استفاد می کنند. به ویژگی هایی همچون تنش فشاری، تنش کششی، وزن کم، نحوه ی کمانش و….. می توان اشاره کرد. می توان گفت هنوز عنصری که تمام این ویژگی ها را داشته باشد و مقرون به صرفه باشد مثل ماکارونی پیدا نشده است.

بعضی از ویژگی های ماکارونی هم به عنوان ضعف یاد می شود به عنوان مثال در ساختمان های عمرانی از بتن استفاده می شود که بسیار مقاوم و سفت می باشد و ماکارونی در مقایسه با بتن بسیار ظریف و شکننده است که در بسیاری از مراحل ممکن است باعث سختی کار و ایجاد مشکل شود. بعضی مواقع که یکی از المان های ساز می شکند؛ فرد مجبور است دوباره اون المان را جایگزین کند که کاری وقت گیر است.

دوره آموزش کار با سازه ماکارونی

نتیجه گیری

تاکنون آموزش سازه های ماکارونی صرفا برای دانشجویان رشته عمران و معماری بوده است ولی امروزه بسیاری از آموزش های تخصصی در آموزشگاه ها و همچنین به صورت خصوصی برگزار می شود. همچنین ناگفته نماند که آموزش های خصوصی برای کودکان نیز برگزار می شود تا والدین آنها بتوانند استعداد های نهان کودکان خود را کشف کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.