تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 خرداد 1401 - 11:53
کد خبر : 32569

سرویس اطلاعات مسکو: زلنسکی اختیار اوکراین را به لهستان داده است

سرویس اطلاعات مسکو: زلنسکی اختیار اوکراین را به لهستان داده است

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که لهستان به دولت کی یف فشار می آورد تا بتواند کنترل بخش های دولتی اوکراین را کاملا در دست بگیرد.

به گزارش تیتر داغ؛ سرویس اطلاعات خارجی روسیه در گزارشی اعلام کرده است که به نظر می رسد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با انتقال حاکمیت اوکراین به لهستان موافقت کرده است.

طبق گفته «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، بر اساس اطلاعات دریافتی توسط این سرویس، رویاهای مقامات لهستانی در بازگشت به اوکراین در اقدامات ملموس تجسم یافته است.

در این گزارش آمده است که کی یف به طور عمدی به جریان لهستانی-آمریکایی امکان دسترسی به اطلاعات با اهمیت ملی، از جمله اطلاعات در مورد مالیات دهندگان و در نتیجه وضعیت مالی واقعی اوکراین را می دهد.

ناریشکین در این باره گفت: کشور یک شرکت خصوصی نیست و در این مورد می بینیم که حکومت کی یف قبلاً با الحاق اوکراین به لهستان موافقت کرده و به طور داوطلبانه حاکمیت دولتی را به آن تسلیم کرده است.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرده است: ورشو شدیدا رژیم زلنسکی را تحت فشار قرار می دهد تا کنترل عملی بر مهمترین وظایف و نهادهای دولتی را به آن واگذار کند. با موافقت کی یف، لهستانی ها در حال حاضر، به ویژه، میزبان یک مرکز پردازش داده های پشتیبان خدمات مالیاتی دولت اوکراین (GNSU) هستند. به مدیریت اطلاع داده شد که این امر باعث افزایش کارایی بخش مذکور خواهد شد.

این در حالی است که ناریشکین پیشتر نیز اعلام کرده بود که آمریکا و لهستان به‌دنبال تصرف بخشی از اوکراین هستند.

وی گفته بود که بر اساس اطلاعات دریافت شده توسط سرویس اطلاعات خارجی روسیه، واشنگتن و ورشو در حال کار کردن بر روی برنامه‌هایی جهت کنترل نظامی و سیاسی سنگینی را بر قلمروهای تاریخی اوکراین هستند.

منبع:ریانووستی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.