تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 - 11:48
کد خبر : 5500

صدور حکم حبس برای ۳۲ اردنی

صدور حکم حبس برای ۳۲ اردنی

دادگاه امنیت دولت اردن ۱۴ نفر را به اتهام برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات‌های تروریستی و ۱۸ نفر را در ارتباط با گروه تروریستی داعش به حبس محکوم کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ دادگاه امنیت دولت اردن روز دوشنبه(دیروز) ۱۸ نفر را در ارتباط با گروه تروریستی داعش و برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات‌های تروریستی به حبس ۱۵ ساله محکوم کرد.

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، دادگاه ۱۴ نفر از متهمان را به اتهام عضویت در باند «الرصیفه» به ۱۵ سال حبس و یک نفر را به ۱۰ سال حبس و یکی از متهمان را تبرئه کرد و یک متهم دیگر نیز فوت شده است.

دادگاه آوریل گذشته این باند ۱۷ نفره را به توطئه برای انجام عملیات‌های تروریستی و ترویج افکار تروریستی و در اختیار داشتن سلاح برای انجام عملیات‌های تروریستی، متهم کرد.

اعضای این باند قصد داشتند اهدافی را در اردن از جمله ساختمان یک کانال ماهواره‌ای اردن، یک باشگاه شبانه، ساختمان دستگاه اطلاعات، سفارت آمریکا و یک کلیسا و نیز تعدادی از بازرگانان اسرائیلی را هدف قرار دهند.

این متهمان که در حدود ۲۰ تا ۴۰ سال سن دارند در نوامبر ۲۰۱۷ بازداشت شده‌اند.

دادگاه امنیت دولت اردن همچنین نُه متهم دیگر را در پرونده دیگر به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش و برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات‌های نظامی علیه غیرنظامیان، دستگاه‌های امنیتی و ارتش به هشت تا ۱۵ سال حبس محکوم کرد.

همچنین پنج متهم دیگر به اتهام برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات‌های نظامی به نفع داعش در سال ۲۰۱۸ و هدف قرار دادن نیروهای ژاندارمری در اردوگاه آوارگان فلسطینی البقعه در شمال امان و نیز اجرای عملیات‌های تروریستی علیه مسیحیان در سال نو میلادی در منطقه الفیحص، به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.

طبق گزارش شبکه سعودی العربیه، همچنین دو متهم دیگر نیز به اتهام برنامه‌ریزی برای قتل نیروهای گارد مرزی اردن در سال ۲۰۱۸ در استان المفرق واقع در شمال اردن و مرز سوریه، به هشت سال حبس با اعمال شاقه محکوم شدند.

یک متهم دیگر نیز به اتهام برنامه‌ریزی بریا منفجر کردن خود در یکی از تجمع‌های مردمی در سال ۲۰۱۸، به نُه سال حبس و یک متهم دیگر نیز به اتهام برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات‌های تروریستی علیه گشتی‌های امنیتی در سال ۲۰۱۸ به نُه سال حبس محکوم شد.

منبع: فارس 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.