تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آذر 1401 - 3:53
کد خبر : 91728

سوانح ناشی از تغییرات اقلیم در جهان افزایش می یابد

سوانح ناشی از تغییرات اقلیم در جهان افزایش می یابد

رئیس فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ ضمن هشدار درباره افزایش سوانح ناشی از تغییرات اقلیم در جهان گفت: جمعیت‌های ملی باید خود را برابر این حوادث تجهیز و تأمین کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ نشست جمع‌بندی اقدامات جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) در حالی برگزار شد که موضوع افزایش سوانح و بحران‌هایی چون، سیل، مهاجرت، خشکسالی و جنگ ناشی از شتاب گرم شدن کره زمین، محور اصلی چالش‌ها و نگرانی‌ها در سال میلادی پیش‌رو و سال‌های آینده بود.

در این نشست فرانچسکو روکا رئیس فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو گفت: در اجلاس تغییرات آب و هوایی، cop27 که در بندر شرم‌الشیخ مصر برگزار شد، جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر از سران دنیا خواستند برای پیشگیری از شیب تند گرم‌شدن زمین اقدامی جدی و فوری کنند و جمعیت‌های ملی را برای افزایش آمادگی با روند رو به رشد سوانح مختلف، ناشی از تغییرات نامطلوب اقلیمی تجهیز و تأمین کنند.

روکا از برنامه اقدام «مسئولیت مشترک» بر اساس مذاکرات صورت گرفته در نشست شرم‌الشیخ خبر داد و گفت: این برنامه متفاوت از تعهدات دولت‌ها در cop27 است و با مشارکت جمعیت‌های ملی در چارچوب پاسخ سریع و مناسب به سوانحی چون خشکسالی، سیل‌های خارج از فصل و مهاجرت انجام خواهد شد.

رئیس فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر تاکید کرد: مسئولیت دولت‌ها در کنترل اثرات نامطلوب تغییرات اقلیم اساسی است و جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ به عنوان پاسخگوی اول به سوانح باید به مطالبه‌گری خود برای تقویت عزم جهانی در برابر کنترل گرمایش کره زمین در حوزه ملی و بین‌المللی ادامه دهند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.