تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 10:29
کد خبر : 110330

سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛

فروش مکمل‌ در باشگاه های ورزشی ممنوع است

فروش مکمل‌ در باشگاه های ورزشی ممنوع است

رییس اداره نظارت، ارزیابی و ثبت مکمل‌های تغذیه ای و ورزشی سازمان غذا و دارو گفت: تنها محل عرضه مکمل‌های ورزشی، داروخانه است.

به گزارش تیتر داغ؛ سمیه طاهری‌کاشانی، با عنوان این مطلب که در دو سال گذشته هیچگونه فرآورده مکمل وارد کشور نشده است، افزود: به طور خاص محصولات نهایی در این حوزه وارد کشور نمی‌شوند و بیش از ۹۹ درصد از واردات به مواد اولیه محدود می‌شود؛ این محصولات در داخل کشور مورد آزمایش قرار می‌گیرند، برچسب‌زنی و بسته‌بندی شده و به بازار عرضه می‌شوند.

وی ادامه داد: طی سال گذشته اداره مکمل نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ IRC برای شرکت‌های مختلف تمدید و صادر کرده است.

رئیس اداره نظارت، ارزیابی و ثبت مکمل‌های تغذیه‌ای، ورزشی و انرژی‌زا گفت: وقتی شرکت یا کارخانه‌ای قصد دارد نمایندگی یک شرکت خارجی را دریافت کند و محصول آن شرکت را به‌صورت تحت لیسانس تولید کند، نیاز به گواهی تحت عنوان FSC دارد که مشخص شود محصول در آن کشور مجوز فروش دارد.

طاهری کاشانی درباره بخشنامه‌ی جدید فروش مکمل‌های غذایی گفت: در این بخشنامه تاکید شده است که خرید، فروش و عرضه مکمل‌های غذایی از طریق فضای مجازی دو شرط دارد؛ در ابتدا مجوزهای آن باید از سازمان غذا و دارو دریافت شود. برخی دیگر از مجوزها هم باید از مرکز توسعه تجارت الکترونیک دریافت شود.

وی افزود: نظارت بر فروشگاه‌های اینترنتی عرضه کننده انواع مکمل‌ها، برعهده دانشگاه ناظر و معاونت غذا و داروی آن استانی است که انبار فروش در آن قرار دارد.

رئیس اداره نظارت، ارزیابی و ثبت مکمل‌های تغذیه‌ای ضمن با اشاره به اینکه هنگام مراجعه به عطاری‌ها باید به پروانه کسب آن‌ها توجه کرد، افزود: عطاری‌ها صرفاً مجازند که عصاره، روغن‌های اقل و برخی عرقیات را به مشتریان عرضه کند؛ به همین جهت مردم باید توجه کنند که شرح‌حال نویسی، تجویز دارو، مشاوره و مواردی چون ماساژ درمانی و طب سوزنی، غیرقانونی در این مراکز هستند. تجویز دارو، مشاوره دارویی و شرح حال‌گیری تنها توسط پزشک و داروساز صورت می‌گیرد.

طاهری‌کاشانی ضمن تأکید به ممنوعیت تجویز، تزریق و توزیع مکمل‌های ترکیبی توسط مربیان باشگاه‌ها، گفت: مربیان تحت هیچ شرایطی حق عرضه پودرهای بدن‌سازی در باشگاه‌ها را ندارند و فقط می‌توانند محصولات را معرفی کنند، تنها محل عرضه مکمل‌های ورزشی، داروخانه‎‌ها هستند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.