تاریخ انتشار : جمعه 3 شهریور 1402 - 9:54
کد خبر : 103763

یک رسانه آمریکایی تاکید کرد؛

سرمایه گذاران آمریکایی بر روی دلار سرمایه گذاری نکنند

سرمایه گذاران آمریکایی بر روی دلار سرمایه گذاری نکنند

رسانه سرمایه گذاری یو بی اس گلوبال نوشت: سرمایه گذاران بر روی دلار آمریکا سرمایه گذاری نکنند.

به گزارش تیتر داغ؛  در حالی که سرمایه گذاران منتظر سخنرانی سالانه جکسون هول روز جمعه توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هستند، شاخص دلار (DXY) به پنجمین افزایش هفتگی متوالی خود دست یافت.

در حالی که سرمایه گذاران انتظار تغییر قابل توجهی در پیام‌های فدرال رزرو ندارند، این نگرانی وجود دارد که پاول بر این خطر تأکید کند که نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری باید بالاتر بمانند – سیگنالی که از ارز ایالات متحده حمایت می‌کند. شاخص DXY، که ارز ایالات متحده را در برابر شش همتای اصلی ردیابی می‌کند، همچنین توسط داده‌های اقتصادی انعطاف پذیر و صعود بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۷ تا کنون رسید است و بازده واقعی ده ساله ایالات متحده نزدیک به ۲ درصد است.

این رسانه اقتصادی آمریکایی اضافه کرد: اما در حالی که افزایش پایدار دلار آمریکا یک خطر است، ما در مورد برون یابی روندهای کلان حمایتی فعلی در سال ۲۰۲۴ محتاط هستیم و همچنان به سرمایه گذاران توصیه می‌کنیم که به طور فعال قرار گرفتن در معرض دلار آمریکا را مدیریت کنند.

مبنای ما این است که ادامه کاهش پس‌اندازهای مازاد در ایالات متحده، در کنار هزینه‌های افزایش نرخ بهره، بر هزینه‌های مصرف‌کننده، به‌ویژه در سال آینده تأثیر خواهد گذاشت. کند شدن رشد اقتصادی و کاهش تورم باید فضایی را برای فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ فراهم کند. افزایش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از اوج ۹.۱ درصدی در ژوئن ۲۰۲۲ به ۳.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در جولای کاهش یافت. و CPI اصلی نیز تعدیل شد.

فکر می‌کنیم پیش‌بینی کاهش نرخ بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده را در ۶ تا ۱۲ ماه آینده به ۳ تا ۳.۵ درصد در مقابل ۴.۳ درصد فعلی سوق می‌دهد. با کاهش بازدهی، انتظار داریم سرمایه گذاران وجوه خود را به خارج از ایالات متحده و به سمت بازارهای نوظهور با بازده بالاتر یا ارزهای G10 با بازده منفی قبلی منتقل کنند.

از جمله ارزش گذاری گران دلار، دو کسری مالی و حساب جاری، چشم انداز رتبه بندی، و تخصیص بالای بودجه به ایالات متحده. انتظار داریم زمانی که مزیت‌های رشد و نرخ ایالات متحده کاهش یابد، چنین عقب نشینی‌های بلندمدتی دوباره تثبیت شوند.

این رسانه تصریح کرد: بنابراین در حالی که دلار آمریکا در هفته‌های اخیر جایگاه خود را دوباره به دست آورده است، ما به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنیم ریسک‌های طولانی دلار را مدیریت کنند. سرمایه‌گذارانی که به دنبال تنوع هستند، باید همچنان یورو را حفظ کنند، که یکی از ارزهای ترجیحی ما در مقابل دلار آمریکا است. سرمایه گذاران بیشتر حامی رشد می‌توانند به پوند انگلیس به عنوان جایگزینی برای یورو نگاه کنند. به سرمایه گذاران نگران رشد جهانی توصیه می‌شود که فرانک سوئیس را نگه دارند. در مورد ین ژاپن، ما در حال حاضر پیشنهاد نمی‌کنیم که موقعیت‌های طولانی مدت ین جدید در مقابل دلار آمریکا اضافه شود، در حالی که موقعیت‌های موجود باید برای کاهش ریسک‌های نزولی ین مدیریت شوند. از نظر ما، برای سرمایه‌گذارانی که ریسک‌پذیرتر هستند، داشتن ارزهای با بازده طولانی در سراسر جهان باید بازدهی کل مثبت را در پایان سال به همراه داشته باشد. ما طرفدار ارزهایی مانند رئال برزیل، پزو مکزیک، کرون چک، روپیه هند و روپیه اندونزی هستیم.

فراتر از قرار گرفتن در معرض ارز جهت دار، افزایش در نوسانات اختیار معامله، هرچند اندک، همچنان فرصت فروش نوسان در بازارهای ارز را فراهم می‌کند. از منظر نوسانات گزینه، علاوه بر ین، ما فکر می‌کنیم ارزهای اسکاندیناوی (کرون نروژ) و ارزهای ضد پاد (دلار استرالیا) و راند آفریقای جنوبی (ZAR) فرصت‌های جذابی برای فروش نوسان دارند. این امر به ویژه در مورد سرمایه گذارانی که ارزهای پایه آنها دلار آمریکا، فرانک سوئیس یا یورو است صدق می‌کند.

منبع: یو بی اس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.