تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آذر 1401 - 5:00
کد خبر : 91143

رهبر گروه شبه نظامی حامی ترامپ به فتنه انگیزی متهم شد

رهبر گروه شبه نظامی حامی ترامپ به فتنه انگیزی متهم شد

رهبر یک گروه شبه نظامی در آمریکا به دلیل دخالت در حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ به فتنه انگیزی متهم شد.

به گزارش تیتر داغ؛ ‌«استوارت رودز» رهبر یک گروه شبه نظامی حامی ترامپ به دلیل نقشش در حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، به فتنه انگیزی متهم شد.

بر اساس این گزارش، رودز موسس گروه شبه نظامی اوث کیپرز و «کلی مگز» از اعضای این گروه به فتنه انگیزی متهم شدند.

این در حالی است که سه متهم دیگر از این اتهام که مجازاتی تا ۲۰ سال حبس را دارد، تبرئه شدند.

این پنج متهم که همگی از اعضای گروه شبه نظامی اوث کیپرز هستند به اتهاماتی از جمله تحریک و توطئه برای انجام تمرد مسلحانه علیه دولت آمریکا محاکمه شدند.

این در حالی است که «زو لوفگرین» عضو مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً از انتشار قریب الوقوع گزارش کمیته تحقیقات پیرامون حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، این نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفت که کمیته تحقیقات پیرامون حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره طی یک ماه آینده تمام ادله و شواهدی را که در خصوص این حادثه جمع آوری کرده است، منتشر خواهد نمود.

لوفگرین در گفتگو با شبکه سی بی اس افزود: طی یک ماه آینده مردم در جریان تمام ادله و شواهد چه خوب یا چه بد قرار خواهند گرفت.

وی گفت: فکر می‌کنم ما گزارش قانع کننده‌ای عرضه کردیم که نشان می‌دهد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق در قلب تلاش‌ها برای لغو انتخابات قرار داشت و با جمع کردن اغتشاشگران آنها را به سمت کنگره ارسال کرد.

لوفگرین در عین حال از این اقدام ترامپ به عنوان تلاش برای دخالت در انتقال مسالمت آمیز قدرت یاد کرد.

از سوی دیگر، بنی تامسون دیگر نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفت که انتظار می‌رود گزارش نهایی درباره حمله به ساختمان کنگره در اوایل دسامبر منتشر گردد.

این در حالی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا سرانجام رسماً اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا، نامزد ریاست‌جمهوری خواهد شد.

منبع: روسیا الیوم

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.