تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400 - 6:02
کد خبر : 25838

روسیه: دبیرکل ناتو روابط مسکو با این سازمان را برهم میزند

روسیه: دبیرکل ناتو روابط مسکو با این سازمان را برهم میزند

یک سناتور روس اعلام کرد برهم خوردن روابط بین ناتو و روسیه شکست کامل ناتو را در برخواهد داشت.

به گزارش تیتر داغ: الکسی پوشکوف، سناتور روس، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به تلاش برای برهم زدن روابط بین این سازمان و روسیه متهم کرد.

پوشکوف اعلام کرد: برهم خوردن ارتباط بین ناتو و روسیه باعث آسیب مستقیم به امنیت کشور‌های عضو ناتو می‌شود و شکست کامل ناتو را در بر خواهد داشت.

پیش از این، لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود عملا رابطه ای بین روسیه و ناتو وجود ندارد و این سازمان مسکو را دشمن خود می‌داند.

ناتو بر سر برخی مسائل منطقه‌ای با روسیه وارد تنش شده است. مقامات مسکو اعلام کردند تمایلی برای ادامه همکاری با این سازمان بین المللی ندارند. اعضای ناتو در اقدامی تحریک آمیز در تلاش هستند اوکراین را به عضویت این نهاد درآورند، اقدامی که با واکنش بسیار تند روسیه همراه شده است.

در ۶ اکتبر سال جاری ناتو تعداد کارکنان روس در مقر این سازمان را از ۲۰ نفر به ۱۰ نفر تقلیل داد. اعتبارنامه ۸ دیپلمات روس لغو شد و به این افراد فرصت داده شد تا پایان ماه اکتبر بروکسل را ترک کنند. روسیه این اقدام ناتو را محکوم کرد.

پیشتر، الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تمام تلاش خود را برای بازدارندگی تهدید به اصطلاح بلوک شرقی متمرکز کرده و در این راه از اصول و قواعد جنگ سرد پیروی می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.