تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 11:42
کد خبر : 110457

آنروا:

سازمان ملل به شمال نوار غزه دسترسی ندارد

سازمان ملل به شمال نوار غزه دسترسی ندارد

آژانس سازمان ملل در امور فلسطین موسوم به آنروا اعلام کرد که سازمان ملل از اول دسامبر به شمال نوار غزه دسترسی ندارد.

به گزارش تیتر داغ؛ آژانس سازمان ملل در امور فلسطین موسوم به آنروا اعلام کرد که سازمان ملل از اول دسامبر به شمال نوار غزه دسترسی ندارد.

«فیلیپ لازارینی»، کمیسر عمومی آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) گفت، از زمان از سرگیری درگیری‌ها در اول دسامبر پس از آتش بس، به شمال نوار غزه دسترسی نداریم.

این وضعیت در نوار غزه در حالی است که وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرده که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۳۷۱۴ دانش‌آموز فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۷۰۰ دانش‌آموز دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ۳۰۰ پرسنل بهداشتی این باریکه در اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و ۱۰۲ دستگاه آمبولانس منهدم شد.

وزارت بهداشت غزه افزود که تیم‌های ما ۳۲۷ هزار مورد بیماری عفونی را که از مراکز پناهگاه به مراکز بهداشتی رسیده بودند شناسایی کردند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، اشغالگران تا کنون ۳۸۱ مؤسسه بهداشتی را هدف قرار داده و ۲۲ بیمارستان و ۵۲ مرکز بهداشتی را از کار انداخته‌اند.

ساعاتی پیش از این نیز، «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام در پیامی تلگرامی اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها در ۷۲ ساعت گذشته ۷۲ خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی را در محورهای مختلف نبرد در نوار غزه به طور کامل یا جزئی منهدم کرده‌اند.

ابوعبیده افزود: مجاهدان قسام همچنین در جریان هدف قرار دادن نیروهای دشمن با راکت‌های ضدزره و ضدنفر و رویارویی با آن‌ها از فاصله صفر و هدف قرار دادن تیم‌های پشتیبانی آنان و عملیات تک‌تیراندازی علیه اشغالگران، ۳۶ نظامی اسرائیلی را به قتل رسانده و ده‌ها نظامی دیگر را نیز کشتند یا زخمی کردند و تجهیزات جنگی بعضی از آن‌ها را نیز به غنیمت گرفتند.

سخنگوی قسام بیان کرد که مجاهدان این گردان‌ها مقرهای فرماندهی دشمن و نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در محورهای مختلف را با گلوله‌های خمپاره و راکت‌های کم برد رجوم درهم کوبیده و حملات موشکی گسترده‌ای هم به شهرهای مختلف اسرائیلی انجام دادند.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.