تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 - 12:10
کد خبر : 113750

رسوب کالایی ناشی از اهمال خدمات آزمایشگاهی اعلام نشده است

رسوب کالایی ناشی از اهمال خدمات آزمایشگاهی اعلام نشده است

سازمان ملی استاندارد ایران اعلام‌کرد که آزمایشگاه های ارزیابی انطباق مطابق با استانداردهای بین المللی، خدمات آزمایشگاهی ارایه می‌دهند و رسوب کالایی ناشی از اهمال خدمات آزمایشگاه نیست.

به گزارش تیتر داغ؛ فعالیت ارزیابی انطباق توسط آزمایشگاه‌ها در گمرکات بدون وقفه، کاملاً روان، ساری و جاری است و هیچ رسوب کالایی ناشی از خدمات آزمایشگاهی اعلام نشده است.

لازم به ذکر است با وجود تجهیزات مدرن، روش‌های نوین و استانداردهای به‌روز ملی و بین‌المللی به مدد استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، روش‌های سنتی ناظر بر تجربه، جوابگوی نیازهای امروز کشور نیست.

در همین راستا و به‌منظور بهره‌مندی گمرکات از ظرفیت‌های آزمایشگاهی در کشور، جلسات مشترکی برگزار شده است تا دسترسی آسان برای دریافت خدمات آزمایشگاهی فراهم آید. گمرکات همان‌طور که برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری از خدمات آزمایشگاه‌هایی استفاده می‌کنند، برای آزمون کالاهای غیر مشمول نیز می‌توانند از خدمات آنها، استفاده کنند.

یادآور می‌شود کالاهایی که به‌طور مستقیم با سلامت و ایمنی مردم مرتبط است، مشمول استاندارد اجباری است و توسط آزمایشگاه‌های آزمون انجام می‌شود، این در حالیست که برای هر نوع کالا آزمون‌هایی تعیین شده است که نتیجه این آزمون‌ها، انطباق یا عدم انطباق کالا را مشخص می‌کند.

با وجود تعداد قابل توجه آزمایشگاه‌ها در کشور، سازمان ملی استاندارد ایران آمادگی دارد درخواست‌های بخش خصوص و دولتی برای استقرار آزمایشگاه‌های آزمون در گمرکات متناسب با نیاز استان‌ها را با اولویت و اتقان بررسی و اعتباربخشی کند.

طبق ماده ۱۷ قانون، تقویت و توسعه نظام استاندارد از تکالیف قانونی این سازمان ارزیابی انطباق کالا و خدمات است و هم اکنون زمینه دریافت خدمات از هزاران آزمایشگاه در سراسر کشور فراهم شده است که خود منجر به کاهش زمان پاسخگویی به استعلام‌ها و عدالت در رویه‌های فنی شده است.

منبع: سازمان ملی استاندارد ایران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.