تاریخ انتشار : یکشنبه 21 فروردین 1401 - 6:29
کد خبر : 30176

فرانسه شاهد برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ است

فرانسه شاهد برگزاری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ است

مردم فرانسه در حالی برای مشارکت در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری به مراکز اخذ رای می روند که ۱۱ رقیب از احزاب سیاسی مختلف سودای فتح الیزه را دارند.

به گزارش تیتر داغ؛ مراکز رأی گیری در فرانسه کار خود را آغاز کرده‌اند و مردم مهیای مشارکت در نخستین دور از انتخابات ریاست جمهوری این کشور اروپایی هستند.

در این مرحله از رقابت‌ها، ۱۱ نامزد از نماینده حزب کمونیست در گوشه چپ طیف سیاسی گرفته تا نمایندگان مهاجرستیز احزاب راست افراطی، برای تصاحب الیزه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

اگرچه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، فاصله امانوئل ماکرون رئیس جمهور فعلی با سه رقیب اصلی از حزب چپ میانه و احزاب راست افراطی اندک است، اما گمان می‌رود که با ورود به دور دوم که موعد برگزاری آن ۲۴ آوریل است، وی همچنان بخت اول رقابت‌های ریاست جمهوری فرانسه باشد.

حدود ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه ثبت نام کرده‌اند حال آنکه قدرت خرید به عنوان یک مقوله داخلی و جنگ اوکراین به عنوان یک مقوله خارجی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های آنها به شمار می‌رود.

طبق برآوردها، از هر ۵ فرانسوی یک نفر از آنها از حضور در انتخابات چشم پوشی می‌کنند و انتظار داریم که نتایج اولیه در ساعت ۸ شب به وقت پاریس اعلام شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.