تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1403 - 21:07
کد خبر : 120474

رکوردشکنی کارزار حمایت ظریف از پزشکیان

رکوردشکنی کارزار حمایت ظریف از پزشکیان

محمدجواد ظریف با ایجاد یک کارزار انتخاباتی از یکایک ایرانیان خواست تا فارغ از دین و مذهب و نژاد و زبان و هرگونه گرایش و تفکر سیاسی، در حمایت از مسعود پزشکیان و برای ایران پای صندوق‌های رای حاضر شوند. به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی انتخاب، وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم که با

محمدجواد ظریف با ایجاد یک کارزار انتخاباتی از یکایک ایرانیان خواست تا فارغ از دین و مذهب و نژاد و زبان و هرگونه گرایش و تفکر سیاسی، در حمایت از مسعود پزشکیان و برای ایران پای صندوق‌های رای حاضر شوند. به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی انتخاب، وزیر امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم که با راه‌اندازی یک کارزار مجازی از طریق پلتفرم «کارزار» از عموم ایرانیان خواسته در جریان انتخابات هشتم تیرماه ۱۴۰۳، از مسعود پزشکیان حمایت کنند، در بخشی از بیانیه دعوت به این کارزار آورده است: «من، محمدجواد ظریف به همراه امضاکنندگان این کارزار از مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت می‌کنیم.» او نوشت: «ما می‌دانیم با ریاست‌جمهوری آقای پزشکیان، اساس و هدف سیاست خارجی تامین منافع ملی، تضمین امنیت ملی، پاسداری از حیثیت ملی ایران و منزلت بین‌المللی ایرانیان و بهبود کیفیتِ زندگی «مردم» خواهد بود.

 

ما دولتی می‌خواهیم که در سیاست خارجی، شعارهای دهان پُرکُن که جیب مردم را خالی کند ندهد؛ شعاری ندهد که «مردم» را گرفتار تامین دارو و «صنایع ملی» را گرفتار تامین مواد اولیه و کسب آخرین فناوری‌ها کند. هدفِ سیاست خارجی دولت نباید تنها «بقا» باشد بلکه در سیاست خارجی «توسعه کشور» را پیگیری کند.

دولتی می‌خواهیم که از شرق‌گرایی و غرب‌گرایی پرهیز کند و همزمان شرق‌ستیز و غرب‌ستیز هم نباشد. دکتر محمد جواد ظریف که این روزها در حمایت از نامزدی دکتر مسعود پزشکیان در ستاد انتخاباتی ایشان حضور دارد در بخش دیگری از بیانیه کازار دعوت همگانی آورده است: ما می‌خواهیم از زندگی حداقلی و صرفاً تامین معیشت «بخورنمیر»، به یک «زندگی رضایت‌بخش» و شایسته مردم ایران برسیم که در آن همه مردم فرصت رشد و خلاقیت و بالندگی داشته باشند. نمی‌خواهیم مردم مدام چشم‌شان به اخبار باشد تا ببینند بیشتر تحریم می‌شویم یا نمی‌شویم،

جنگ می‌شود یا نمی‌شود، فردا نرخ دلار بالا می‌رود یا پایین می‌آید، گرفتار «فشار حداکثری» خواهیم شد یا «فشار حداقلی»؛ در کشور بزرگ و کهنی مثل ایران، در شأن مردم نیست که از آینده خود مطمئن نباشند و نخبگان‌مان آینده خود را در گوشه دیگری از جهان جست‌وجو کنند.» شایان ذکر است، شهروندان می‌توانند به‌منظور حمایت از کارزار حمایتی محمدجواد ظریف از مسعود پزشکیان، از طریق پلتفرم کارزار، این کارزار مجازی را امضا کنند. نکته حائز اهمیت درباره این کارزار مجازی آن است که این کارزار تا زمان نگارش این گزارش، با ۱۵۵هزار امضا (در حال رشد) رکورد کارزار «پارک قیطریه» را شکست تا پس از کارزار «اعتراضات ۱۴۰۱»، در مقام دوم موفق‌ترین کارزارهای مجازی ثبت‌شده در این پلتفرم قرار بگیرد.

این در حالی است که بیش از ۱۵۵هزار امضا تنها در طول مدت ۴روز ثبت شده که امری است، کم‌سابقه! بنابر آنچه روابط عمومی پلتفرم کارزار در این رابطه منتشر کرد، این کارزار درواقع نخستین کارزار مجازی است که به‌همت یکی از وزیران پیشین مملکت راه‌اندازی شده است. همچنین درحالی که همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، کارزارهای انتخاباتی بسیاری ایجاد شده، بزرگ‌ترین کارزار هواداران سعید جلیلی با عنوان «دعوت از آقای قالیباف برای بازگشت به مجلس» که تاکنون نزدیک به ۵۵‌هزار امضا دارد، با فاصله پس از کارزار حمایت ظریف از پزشکیان قرار گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.