تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آبان 1398 - 9:31
کد خبر : 1667

علیپور: دیگر پنالتی در پرسپولیس نمیزنم

علیپور: دیگر پنالتی در پرسپولیس نمیزنم

باید چند روزی از آن پنالتی و داستان‌های بعدش می‌گذشت تا هم خود علیپور و هم جو پیرامون او آرام شوند. باید شرایط به حالت طبیعی برمی‌گشت تا از مهاجم اول پرسپولیس بپرسیم چرا آن پنالتی را چیپ زدی و چه شد که چنین تصمیمی گرفتی.

به گزارش تیتر داغ؛باید چند روزی از آن پنالتی و داستان‌های بعدش می‌گذشت تا هم خود علیپور از اینکه گفته بود دیگر پنالتی در پرسپولیس نمیزنم و هم جو پیرامون او آرام شوند. باید شرایط به حالت طبیعی برمی‌گشت تا از مهاجم اول پرسپولیس بپرسیم چرا آن پنالتی را چیپ زدی و چه شد که چنین تصمیمی گرفتی.

روزهایی که او دست همسرش و شنتیای کوچک را گرفته و به قراخیل، زادگاهش در شمال بدون دود و آلاینده ببرد. علی علیپور جایی حوالی قراخیل خودرو‌اش را متوقف کرد تا این گفت و گو شکل بگیرد. گفت و گوی مفصلی بود که بخشی از آن امانت نزد خودمان ماند اما علی که هنوز بازیکن جوانی به حساب می‌آید خیلی باتجربه جلو رفت و حواسش بود تا بعد از اتفاقاتی که افتاده کاری نکند تا دوباره حاشیه‌ها مسیر پیش‌ رویش را سنگلاخ کنند.

این اولین و تنها گفت و گوی علی علیپور بعد از آن پنالتی جنجالی است، پس حرف‌های مهاجم پرسپولیس هنوز تازگی دارد بخصوص اینکه در این دو هفته هیچ‌کس نمی‌دانست چرا علیپور چنین تصمیمی گرفت و بعد از آن هجمه وسیع علیه‌اش چه احساسی داشت.

 

پنالتی در پرسپولیس

پنالتی در پرسپولیس نمیزنم

این فصل پرسپولیس بد نتیجه نگرفته و ۱۹ امتیاز از ۱۰ بازی آورده که آمار بدی نیست اما به نظر می‌رسد این تیم از نظر فنی با تیم‌های سه فصل گذشته فاصله زیادی دارد.

خب ما امسال را هم مثل هر فصل دیگری شروع کردیم، با هدف اینکه در هر تورنمنت و جامی که هستیم صددرصد برای قهرمانی بجنگیم و برای رسیدن به این هدف‌مان تلاش کنیم. فکر می‌کنم تا اینجا خوب امتیاز جمع کرده‌ایم اما همانطور که شما و رسانه‌های دیگر مقایسه می‌کنید نسبت به سال‌های قبل هنوز عقب هستیم. ان‌شاء‌الله روندمان رفته‌رفته بهتر می‌شود‌.

اما یک سوم فصل گذشته و هنوز مشکلات فنی زیادی در تیم وجود دارد که نگران‌کننده است.

خب ببینید همه چیز امسال یک طور دیگری بود و شرایط جدیدی به وجود آمد اما بازیکنان پرسپولیس همان‌هایی هستند که طی ۶‌-۵ سال اخیر در این تیم بوده‌اند و مطمئنم بازی به بازی هماهنگ‌تر می‌شویم. ما بازیکنان باید تلاش کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم و بهتر است سؤال‌های فنی را مربیان جواب دهند چون به همه چیز اشراف دارند.

اما پرسپولیس در بیشتر بازی‌های این فصل نتوانسته انتظارات را برآورده کند و این به خود بازیکنان هم برمی‌گردد.

درست است. شاید انتظار همه از تیم پرسپولیس بالا رفته و مخصوصاً همه از بازیکنان انتظار دارند. اما من بازیکن هستم و فقط باید سخت تلاش کنم. بازی در پرسپولیس اینطوری است که باید برای تک‌تک دقیقه‌هایش تلاش کنی و بهتر است درباره جزئیات فنی فقط از سرمربی سؤال کنید. من بازیکن تیم هستم و نمی‌توانم پاسخ قطعی درباره این مسائل بدهم اما سرمربی می‌تواند درباره این مسائل به شما جواب بدهد.

اما یکی از ایرادهایی که به پرسپولیس می‌گیرند این است که هافبک‌ها خوب و به اندازه موقعیت گل نمی‌سازند. این مسأله‌ حتماً روی عملکرد تو به‌عنوان مهاجم هم تأثیر منفی می‌گذارد.

(با مکثی کوتاه) ببینید، چطوری بگویم، طبیعی است که از هر بازیکنی در تیم ما انتظار زیاد است. بچه‌ها نیز همیشه پشت هم بوده‌اند و چند سال کمک کردند تا من در اوج بمانم. من می‌گویم صددرصد نقش اصلی را در این موفقیت‌ها بازیکنانی که پشتم بازی می‌کردند ایفا کردند. برای همین هم هست که انتظارات از شخص بنده زیاد شده که همیشه خوب باشم. البته من حق می‌دهم و انتقادها بجاست. اما در تیم ما شرایط جدید و نویی ایجاد شده و همه ما نیاز به زمان داریم تا به چیزهایی که از ما انتظار می‌رود برسیم چون بچه‌ها همان‌هایی هستند که در این ۶‌-۵ سال کلی افتخار آفریدند.

تو در تمام بازی‌ها بازیکن اصلی بودی و تا دقیقه ۹۰ در زمین ماندی اما غیر از بازی در بوشهر که هت‌تریک کردی در سایر مسابقات گل نزدی. با توجه به اینکه هر فصل بهترین گلزن پرسپولیس بودی و آقای گل لیگ هم شدی قبول داری نسبت به گذشته افت کرده‌ای؟

وظیفه من این است که گل بزنم. همه این حرف‌ها درست است. من باید در زمین تلاش کنم و انژی بگذاریم تا نتیجه‌اش را ببینیم. همه این صحبت‌ها برایم قابل احترام است اما خودم به شخصه نمی‌توانم درباره خودم نظر بدهم و شاید شما به‌عنوان رسانه و پیشکسوتان محترم می‌توانید درباره اینها نظر بدهید.

نگفتی قبول داری افت کردی یا نه؟

گفتم که وظیفه من تمرین کردن است تا تیمم به موفقیت برسد. همانطور که گفتم تا اینجای کار هم شرایطی ایجاد شده که همه بچه‌ها نیاز به زمان دارند چون همه بازیکنان نفراتی هستند که ۶‌-۵ سال است در پرسپولیس بازی می‌کنند.

امسال از نظر بدنی مشکلی نداری؟

نه خدا را شکر شرایطم خیلی خوب است.

بعد از اینکه چند هفته گل نمی‌زدی برخی می‌گفتند باید برای تو روانپزشک استخدام کنند. شاید مشکل روانی داشته باشی. خارج از مسأله فوتبال و مسائل فنی‌اش، خدای ناکرده مشکل خانوادگی یا مسأله دیگری نداری که ذهنت را درگیر کرده باشد؟

نه، خدا را صد هزار مرتبه شکر با اینکه در دیدار مقابل ماشین‌سازی آن اشتباه را مرتکب شدم خانواده و هواداران کنارم بودند و قدردان محبت‌های‌شان هستم. امیدوارم در شرایط بهتری خوشحال‌شان کنم و تیم‌مان مثل سال‌های قبل دوباره در کورس قهرمانی قرار بگیرد.

علی اصلاً چه اتفاقی افتاد که در آن لحظه تصمیم گرفتی پنالتی را آنطور بزنی؟

ببینید من قبلاً و بعد از بازی با پدیده مصاحبه کرده بودم که دیگر پنالتی‌هایم را چیپ نخواهم زد اما شرایط بازی اینطوری پیش رفت. ما هر وقت با ماشین‌سازی یا مقابل حامد لک بازی داریم اینطوری بازی می‌کنند. یعنی دیر بازی را شروع می‌کنند و وقت تلف می‌کنند. یا در هر دو بازی‌مان با این تیم دیدید که وقتی پنالتی اعلام شد چطوری اعتراض می‌کردند. به نظر من این دسته از اتفاقات، فوتبال ایران را زشت کرده و تیم‌هایی مثل ماشین‌سازی فوتبال ما را نابود می‌کنند.

ما همیشه درباره فوتبال قطر، امارات و بحرین صحبت می‌کنیم که این کارها را می‌کنند اما حالا در فوتبال خودمان هم این رفتار را می‌بینیم. اینها چیز زشتی است چون قشنگی فوتبال به سرعت بازی است همانطور که ما مقابل سپاهان، شهر خودرو، استقلال و تراکتور بازی می‌کنیم و مقابل این تیم‌ها سرعت بازی خیلی بالاست. یا همین بازی فولاد که برگزار کردیم هم سرعت بالایی داشت.

تماشاگر به ورزشگاه می‌آید که چنین بازی‌هایی را ببیند تا اینکه بخواهد این را ببیند که بازی ۱۰ دقیقه متوقف شده. اینها وجهه خوبی برای فوتبال ما ندارد. البته من هم تصمیم اشتباهی گرفتم، برای اینکه اعضای تیم حریف روی اعصاب هواداران ما بودند و مدام وقت تلف می‌کردند. در آن لحظه من با این کار می‌خواستم هواداران‌مان را خوشحال کنم‌. این یک اشتباه بود و خدا جریمه‌ام کرد و ضربه‌ام گل نشد.

خودم هم به صحبت‌های کادر فنی احترام می‌گذارم و چیز دیگری برای گفتن ندارم. البته این را بگویم که بعد از آن اتفاق خودم تصمیم گرفتم دیگر پشت پنالتی نروم. یعنی به خاطر صحبت فرد دیگری نبود. خودم شب بعد از بازی با چند تا از بچه‌های تیم که راحت هستم صحبت کردم و تصمیم گرفتم تا موقعی که در پرسپولیس هستم پشت پنالتی نروم. این را به باشگاه و هواداران‌مان هم می‌گویم که دیگر پنالتی نخواهم زد.

بعد از اعلام پنالتی حامد لک و دو تا از بازیکنان ماشین‌سازی با داوری که روی خط ایستاده بود بحث کردند. این طولانی شدن زمان قبل از زدن پنالتی و وقفه‌ای که افتاد باعث نشد تا شرایطت برای پنالتی خراب شود؟

اصلا. اینها همه بحث‌هایی است که می‌توانی بگویی تا خودت را قانع کنی. من قبول دارم اشتباه کرده‌ام و از این اشتباهم درس گرفته‌ام اما این چیزی بوده که دیگر گذشته. من فکرم رو به جلوست و پشت سرم را دیگر نگاه نمی‌کنم. ان‌شاء‌الله میلیون‌ها هوادار پرسپولیس حمایتم می‌کنند تا باز هم برای‌شان جام بیاوریم.

اما درست بعد از بازی با ماشین‌سازی جو بدی علیه تو در ورزشگاه به وجود آمد. جوی که چند روز هم ادامه داشت. به نظر می‌رسد فشار زیادی روی تو در آن چند روز بوده.

همه این هواداران عزیز هستند و هر چیزی به من بگویند ناراحت نمی‌شوم چون می‌دانم دوستم دارند‌. اینها می‌خواهند علی علیپور گل بزند تا به جایگاه بهتری برسد. من هم باید این را به خودم بقبولانم و برای تیم مثمر‌ثمر باشم. آنها کلی انتظار از من دارند و من هم باید جواب محبت‌های‌شان را بدهم. به همه هواداران‌مان می‌گویم این یک اشتباهی بوده که دیگر تکرار نمی‌شود. من از این اتفاق درس گرفتم و جوی که در ورزشگاه پیش آمد چیزی نیست که روی فوتبالم تأثیر منفی بگذارد.

من این را می‌گذارم به حساب اینکه هواداران روی تیم محبوب‌شان تعصب زیادی دارند. شرایط البته سخت است و همه هواداران باید به من کمک کنند. از طرفی یکسری مسائل همیشه در پرسپولیس وجود دارد که هواداران به آنها واکنش نشان می‌دهند اما کلاً من در پرسپولیس این جایگاهی که در آن قرار دارم را مدیون هواداران هستم، حالا چه بد و بیراه بگویند چه نه. هیچ‌وقت در ذهنیتم تصویری منفی از هواداران ندارم و می‌دانم همه آنها دوست دارند علیپور گل بزند و خودش و تیمش بالا بیایند.

اما در همین پرسپولیس بازیکنانی هم بودند که پنالتی را چیپ زدند و برای هواداران هیس نشان دادند که اتفاقاً چنین جوی علیه‌شان ایجاد نشد.

بله اما همه این مسائل گذشته و دیگر دوست ندارم راجع به‌ آنها صحبتی شود. درست مثل اینکه وقتی داور به نشانه اعلام پنالتی سوت می‌زند و دیگر از تصمیمش برنمی‌گردد و همه چیز تمام شده است. نگاه من هم رو به جلو و آینده است و می‌خواهم در تک تک بازی‌ها نهایت تلاشم را به کار بگیرم تا خودم و تیمم موفق باشیم.

کالدرون با اینکه بعد از آن پنالتی برخورد تندی با تو داشت اما چند هفته قبل‌تر از آن گفته بود علیپور مهم‌ترین بازیکن تیم ماست. این حرف مسئولیتت را در تیم سنگین‌تر نمی‌کند؟

مربی تیم‌ حتماً فکرها و نظرهایی دارد. من در خدمت پرسپولیس هستم.

در این ده هفته‌ای که گذشت ۳ گل زده‌ای که آمار خوبی برای تو نبوده. فکر می‌کنی تا آخر این فصل چند گل بزنی؟

همانطور که گفتم تک تک بازیکنان تیم همان‌هایی هستیم که در سه فصل گذشته قهرمان شدیم، به اضافه بچه‌هایی که امسال اضافه شدند. ما در تیم‌مان همدیگر را می‌شناسیم و درک می‌کنیم. اینکه من بگویم دوست ندارم گل بزنم دروغ است. همه فورواردها هم هدف انفرادی دارند هم هدف تیمی. هر کسی این را نگفته الکی حرف زده. من هم در سرم هدف‌هایی دارم و برای بهترین هدف‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ام تا به آنها برسم. برای آن هم باید سخت تلاش کنم و انرژی بگذارم. تفکرم هم این است که بتوانم برای تیم خوب کار کنم.

برای تعداد گل‌هایت عدد نگفتی؟

عدد که نمی‌شود گفت. از هر بازیکنی هم سؤال کنید نمی‌تواند عدد بگوید اما دوست دارم بیشترین گل‌ها را برای پرسپولیس بزنم.

تو در اردوی اولی که ویلموتس آمده بود به تیم ملی دعوت شدی اما بعد از آن دیگر دعوت نشده‌ای. در این‌باره چه صحبتی داری؟

خب حضور در تیم ملی هم صد‌درصد بستگی به تلاش خودم دارد. همه کاری که ما در زمین انجام می‌دهیم و تمام انرژی که می‌گذاریم برای این است که چه در رده باشگاهی، چه ملی بتوانیم به کشورمان خدمت کنیم. ان‌شاء‌الله من هم در جایگاهی باشم که بتوانم به تیم ملی کشورم خدمت کنم.

راستی بعد از آن پنالتی که از دست دادی پیشکسوتان زیادی از تو حمایت کردند. نمی‌خواهی جواب‌شان را بدهی؟

همیشه از پیشکسوتان به خاطر حمایت‌های‌شان تشکر کرده‌ام. از آقای پیوس، آقای عربشاهی، آقای مهدوی‌کیا، علی دایی، جواد نکونام، حمید درخشان، مهرداد میناوند، جواد کاظمیان و آرش برهانی که خودش یکی از بهترین گلزنان استقلال بوده و رضا عنایتی که خودشان در این شرایط بوده‌اند و به من روحیه دادند تشکر می‌کنم. اینها با حرف‌های‌شان بزرگی و منش خودشان را نشان دادند. من دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم و قدر این محبت‌ها را می‌دانم. هیچ‌وقت این حمایت‌ها را فراموش نمی‌کنم. همیشه قدردان‌شان هستم و از همه آنها تشکر می‌کنم.

حرف پایانی؟

مثل همیشه برای سربلندی پرسپولیس تلاش خواهم کردو دیگر پنالتی در پرسپولیس نمیزنم . ما بازیکنان پرسپولیس در این ۶‌-۵ سال به عشق هواداران در زمین می‌جنگیم و همیشه پشت هم هستیم. در این مدتی هم که مصاحبه نکردم دوست نداشتم تنش و حاشیه‌ای ایجاد شود. اما من همه این اتفاقات را فراموش کردم و با قدرت پیش می‌روم تا باز هم برای پرسپولیس جام بیاوریم و هواداران‌مان را خوشحال کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.