تاریخ انتشار : جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 8:29
کد خبر : 30957

رعد و برق و باران در بیشتر استان‌های کشور

رعد و برق و باران در بیشتر استان‌های کشور

براساس اعلام مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، در روز جاری (جمعه) رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در اغلب مناطق کشور پیش بینی شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز جمعه (نهم اردیبهشت) در بخش‌هایی از آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، لرستان، زنجان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

شنبه (۱۰ اردیبهشت) این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، گلستان، خراسان شمالی و رضوی پیش بینی می‌شود.

روز یکشنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی عمدتاً در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود. همچنین دوشنبه (۱۲ اردیبشهت) و با شدت کمتر سه شنبه (۱۳ اردیبهشت) در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

جمعه و شنبه (۹ و ۱۰ اردیبهشت)، در بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق، شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش سرعت باد و در نواحی مستعد، خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و همچنین یکشنبه (۱۱ اردیبهشت) نیز با تشکیل توده گردوخاک در کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور برای این نواحی غبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود و علاوه بر این یکشنبه (۱۱ اردیبهشت) در نوار شرقی، دوشنبه (۱۲ اردیبهشت) در نیمه جنوبی و سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

امروز (جمعه) مرکز و شرق و شنبه (۱۰ اردیبهشت) شرق خلیج فارس مواج خواهد بود و همچنین طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه (۱۰ تا ۱۳ اردیبهشت) دریای عمان و تنگه هرمز و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) دریای خزر مواج گزارش شده است.

در تهران برای امروز جمعه ابری، در بعضی ساعات وزش باد و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که با حداقل دمای ۱۹ و با حداکثر دمای ۲۶ خواهد داشت.

در روز جاری (جمعه) بندرعباس با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۴ گرم‌ترین و تبریز با بیشینه ۱۹ و کمینه ۱۱ سردترین مراکز استان کشور هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.