تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 15:41
کد خبر : 101212

آزادیان، در نخستین نشست خبری انجمن فانکشنال فیتنس ایران، بیان کرد:

فانکشنال فیتنس هم خانواده با رشته‌های‌های المپیک است

فانکشنال فیتنس هم خانواده با رشته‌های‌های المپیک است
تیتر داغ: فانکشنال فیتنس، هم خانواده با رشته‌های‌های المپیک است؛ این رشته عضو وادا، سیزم و ورزش‌های دانشگاهی است. حتی این رشته می‌تواند به المپیک هم راه پیدا کند.

رئیس کمیته فانکشنال فیتنس گفت: مسابقات انتخاب تیم ملی شهریور ماه برگزار می‌شود و انشاالله با کمک و حمایت فدراسیون و وزارت ورزش بتوانیم تیم ملی خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی سایت خبری تیتر داغ، نخستین نشست خبری انجمن فانکشنال فیتنس ایران، صبح چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲، با حضور عسگر آزادیان رئیس کمیته فانکشنال فیتنس، مرتضی کاشانی سرمربی تیم ملی فانکشنال فیتنس، احمد گواری سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی، کاوه احمدی سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جمعی از اصحاب رسانه، در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار شد.

عسگر آزادیان، رئیس کمیته فانکشنال فیتنس

عسگر آزادیان، رئیس کمیته فانکشنال فیتنس، در این نشست خبری گفت: مسابقات انتخاب تیم ملی برای انتخاب نفرات برتر شهریور ماه برگزار و نفرات برتر دی ماه به پیکارهای جهانی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: بزرگترین ورزشکاران این رشته امروز در این نشست حضور دارند. تفاوت فانکشنال با رشته‌های دیگر این است که در تمام استان‌ها هزاران نفر بدون ثبت نام در ابتدا خود را محک می‌زنند و وقتی آیتم‌ها اعلام می‌شود همه در آن خود را می‌سنجند. تنها جایی که فدراسیون رسمی دارد تا یک قهرمان خود را نشان دهد، فانکشنال فیتنس است که مسابقات قاره‌ای و جهانی دارد.

رئیس کمیته فانکشنال فیتنس، عنوان کرد: هیچ آمار دقیقی نداریم اما مطمئن هستیم هزاران نفر در کشور هستند که آیتم را انجام دادند تا بتوانند خود را به مسابقات کشوری برسانند.

آزادیان، در خصوص برنامه تیم ملی فانکشنال فیتنس اظهار داشت: اولین مسابقات، رقابت‌های جهانی است که در دی ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. مسابقات انتخاب تیم ملی شهریور ماه برگزار می‌شود و انشاالله با کمک و حمایت فدراسیون و وزارت ورزش بتوانیم تیم ملی خوبی داشته باشیم.

رئیس کمیته فانکشنال فیتنس، در پایان سخنان خود، در مورد رشته فانکشنال گفت: این رشته هم خانواده با رشته‌های‌های المپیک است.این رشته عضو وادا، سیزم و ورزش‌های دانشگاهی است. حتی این رشته می‌تواند به المپیک هم راه پیدا کند. 

مرتضی کاشانی، سرمربی تیم ملی فانکشنال فیتنس

مرتضی کاشانی، سرمربی تیم ملی فانکشنال فیتنس، در این نشست خبری در مورد جایگاه تیم ملی در جهان گفت: در بخش آنلاین در رده سوم قرار گرفتیم. بعد از مسابقات جهانی رنکینگ اصلی ما مشخص می‌شود.

وی در مورد تقویم مسابقات فانکشنال و انتخاب ورزشکاران تیم ملی گفت: تقویم سالیانه داریم که مشخص است. هر ساله در تابستان مسابقات تیمی داریم. هر زمانی که مسابقات جهانی داشته باشیم، سه ماه قبل از آن مسابقات انتخابی برگزار می‌کنیم. چهار رقابت مختلف داریم. ورزشکارانی که در بخش تیمی رقابت می‌کنند، می‌توانند در تیم ملی هم حضور داشته باشند.

احمد گواری، سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی

احمد گواری، سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی، در این نشست خبری گفت: زمان زیادی از آغاز فعالیت این رشته نمی‌گذرد، اما در همین زمان کوتاه اتفاقات خوبی رخ داده است. قطعا با این شروع آینده خیلی خوبی برای فانکشنال فیتنس متصور هستیم. این رشته بسیار جذاب و پر مخاطب در سطوح مختلف است. همه مردم متناسب با کاری که می‌کنند، می‌توانند عضو این رشته شوند.

وی در مورد ذهنیت فدراسیون برای رشته فانکشنال فیتنس گفت: همه رشته‌های ما رقابتی نیستند اما فانکشنال بسیار جذاب است و امیدوارم با حمایت وزارت ورزش بتوانیم در برگزاری مسابقات و مطرح شدن در سطح جهان، فعالیت داشته باشیم. ما هم قطعا از این رشته حمایت خواهیم کرد.

کاوه احمدی، سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش

کاوه احمدی، سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش، در ادامه این نشست خبری گفت: انشاالله با این مسیری که فدراسیون آمادگی جسمانی ترسیم کرده بتوانیم در این رشته موفق باشیم. این مسیر بسیار خوبی است. هنوز تولد یک سالگی این فدراسیون نشده اما می‌بینم که چقدر منظم کار می‌کنند و امیدوارم موفق باشند.

سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش، در پایان گفت: مطمئنم با حمایت مسوولان این رشته، جوانان ما می‌توانند در مسابقات برون مرزی موفق باشند.

فیتنس فانکشنال

فیتنس فانکشنال، یک طبقه‌بندی از تمرینات ورزشی است که عضلات بدن را برای زندگی روزمره آماده‌تر می‌کند. این نوع ورزش با اصطلاح تمرینات فانکشنال و حرکات فانکشنال هم شناخته می‌شود.

فیتنس فانکشنال، درواقع ورزشی‌ است که با شبیه‌سازی موقعیت‌های مختلف زندگی واقعی، بدن را برای مقاومت و استحکام در حالت‌های مختلف تربیت می‌کند؛ نه صرفا یک وزن یا حالت خاص مثل تمرینات مخصوص بدن‌سازی با دستگاه. بنابراین تمرینات فانکشنال فیتنس باعث می‌شود که بدن شما در طول عمر بلندمدت انسانی، کمترین میزان فرسودگی را داشته باشد و همواره سلامت و سرحال بمانید.

خبرنگار رسانه: محمد رضایی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.