تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 17:17
کد خبر : 96103

عوارض وحشتناک مصرف کوکائین

عوارض وحشتناک مصرف کوکائین

عوارض مصرف کوکائین  : کوکائین یک ماده اعتیاد آور و محرک قوی است که در آمریکای جنوبی و از گیاه کوکا به وجود می آید. وابستگی روانی به کوکائین با اولین مصرف شروع می شود، البته وابستگی جسمی هم ایجاد می کند. درصد خلوص کوکائین در مواد مختلف ساخته شده از این ماده، فرق می کند. کوکائین

عوارض مصرف کوکائین  : کوکائین یک ماده اعتیاد آور و محرک قوی است که در آمریکای جنوبی و از گیاه کوکا به وجود می آید. وابستگی روانی به کوکائین با اولین مصرف شروع می شود، البته وابستگی جسمی هم ایجاد می کند.

درصد خلوص کوکائین در مواد مختلف ساخته شده از این ماده، فرق می کند. کوکائین با نام های کراک، برف و راک عرضه می شود.

کوکائین همچنین یک ماده بی‌ حس کننده موضعی و ضد درد است که بیشتر در پزشکی و جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

طبق آمار به دست آمده بیشترین مصرف کنندگان کوکائین نوجوانان و جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله هستند و چون کوکائین ماده گرانی است بیشتر مصرف کنندگان از قشر مرفه جامعه می باشند.

شایع ترین روش استفاده از کوکائین به شکل استنشاقی است. ممکن است که مصرف کننده از روش تزریق یا خوراکی هم کوکائین را استفاده کند.

کوکائین با انتقال دهنده‌ های عصبی سروتونین، دوپامین و نورآدرنالین ارتباط دارد و با ترشح این هورمون ها سبب ایجاد حس سرخوشی در شخص مصرف کننده می شود که وابستگی ،اعتیاد و عوارض مصرف کوکائین را به همراه دارد.

کوکائین همچنین باعث افزایش پروتئین های طبیعی مغزی می شود که مسئول خوشحالی، انگیزه و عصبانیت هستند.

به گزارش زندگی ما کوکائین و کراک مواد مخدر و محرک های قوی هستند که تاثیری بسیار  زیاد اما کوتاه مدت در بدن شخص مصرف کننده دارند.

برای درمان و ترک مصرف کوکائین هیچ داروی خاصی وجود ندارد و فقط مراقبت ، حمایت و مدیریت های درمانی در مراکز ترک اعتیاد این ویژگی را دارند که فرد را از عوارض مصرف کوکائین نجات دهند.|

تاثیر مصرف کوکائین

تاثیر کوکائین با توجه به ویژگی های جسمی و روحی هر شخص  متفاوت است و معمولا بین  ۳۰ دقیقه  تا یک ساعت بعد از مصرف تاثیر خود را می گذارد.

_ تحریک پذیری

_ توهمات شدید حسی

_سرخوشی و انرژی فوق العاده

_ هوشیاری ذهنی

_ بی اعتمادی نسبت به دیگران

_ پارانویا

_ افزایش ضربان قلب و فشار خون و درجه حرارت بدن

_ عرق کردن

_ لرزش دست ها

_ بی قراری

عوارض مصرف کوکائین بر مغز

عوارض مصرف کوکائین  بر روی مغز بسیار خطرناک است و کنترل مدارهای مغزی را برهم می زند و از لحاظ روانی موجب افزایش انرژی، سرخوشی، کاهش تمرکز، اختلال در میل جنسی، اضطراب، استرس، توهم، شیدایی، هذیان و جنون می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.