تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 9:17
کد خبر : 36205

سنگ مصنوعی نما

سنگ مصنوعی نما

کاربرد های سنگ مصنوعی نما طرح عباس آباد فرداد البرز امروزه با توجه به آن که برای هر چیزی نمونه های مصنوعی آن هم وجود دارد این موضوع شامل سنگ ها هم شده است و نمونه های سنگ مصنوعی برای نماهای ساختمان به کار گرفته می‌شود. سنگهای مصنوعی توجه بسیاری را به خود جلب کرده

کاربرد های سنگ مصنوعی نما طرح عباس آباد فرداد البرز

امروزه با توجه به آن که برای هر چیزی نمونه های مصنوعی آن هم وجود دارد این موضوع شامل سنگ ها هم شده است و نمونه های سنگ مصنوعی برای نماهای ساختمان به کار گرفته می‌شود.

سنگهای مصنوعی توجه بسیاری را به خود جلب کرده و در مقایسه با سنگ های طبیعی خواهان بیشتری پیدا کرده است و رقابت بسیار زیاد و تنگی در بازار سنگهای طبیعی دارد.

سنگ مصنوعی نما در ساز و مصنوعی نیست و از عناصر طبیعی مثل خرده سنگهای طبیعی سیمان چسب رزین ساخته شده است ساخت سنگ های مصنوعی بسیار ایده خوبی است که از خورده سنگهای طبیعی ساخت می‌شود که پیش از آن پلاس استفاده بودن و جزئیات به حساب می آمدند.

سنگ مصنوعی نما

سنگ مصنوعی نما به لحاظ ظاهری تفاوتی با سنگ های طبیعی ندارد و آنها را نمی توان تشخیص داد مگر این که لمسشان کنید.

سنگ ها ساخته دست انسان هستند در زمان ساختمان شرایط استفاده از سنگ و سلیقه شخصی در نظر گرفته می شود در مقایسه با سنگ های طبیعی تعویض و نصب شان راحت می باشد همچنین با قیمت مقرون به صرفه هم هستند.

این سنگ ها استحکام زیادی دارند در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم و تنوع رنگ شان بسیار بالاست در بازار جایگاه ویژه‌ای دارد از سنگهای مصنوعی علاوه بر نمای ساختمان در کف پوش سنگ فرش نمای داخلی هم استفاده می کند.

سنگ مصنوعی نما

مزایای سنگ های مصنوعی نما

این این سنگ ها بسیار مقاوم و بادوام هستند وزنی بین ۵ تا ۱۱ مگا پاسکال را میتواند تحمل کند در مقایسه با عدد استاندارد مقاومت هایی که سنگهای طبیعی دارند شش و نیم برابر است و همین دلیل مقاومت بسیار بالایی دارد و طول عمرشان زیاد است.

مقاومت فوق العاده در یخبندان

مقاومت فوق‌العاده در یخبندان بسیاری از سنگ ها در زمستان بر اثر یخ زدگی تخریب می‌شود این سنگ ها با جذب بسیاری از آب و خاک موجب می‌شود حجم سنگ ها افزایش پیدا کند و در نتیجه این موجب یخ زدگی سنگ ها می شود و آنها را تحریک میکند سنگهای مصنوعی به دلیل اینکه جذب آنها ۳ درصد از عدد ناچیزی می باشد و عدم جذب بالایی دارد مقاومت بالایی در برابر جذب آب و یخ زدگی هم دارد.

مقاومت در برابر اشعه uv

رنگی که در سنگهای مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد حالت پوششی نیست بلکه به صورت پیگمنت های معدنی هستند و این امر موجب شده از مقاومت بالایی در روز مقابل آفتاب و نور مستقیم خورشید داشته باشد.

تنوع طرح و ابعاد

سنگ های صنعتی با هر ضخامت و ابعاد قابل تولید و سفارش هستند این سنگ ها را می توان در نقش طرح های گوناگون تولید نمود متناسب با سلیقه هر شخص باشد.

تنوع در رنگ

معماران و طراحان همیشه به دنبال مد مواد و مصالح هستند که تنوع رنگ داشته باشند و بتوانند شکل های متنوع به وجود بیاورند سنگ های مصنوعی با توجه به اینکه هیچ گونه محدودیت رنگ ندارند و بسیار مختلف هستند و می‌توانند به نیاز افراد  پاسخ بدهند و با توجه به اینکه رنگ این محصول کاملاً مطابق با سلیقه افراد است و مقاومت بالایی هم دارد.

مجهز اسکوپ فلزی

مشکلی که در ساخت  سنگ های طبیعی وجود دارد این است که اثر سقوط این سنگ ها بسیار زیاد است و برای کم کردن خطر سقوط باید هزینه‌های بسیار زیادی صرف شود تا این سنگ‌ها به خوبی سر جای خود قرار بگیرد ولی سنگ های مصنوعی صنعتی با توجه به اسم و فلزی مجهز هستند در عمق سنگ فرو می رود و به راحتی می‌توان آنها را نصب نمود و امنیت بالایی دارند و خطر سقوط در آنها بسیار کم است.

چسبندگی به ملات

سنگهای مصنوعی و صنعتی در سطح پشت آنها ناصافی و ناهمواری وجود دارد و این باعث می‌شود که خیلی راحت به سنگ بچسبد و این در صورتی است که سنگ‌های طبیعی خاصیت را ندارند.

انواع سنگهای مصنوعی نما

این نوع از سنگ ها از خاک بتن مواد افزودنی ساخته شده اند که در بازار به اسم سمت پلاست شناخته شده هستند این نوع سنگ کاربرد متنوع دارد برای سنگ پله ساختمان موضوعی و همچنین کفپوش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ مصنوعی تراورتن این نوع سنگ از سنگ های آهکی به عنوان سنگ های تزیینی و استفاده می شود سنگ تراورتن از رسوب چشمه های آب گرم ایجاد می‌شود.

رنگ روشن ان ها بیانگر آن است که مواد محلول در آب در آب هستند کمتر بوده است کیفیت این لطفاً وابسته به هوا دما و ارتباط منطقه می‌باشد سنگ تراورتن به صورت نواری هم هست و دارای بافت های متخلخل میباشد سنگ تراورتن در مقایسه با مرمر مقاومت فشاری بالاتری دارد و به نسبت گرانیت فشار کمتری را متحمل می‌شود این در مقابل بسیار خوب است و در برابر شرایط جوی آب و هوایی استحکام زیادی دارد.

سنگ مصنوعی ترکیبی مرمر و گرانیت

این نوع سنگ که همان‌طور که از اسمش پیداست از ترکیب سنگ مرمر و گرانیت و همچنین رزین های پلیمری برنامه تشکیل شده است سنگ ها از نظر شکل ظاهری خیلی شبیه به سنگ‌های طبیعی مرمر و گرانیت هستند و این نوع سنگ در سرویس بهداشتی و اپن بر روی کابینت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ مصنوعی کورین

ماده کورین یک ماده مصنوعی که مهندسی شده هستند سنگ مصنوعی کورین به واسطه ترکیبی از پلیمر اکرولیک رنگدانه و مواد معدنی دیگر ساخته می‌شود میزان ترکیب این مواد برای ساخت این نوع سنگ مختلف است سنگ کورین دارای رنگبندی متنوعی است و می‌توان آن را بر روی کابینت سرویس بهداشتی دیوارپوش ها نصب نمود سنگهای مشاور زیادی در بازار وجود دارد ولی به لحاظ کیفیت و ساخت با هم متفاوت هستند.

سنگ مصنوعی اونیکس

این نوع سنگ مصنوعی برای تولید سنگ مرمریت و دیوارپوش و همچنین پارتیشن ها مورد استفاده قرار می گیرد در تولید این نسخه از تکنولوژی های تلفیقی استفاده شده است که در آن سنگ کورین و سنگ مصنوعی مرمر با هم ترکیب می شود سنگ مصنوعی اونیکس برای سنگ های زیر سینک روشویی کفپوش ها بسیار کاربرد دارد و خیلی هم زیبا است.

منبع: فرداد البرز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.