تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 10:44
کد خبر : 100546

سفارت سوئد در قاهره در ادعایی مضحک مدعی شد:

دولت سوئد به شدت اقدامات ضداسلامی را محکوم می‌کند!

دولت سوئد به شدت اقدامات ضداسلامی را محکوم می‌کند!

بعد از گسترش موج محکومیت‌ها نسبت به اقدام یک فرد پناهنده در کشور سوئد علیه قرآن کریم، سفارت این کشور در قاهره بیانیه ای را در این زمینه صادر کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ سفارت سوئد در قاهره با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: دولت سوئد به خوبی می‌داند که مسلمانان به دلیل چنین تفکرات ضد اسلامی، احساس اهانت می‌کنند. دولت این کشور به شدت تفکرات ضد اسلامی و اقداماتی که برخی افراد در استکهلم انجام داده‌اند، را محکوم کرده و رد می‌کند!

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر سوئد تاکید کرده است که سوزاندن کتاب‌هایی که برای بسیاری از افراد مقدس است یک عمل بسیار زننده به شمار می‌رود. در سوئد حق آزادی بیان در قانون اساسی این کشور درج شده است اما این به معنی حمایت دولت از چنین دیدگاه‌هایی نیست.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: پلیس سوئد در حال اجرای تحقیقات در خصوص این اقدامات است و ممکن است در دسته جرایم نفرت‌پراکنی قرار بگیرد.

صدور بیانیه مذکور درحالی است که حادثه زننده به آتش کشیدن یک نسخه از قرآن کریم در سوئد با چراغ سبز مستقیم نیروهای پلیس این کشور و حمایت آنها انجام شد.

آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم به دست «سلوان مومیکا» یک فرد پناهنده به سوئد نزدیک مسجدی در استکهلم، با محکومیت گسترده عربی، اسلامی و بین المللی و همچنین با متهم کردن مقامات سوئدی به گسترش فراخوان‌ها برای تحریک احساسات مسلمانان و انجام این قبیل اقدامات جنایاتکارانه و نفرت انگیز مواجه شده است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، شورای همکاری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و پارلمان عربی این جنایت را محکوم کرده و خواستار اقدام مقامات سوئدی برای توقف فوری آن شدند.

کشورهای امارات، مغرب، عربستان سعودی، کویت، یمن، اردن، لبنان، وزارت امور خارجه فلسطین، جنبش‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی با انتشار بیانیه‌های جداگانه این اقدام را محکوم کردند.

همچنین وزارت خارجه امارات، اردن، کویت و عراق در اعتراض به سوزاندن قرآن در سوئد سفیر این کشور را فراخواندند.

منبع: صدی البلد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.