تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1400 - 10:00
کد خبر : 24309

غذاهای شیرازی که نباید از دست بدهید

غذاهای شیرازی که نباید از دست بدهید

شهر شیراز مهد فرهنگ و تاریخ و شعر ایران است. یکی از شهرهایی که بازدید از آن برای هر گردشگر داخلی و خارجی، جذابیت­های فراوانی دارد. این شعر هم میزبان آرامگاه دو شاعر معروف، یعنی حضرت حافظ و سعدی می­باشد، هم آثار گردشگری فراوانی را از دوران مختلف بخصوص دوران زندیه در خود جای داده

شهر شیراز مهد فرهنگ و تاریخ و شعر ایران است. یکی از شهرهایی که بازدید از آن برای هر گردشگر داخلی و خارجی، جذابیت­های فراوانی دارد. این شعر هم میزبان آرامگاه دو شاعر معروف، یعنی حضرت حافظ و سعدی می­باشد، هم آثار گردشگری فراوانی را از دوران مختلف بخصوص دوران زندیه در خود جای داده است، آثاری مانند ارگ کریمخان، باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ نارنجستان قوام و جاذبه­های دیگر، و همچنین آثار باستانی و کهنی که از دوران هخامنشیان به جای مانده­اند،‌ آثاری مانند تخت جمشید، مجموعه پاسارگاد و نقش رستم. حال ما می­خواهیم سفری غذایی به شهر شیراز داشته باشیم و با معروف­ترین غذاهای محلی این شهر آشنا شویم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در نهایت روشی آسان برای خرید بلیط چارتر هواپیما را به شما معرفی کنیم.

کلم پلو

به جرات می­توان گفت که کلم پلو، معروف­ترین غذای محلی شیرازی­ست. این غذای سنتی که اصالتا برای همین شهر است، ترکیبی از کلم قمری، پیاز، برنج، گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، ادویه­جات و سبزی­های معطر است. عطر فوق­العاده این غذا معمولا از سبزی­های معطری نشات می­گیرد که در آن استفاده می­شود. این غذا را معمولا با ماست و سبزی خوردن، نوش جان میکنند.

قورمه به

یکی دیگر از غذاهای محلی این شهر، قورمه به یا همان به قورمه می­باشد. این غذا که طعم شیرینی دارد و نوعی خورش به حساب می­آید، از به، گوشت گوسفند، پیاز، شکر، لپه، زعفران و ادویه­هایی مانند نمک و فلفل و زردچوبه تهیه می­شود. اگر طرفدار غذاهای شیرین هستید، میل کردن قورمه به را از دست ندهید.

غذاهای شیرازی که نباید از دست بدهید

شیرازی پلو

یکی از معروف­ترین و اشتهاآورترین غذاهای شهر شیراز که مختص خودش نیز می­باشد، شیرازی پلو است. این غذا که عطر و بوی فوق­العاده­ای دارد و امکان ندارد در معرض آن باشید و تمایلی به میل کردن از آن نداشته باشید، ظاهری فوق­العاده دارد و معمولا همراه با سالاد شیرازی سرو می­شود. شیرازی پلو ترکیبی از مرغ، بادنجان، برنج، ماست، زرشک و زعفران است و معمولا از خلال پسته و بادام برای تزئین آن نیز استفاده می­شود.

غذاهای شیرازی که نباید از دست بدهید

سفر هوایی به شیراز

اگر قصد داشتید سفری متفاوت به شهر شیراز داشته باشید و غذاهای محلی این شهر را نوش جان کنید، کافیست سری به وبسایت اسنپ تریپ زده و از بخش پرواز داخلی، شهر شیراز را جستجو کنید و تاریخ پروازتان را نیز تعیین کنید. در نهایت اسنپ تریپ بلیط­های مختلفی را برای شما لیست می­کند و می­توانید بلیط مورد نظر خودتان را بر اساس شرکت هواپیمایی، قیمت و ساعت حرکت، خریداری کرده و هزینه آن را بصورت آنلاین پرداخت کنید. شما نیازی نیست نگرانی بابت پرواز برگشت داشته باشید و ساکن هر شهری باشید، مثلا کیش یا اهواز، از سایت اسنپ تریپ می­توانید بلیط هواپیما شیراز کیش یا بلیط هواپیما شیراز اهواز را از همان ابتدا خریداری نموده و خیال خود را بابت پرواز برگشت راحت کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.