تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400 - 7:17
کد خبر : 29048

سرتیپ نصیر زاده: پژوهش‌های دفاع مقدس باید تولید علم کنند

سرتیپ نصیر زاده: پژوهش‌های دفاع مقدس باید تولید علم کنند

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:دفاع مقدس یک واقعیت است و آن با انقلاب ما پیوستگی دارد بنابراین تمام شدنی نیست.

به گزارش تیتر داغ؛ امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده که در آیین رونمایی از دستاوردهای علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سخن می گفت،اظهار کرد:  ما از پژوهش‌هایی که محققان انجام داده‌ بودند استفاده کردیم. آنچه که می‌خواستم از نگاه عضوی از ستاد کل نیروهای مسلح بگویم، بیان شده بود. دفاع مقدس یک واقعیت است و آن با انقلاب ما پیوستگی دارد بنابراین تمام شدنی نیست. دفاع مقدس و انقلاب اسلامی یک تحول اساسی در جهان ایجاد کرد. شاید برخی از رویدادهای جهانی از پیامد دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: ما باید به موارد و زوایای دفاع مقدس بپردازیم چون یک نعمت الهی بود و بیشتر ساختار انقلاب اسلامی حاصل دفاع مقدس است. مانند بروز و ظهور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به یک محور بازدارندگی تبدیل شده است. آیا ارتش ما وضعیت فعلی را داشت؟! امام به شدت با استدلال‌های متعدد مانع انحلال ارتش شدند و ارتش به «کلمه طیبه» تبدیل شد.

امیر نصیر زاده با تاکید بر اینکه از سال ۸۶ کدهای حمله را می‌شنویم، گفت: دشمنان می‌خواستند حمله کنند اما، نتوانستند چراکه جغرافیای دفاعی و بازدارندگی ما گسترش یافته است و توانمندی‌های انسانی و تسلیحاتی خود را بومی سازی کرده‌ایم. این‌ها حاصل دفاع مقدس است. باید از ابعاد فرهنگی و اقتصادی هم به دفاع مقدس بپردازیم. باید نقاط ضعف و قوت خود در حوزه‌های سیاسی و دیپلماسی را در نظر بگیریم. جایی خواندم که عراق تمام غرامت جنگی به کویت را پرداخت کرده است. باید در بخش‌های حقوقی جنگ تحمیلی هم از این پژوهش‌ها استفاده کنیم.

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در بحث احساسات و عواطف مردم هم باید تجزیه و تحلیل داشته باشیم، یادآور شد: این موارد باید در مدرسه حکمرانی آموزش داده شود. در برخی از  موقعیت‌ها می‌گویند که نظامی‌ها نباشند اما،  این آسیب می‌زند به مدیریت کشور و این مسأله جزو ضروریات است. جنگ اوکراین درس‌های بسیاری داشت. قبلا دارایی‌های تسلیحاتی اوکراین برایشان بازدارندگی داشت. اگر آن بازدارندگی را داشت مگر  اکنون ضعیف بود؟!

این خلبان دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: من در اولین پرواز جنگی ام، نخستین موشک ساخت داخل ایران را شلیک کردم اما اثری از آن در کتاب‌های ما نیست در حالی که «تام کوپر» که یک نویسنده خارجی است دقیقا درباره عملیات من و همرزمم نوشته بود و اسم من را هم در کتابش آورده بود. ما باید علل وقوع جنگ تحمیلی را بررسی کنیم. خوی تجاوزگری صدام ظاهر کار برای حمله به ایران بود. ریشه آغاز جنگ تحمیلی در مطالعات ژیوپولتیک مشهود است. باید بدانیم ریشه تهدید چه بوده است و آیا برطرف شده است؟

امیر سرتیپ نصیر زاده گفت: مقام معظم رهبری درباره مسایل مختلف دفاع مقدس تأکید بسیار داشته‌اند. در این زمینه کارهای خوبی آغاز شده است و سیاست سردار باقری هم در ستاد کل بر حمایت است. پژوهش‌ها باید به علم تبدیل شوند در غیر این صورت ناقص خواهند بود.
در پایان این مراسم از دستاوردهای علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.