تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 19:10
کد خبر : 28198

شیوه‌های رایج بسته بندی فست فود

شیوه‌های رایج بسته بندی فست فود

آیا تا به حال به بسته بندی غذایی که از بیرون سفارش داده‌اید، دقت کردید؟ به نظر شما بسته بندی فست فود (packaging design) تا چه اندازه با اهمیت است؟ ممکن است در زمان تحویل غذایی فست فودی به قدری برای تست طعم آن عجله داشته باشیم که به نوع پوشش نهایی آن توجه چندانی

آیا تا به حال به بسته بندی غذایی که از بیرون سفارش داده‌اید، دقت کردید؟ به نظر شما بسته بندی فست فود (packaging design) تا چه اندازه با اهمیت است؟ ممکن است در زمان تحویل غذایی فست فودی به قدری برای تست طعم آن عجله داشته باشیم که به نوع پوشش نهایی آن توجه چندانی نکنیم. همچنین امکان دارد از بسته بندی غذا تصوری جز جلوگیری از سرد شدنش نداشته باشیم.

اما تا به حال از این زاویه به مسئله پکیجینگ دیزاین فست فود دقت کرده‌اید که امکان دارد یک بسته بندی نامناسب در طعم ساندویچی که قرار است نوش جان کنید، تاثیرگذار باشد و حتی سلامت غذا را به خطر بیاندازد. لازم است در نظر داشته باشید که هر رستوران در ابتدای شروع کار خود برای بسته بندی مواد غذایی خود شیوه‌ای را در نظر بگیرد. برخی از فست فودها، ساندویچ‌های خوشمزه برگر خود را در دو لایه بسته‌بندی می‌کنند. به این شکل که ابتدا نان را لایه اولیه‌ای از فویل آلومینیومی پیچیده و سپس آن را در داخل کیسه پلاستیکی و یا جعبه مقوایی می‌گذارند.

به صورت کلی پک‌های نهایی غذاهای آماده و فست فودها دارای انواع مختلفی به لحاظ متریال است. که با توجه به نوع و جنس متریال دارای قیمت متفاوتی خواهند بود. به عنوان مثال کاغذها را می‌توان یک بسته بندی فست فود ارزان به شمار آورد که البته مقاومت چندانی برای حفظ سلامت ظاهری و جلوگیری از آلودگی ندارند. همچنین پوشش نهایی مواد غذایی با توجه به نحوه سرو آنها متعدد است. بسته بندی فست فود به هر صورتی که باشد دارای مزیت‌های فراوانی از جمله جلوگیری از آلودگی غذاست. اما اگر به دنبال آشنایی با انواع بسته بندی‌ها برای رستوران و فوت کورت تازه تاسیس خود هستید با ما تا پایان این مقاله همراه شوید.

اهمیت بسته بندی فست فود

از اهمیت بسته بندی فست فود با خبر هستید؟ به نظر شما چه دلایلی داشتن بسته بندی برای رستورانی را ضروری می‌کند؟ تصور کنید به تازگی فست و فود و رستوران خود را راه اندازی کرده‌اید، مشخص است که در ابتدا مشتری زیادی نداشته باشید. پس لازم است به دنبال راه‌های باشید که مشتریان را ترغیب کند تا از غذاها و ساندویچ‌های فوت کورت شما بچشند. یکی از این راه‌ها برای جذب مشتریان، داشتن پوشش نهایی چشمگیر و متفاوت برای غذاهای تهیه شده است.

در نگاه اول مخاطبین از طعم غذای شما اطلاعی ندارند پس هر قدر هم که در تلاش باشید تا کیفیت فوق العاده‌ای را برای آنها ارائه کنید تا وقتی که مشتریان پا به رستوران شما نگذارند تلاش‌های شما برای جذبشان بی اثر خواهد بود. پس می‌توان گفت با اهمیت‌ترین دلیل برای داشتن دیزاین بسته بندی هر رستوران و فست فودی ایجاد مشتری اولیه است.

طراحی بسته بندی خلاق برای غذاهای پخته شده در آشپزخانه fast food شما باعث می‌شود تا در ابتدا نظر مشتری را به سوی برند خود جلب کرده و سپس هنر و تفاوت طعم برگرها را به او نشان دهید. این تفاوت و خلاقیت میسر نمی‌شود مگر به کمک طراحان و گرافیست‌های کاربلد. آنها به خوبی می‌دانند که چگونه با فرم و رنگ مشتری را به سوی برند و رستوران شما ترغیب کنند. شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک یکی از بهترین و با سابقه‌ترین گروه‌های طراحی به شمار می‌رود که نمونه‌های خلاقی در زمینه بسته بندی فست فود دارد. اگر می‌خواهید پروژه‌های انجام شده توسط تیم سلام گرافیک را مشاهده نمایید، کافی است همین حالا به سایت آنها مراجعه کنید.

انواع بسته بندی فست فود بر حسب متریال

از آنجایی که غذاهای فست فودی به سرعت آماده می‌شوند معمولا آشپزها بعد از گرفتن سفارش اقدام به تهیه آنها می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که غذا با حرارت بالا در درون بسته بندی مورد نظر قرار گیرد. پس لازم است به نوع متریال بسته بندی دقت شود تا در مقابل گرما و حرارت بالا مقاوم باشد و تاثیر منفی و مضری بر روی غذا نگذارد.

رایج‌ترین متریال‌ برای بسته بندی غذاهای فست فودی مقواها هستند. واضح است که جنس این مقواهای مخصوص بسته بندی غذا با دیگر مقواهایی که در نظر دارید متفاوت است. معمولا برای پوشش فست فود‌ها از مقوای ایندر برد استفاده می‌شود که گرماژ متفاوتی نیز دارد. برای غذاهای سنگین‌تری مانند برگر و پیتزاهای خانواده معمولا از مقواهای با گرماژ بالا استفاده می‌کنند. هرچه غذا وزن سبک‌تری داشته باشد متریال مقوایی آن گرماژ کمتری خواهد اشت.

یکی دیگر از متریال‌های رایج در صنعت بسته بندی فست فود پلاستیک‌ها هستند. این متریال بر حسب ضخامت به سه دسته opp، cppو bopp تقسیم می‌شوند. اصطلاح او پی پی مختصر شده عبارت orient polypropylene است و به ورقه‌هایی بسیار از جنس پلاستیک گفته می‌شود. بی او پی پی‌ها از عبارت biaxally orient polypropylene  برگرفته شده است. که ضخامت بیشتری نسبت به oppداشته و طبیعتا دارای مقاومت بیشتری است. از این مدل از پلاستیک در به عنوان پوشش نهایی برگرها استفاده می‌شود و معمولا به رنگ نقره‌ای است که البته امکان چاپ نیز دارد. نوع آخر متریال پلاستیک مواد غذایی سی پی پی است که مخفف شده عبارت cast polypropylene می‌باشد.در مواد اولیه این مدل پلی اتلین استفاده شده است که متفاوت از ساختار انواع است.

شیوه‌های رایج بسته بندی فست فود

کاغذها از دیگر متریال‌های مصرفی در packaging design fast food هستند. متریال‌های کاغذی در سه نوع کاغذ گلاسه و کاغذ پوستی و کاغذ مومی مناسب برای بسته بندی مواد غذایی تقسیم بندی می‌شود. این متریال بر حسب ابعاد و گرم تقسیم بندی می‌شود. به طور کلی هر کدام از این متریال‌ها دارای پایه قیمتی متفاوتی هستند.

قیمت بسته بندی فست فود

عوامل متعددی بر  قیمت تمام شده بسته بندی فست فودها تاثیرگذار هستند. پوشش نهایی مواد غذایی بر حسب تعداد لایه، جنس هر کدام از لایه‌ها و شکل کلی بسته بندی دارای تعرفه متفاوتی است. علاوه بر این موضوعات پک‌های نهایی غذا بر حسب نوع طراحی شان نیز نرخ متغییری دارند. بی شک طراحی گرافیکی بسته بندی نیز در شکل کلی آن بسیار با اهمیت خواهد بود. شرکت‌ طراحی بسته بندی این پک یکی دیگر از شرکت‌های با سابقه در این حوزه است که پکیجینگ دیزاین فست فود را تحت نظر طراحان متخصص خود انجام میدهد و بر حسب نوع بسته بندی و میزان زمانی که بر روی دیزاین پک میگذارد، مناسب‌ترین قیمت را به شما ارائه می‌دهد.

بسته بندی رستورانی fast food

بسته بندی رستورانی غذا به پوششی گفته می‌شود که غذا در آن پیچیده شده و در فضای داخلی رستوران سرو می‌شود. هرچه بسته بندی طراحی هوشمند تری داشته باشد به سرو بهتر غذا کمک خواهد کرد. یکی از این نکته‌ها تناسب شکل بسته بندی به نوع و سبک طراحی داخلی فست فود است. توصیه می‌شود رنگ به کار رفته در بسته بندی فست فود رستورانی برگرفته از رنگ‌هایی باشد که در فضای داخلی فوت کورت استفاده شده است. همچنین بهتر است پوشش نهایی غذا در داخل رستوران نیز قابلیت جابه جایی را داشته باشد تا در صورت باقی ماندن مشتریان بتوانند غذای خود را با همان بسته بندی با خود به خانه ببرند.

بسته بندی بیرون بر فست فود

packaging design fast food به حفظ شکل ظاهری غذا نیز کمک می‌کند این مورد بیشتر در بسته بندی بیرون بر فست فود با اهمیت است زیرا در زمان ارسال غذا و رسیدن آن به دست مشتری ممکن است غذا شکل اولیه خود را از دست بدهد. و شما می‌توانید با داشتن بسته بندی اصولی و طراحی شده از بهم ریخته شدن شکل ظاهری و اولیه آن جلوگیری کرده و رضایت صددرصدی مشتریان خود را بدست آورید. عموما در پک‌های بیرون بر فست فود از پاکتهای مقوایی به منظور بیرون نریختن غذا استفاده می‌شود همچنین ظروف درب دار نیز از دیگر انواعی است که در بسته بندی بیرون بر fast food مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت کلی در بسته بندی از نوع بیرون بر از لایه‌های متعددی استفاده می‌شود تا غذا در فاصله رسیدن به دست مشتری سرد نشده و گرمای اولیه خود را حفظ کند.

مزایای بسته بندی فست فود

دیزاین بسته بندی غذاهای فست فودی مزیت‌های متعددی دارد. شما می‌توانید با طراحی و انتخاب رنگی جذاب اشتهای مشتری خود را برانگیزید. در علم روانشناسی رنگ‌های گرم کمک کننده تقویت اشتهای اشخاص هستند. به همین دلیل است که در طراحی اغلب فوت کورت‌ها از رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد و نارنجی در دکوراسیون و فضای داخلی آنها استفاده می‌شود. به عبارت دیگر شما می‌توانید با یک پکیجینگ دیزاین جذاب مشتریان خود را قبل از خوردن غذا بیشتر گرسنه کرده و سبب می‌شوید از خوردن غذا لذت بیشتری را ببرد.

طراحی بسته بندی می‌تواند تا حد زیادی تامین کننده میزان کیفیت غذا در زمان سرو باشد. فست فودهای معتبر در دنیا به نوع پوشش غذا به اندازه نحوه تولید آن اهمیت می‌دهند. یکی از موفق‌ترین فست فودها در جهان که دارای شعبات متعددی در سرتاسر کشورهاست؛ مک دونالد است. یکی از عوامل محبوبیت و شهرت برند مک دونالد علاوه بر کیفیت بی نظیر برگرها و سایر غذای فست فودی، بسته بندی متفاوت و جذاب آن است. پس می‌توان نتیجه گرفت packaging design fast food حرفه‌ای می‌تواند برای شما مشتری جذب کند. البته در نظر داشته باشید بسته بندی اصولی در کنار کیفیت برتر می‌توانند این هدف را برای شما میسر کنند.

همچنین بسته بندی‌ها محافظان سلامت غذا نیز هستند. اگر ساندویچ‌های فست فود شما در بهترین شرایط ممکن طپخ گردند و دستورالعمل و استاندارد‌های لازم را در زمان پخت به درستی رعایت کنید اما بسته بندی و پوشش نهایی مناسبی نداشته باشند می‌توانند همه زحمات شما را به منظور داشتن کیفیت عالی به هدر دهند.

سومین نکته که اهمیت بسته بندی غذای فست فودی را خاطر نشان می‌کند، ماندگاری برند در ذهن مخاطب است، اجازه دهید برای بار دوم به مثال مک دونالد باز گردیم؛ با شنیدن اسم مک دونالد اولین تصویری که در ذهن شما نقش می‌بندد چیست؟ بله انواع برگرهای جذاب و هوس انگیزش اما شاید جالب باشد اگر بگوییم عده‌ای با شنیدن نام mc donald به یاد طراحی بسته بندی فوق‌العاده آن خواهند افتاد. پاکتهایی قرمز رنگ که بهترین پس زمینه برای جایگذاری نام برند است. پس می‌توان نتیجه گرفت که پوشش نهایی پرکشش می‌تواند به اندازه طعم بی نظیر برای مشتریان خاطره انگیز باشد.

همچنین دیزاین پک غذاهای فست فود مانند یک بیلبورد تبلیغاتی می‌تواند در شهرت و محبوبیت برند غذایی شما کمک کننده باشد .

مهم‌ترین مزایای پکیجینگ دیزاین فست فود عبارت‌اند از:

  • بسته بندی اصولی فست فود قدرت جذب مشتری را دارد.
  • ۵۰درصد سلامت غذاهای fast food تان را با بسته بندی درست آنها تامین کنید.
  • با طراحی بسته بندی اصولی مشتریان فست فود خود را تبدیل به خریداران همیشگی کنید.
  • بسته بندی فست فود راهی برای تبلیغات موفق

چاپ بسته بندی فست فود

نوع چاپ بسته‌های مواد غذایی بسیار اهمیت دارد زیرا اگر چاپ لوگو و برند نامناسب باشد ممکن است به غذای فست فودی مشتری شما رنگ پس داده و سلامت او را تهدید کند. از آنجایی که مواد خوراکی درون بسته بندی‌های غذایی قرار میگیرد لازم است به نوع متریال و چاپ آن دقت ویژه‌ای شود. رنگ‌های به کار رفته در چاپ آن باید از نوع خوراکی باشند. زیرا با توجه به اینکه اغلب مواد غذایی دارای چربی، رطوبت و حرارت بالایی در هنگام بسته بندی هستند اگر رنگ‌های استفاده شده در پوشش‌ها خوارکی نباشد ممکن است در مجاورت با این عوامل واکنش نشان داده و دچار آسیب شوند.

پیتزایی با طراحی بسته بندی پیتزایی

پیتزا یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهایی است که در هر فست فودی سرو می‌شود. با توجه به همین محبوبیت در حال حاضر رستوران‌های بیشماری در هر شهر افتتاح شده اند که این غذا را تهیه  و عرضه می‌کنند. اگر می‌خواهید فروش خود را بیشتر کنید کافی است با سایر فست و فودهای موجود تمایز داشته باشید. برای ایجاد این تفاوت و ربودن گوی سبقت از آنها لازم است علاوه بر تمرکز در ارائه پیتزایی خوش طعم با دیزاین پک خلاقی نیز مشتریان را برای خرید از رستوران خود ترغیب کنید. متداول ترین نوع بسته‌بندی پیتزا جعبه‌های مربعی شکل مقوایی هستند که همه ما آنها را دیده‌ایم. این جعبه‌های مربعی دارای دو لایه از جنس کاغذ و مقوا هستند. که به حفظ سلامت ظاهری و عدم آلودگی غذا کمک می‌کنند.

منبع: https://higraphics.ir/

شماره تماس ثابت استودیو سلام گرافیک ۰۵۱۳۶۰۲۲۱۷۰

شماره‌ موبایل‌های شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک ۰۹۱۵۰۵۵۴۵۲۵ – ۰۹۳۵۵۰۵۴۵۸۰

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.