تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 فروردین 1401 - 18:03
کد خبر : 30597

راهنما خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی

راهنما خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی

ایران سال ‌هاست که از کمبود آب بسیار زیادی رنج می‌برد، بارندگی سالانه در ایران مدت ‌هاست که به‌طور پیوسته در حال کاهش بوده است. از سوی دیگر، میانگین سالانه دما در دهه گذشته یک درجه افزایش یافته است که میزان تبخیر را نیز افزایش داده است. آبهای زیرزمینی همواره نقش مهمی در تامین آب

ایران سال ‌هاست که از کمبود آب بسیار زیادی رنج می‌برد، بارندگی سالانه در ایران مدت ‌هاست که به‌طور پیوسته در حال کاهش بوده است. از سوی دیگر، میانگین سالانه دما در دهه گذشته یک درجه افزایش یافته است که میزان تبخیر را نیز افزایش داده است. آبهای زیرزمینی همواره نقش مهمی در تامین آب ایران داشته است. با این حال، نرخ تجدید آن نیز به طور پیوسته در نتیجه کاهش بارندگی کاهش یافته است، به طوری که مصرف کل آب سالانه ایران در ۵۰ سال گذشته بیش از دو برابر شده است. علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از منابع آب زیرزمینی به دلیل استفاده بی رویه وجود دارد. در نتیجه، دسترسی به منابع آبی به ازای هر نفر در سال در ایران بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۲۰۱۶ نزدیک به ۷۷ درصد کاهش یافت. ایران در حال حاضر به سطح بالایی از تنش آبی رسیده  و اکنون بین کشورهای در معرض خطر تنش آبی در رتبه بیست و چهارم جهان قرار دارد. با توجه به تمام موارد ذکر شده لزوم استفاده از منابع جدید آبی مانند تصفیه آبهای شور و دریاها و بازیافت و بازیابی آبهای آلوده و پساب ها جهت در دسترس قرار گرفتن و استفاده در صنایع، آبیاری و کشاورزی و حتی شرب بدیهی به نظر می رسدآب سازه با تکیه بر مهندسی روز دنیا و بکارگیری استانداردهای بین المللی همراه با کادری مجرب و آزموده کیفیت بی نظیری را در صنعت تصفیه و سالم سازی آب به ارمغان آورده است به طوری که تنوع دستگاههای مورد نیاز در این زمینه میتواند کلیه نیازهای بخشهای مختلف مصرف کننده آب اعم از خانگی، صنعتی و کشاورزی را بی نیاز نماید.

راهنما خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی2

مهمترین روش های تصفیه آب

·         اسمز معکوس (REVERSE OSMOSIS):

مبانی و مفاهیم اولیه اسمزمعکوس

اسمز معکوس فرآیندی است که در آن بخش زیادی از مواد جامد محلول و سایر آلاینده ها با عبور آب  با فشار بالا از  یک غشای نیمه تراوا حذف می شوند. برای فهم بهتر فرایند اسمز معکوس می بایست به طور طبیعی فرایند اسمز را توضیح دهیماسمز یک پدیده‌ی طبیعی و یکی از مهم‌ترین فرایند های طبیعت است. فرایندی که در آن محلول رقیق تمایل به مهاجرت به سمت محلول غلیظ دارد. نمونه ‌های مختلف اسمز شامل جذب آب توسط ریشه‌ های گیاهان از خاک و جذب آب از خون توسط شش‌ها هستنداسمز یک پدیده طبیعی و یکی از مهمترین فرآیندها در طبیعت است. این فرآیندی است که در آن یک محلول نمک ضعیف تر (با غلظت کمتر) تمایل به حرکت به محلول نمکی قوی تر (با غلظت بیشتر) دارد.

سلولی را در نظر بگیرید که توسط یک غشا نیمه تراوا به دو قسمت تقسیم شده است، این غشا باعث می شود آب و بعضی از یون ها از درون آن عبور کنند ولی نسبت به اکثر جامدهای حل شده ناتراوا عمل می کند. یکی از محفظه های سلول دارای محلولی با غلظت جامدهای حل شده بالا است درحالیکه محفظه دیگر حاوی محلولی با غلظت های جامد حل شده پایین می باشداسمز فرایند طبیعی است که در آن آب از محفظه با غلظت جامدهای حل شده پایین به محفظه با غلظت جامدهای حل شده بالا جریان پیدا خواهد کرد.پ

جهت کسب اطلاعات بیشتر از پکیج تصفیه فاضلاب روی لینک زیر کلیک کنید:

https://absaze.com/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d9%81%d8%a7%d8%b6%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%aa%db%8c%d9%84%d9%86-%d8%af%d9%81%d9%86%db%8c/

اسمز معکوس چیست

اسمز معکوس فرایندی است که در آن، فشاری بیشتر از فشار اسمزی بر روی محفظه ای که زمانی حاوی محلول با غلظت بالا بود اعمال می شود. این فشار باعث عبور آب از درون غشا در جهت عکس اسمز می گردد. اکنون آب از محفظه ای با محلول غلظت بالا به محفظه با محلول غلظت پایین حرکت می کند. با این روش آب نسبتا خالصی از درون غشا به درون یک محفظه عبور می کند، در حالیکه جامدهای حل شده در محفظه دیگر نگهداشته می شوند. بنابراین آب از یک محفظه تصفیه یا کانی زدایی می گردد و جامدها در محفظه دیگر تغلیظ می شوند.

پیشینه تاریخی فرایند اسمز معکوس

۱۷۴۸: محققان فرانسوی از کیسه صفرای خوک به عنوان غشا نیمه تراوا (ممبران) استفاده کردند.
۱۸۶۱: گراهام پدیده اسمز را کشف و شروع به گسترش آن کرد
۱۹۰۶: بچ هولد ممبران با فیلتر بسیار ریز و قطر ۰۱/۰ سانتیمر را ابداع کرد.
۱۹۵۰:
دکتر اس. سوریراجان ابداع «شبیه‌سازی ممبران اسمزی زیستی»، پایه اسمز معکوس (UCLA)
۱۹۵۳: ریید شروع تحقیقات در زمینه فرایند اسمز معکوس
۱۹۶۰:  
لوئب و سوریراجا اولین فردی که موفق به تولید ممبران RO با الیاف اسید استیک شد که دارای جریان آب بالا (WF) و دفع بالای نمک (SR) بود.
۱۹۷۰:
شرکت فیلمتک ابداع ممبران RO با عملکرد فشار پایین.

بیشتر: قیمت فیلتر پرس

انواع سیستم های تصفیه صنعتی  بر اساس ظرفیت

سیستم های تصفیه آب خانگیدستگاههای تصفیه خانگی و یا آب شیرین کن های خانگی (زیر سینکی) با قابلیت تصفیه حداکثر ۴۰۰ لیتر در روز هستنددستگاه تصفیه آب خانگی از جمله مهمترین فناوری‌های تصفیه آب هستند. امروزه سیستم‌های تصفیه آب خانگی در اکثر منازل استفاده می شوند و جزو لوازم ضروری منازل، رستوران های کوچک و ادارات به حساب می آیند.

دستگاههای تصفیه آب نیمه صنعتیدستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی یا آب شیرین کن های نیمه صنعتی بر اساس تعداد ممبران، به ظرفیت های ۲۰۰، ۴۰۰ و ۸۰۰ گالنی تقسیم می شوند. روش تصفیه در دستگاه های نیمه صنعتی، روش اسمز معکوس می باشد. در این روش با قرار دادن ممبران هایی که دارای منافذ بسیار ریزی هستند، املاح و مواد محلول آب تا ۹۹% حذف شده و آبی بدون املاح تولید می گردد. بنابراین آب تولیدی توسط دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی، دارای کیفیت بالایی بوده و جهت مصارف شرب مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاهها دارای محدودیت های هم می باشند برای متال این دستگاهها فقط برای تصفیه آب هایی با تی دی اس کمتر از ۱۰۰۰ کارایی داشته و طول عمر فیلترها با افزایش املاح آب ورودی به شدت کاهش می یابد.

لینک منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.